Beste Hacer - Moslima!!!ga naar een imam, die kan al je vragen beantwoorden. Misschien dat je slechte beeld van de Islam iets minder wordt Inshallah) Ik was niet van plan om nog een antwoord op iemand te geven want deze discussie gaat toch door en er komt geen einde aan. Dat heeft voor mij geen zin. Dus verwacht van mij niks meer. De Islam is mijn geloof en misschien niet die van jullie. En daar hou ik het voor nu bij. Ik ga geen mensen beledigen om me gelijk te kunnen krijgen. Het enige wat ik van deze berichten word is boos en bedroefd.
Allereerst welkom.
Maar nu ter zake, ik ga niet naar een imam, gebedsgenezer, homeopaat, voodoodokter, sjamaan om van hem het gelijk van hetgeen volgelingen hem/haar nazeggen te controleren. Dan ga ik liever te rade bij een deskundige als Hans Jansen. Misschien handig om eens iets van deze man te lezen.
VERSCHENEN IN OCTOBER 2005: Hans Jansen, De Historische Mohammed: de Mekkaanse Verhalen, Amsterdam
ISBN 90-295-6282. Via de boekhandel verkrijgbaar.
VERSCHENEN IN JUNI 2005: Hans Jansen, Islam: Een hoorcollege over de islamitische godsdienst en cultuur, 4 audio-CD’s, Home Academy Publishers, Den Haag 2005. ISBN 90 8530 008 8
BOEKEN:
-Hans Jansen, God heeft gezegd: terreur, tolerantie en de onvoltooide modernisering van de islam, Amsterdam (Uitgeverij Augustus) 2003
-Hans Jansen, Het Nut van God, Amsterdam (Arbeiderspers) 2001
-J.J.G. Jansen, Nieuwe Inleiding tot de Islam, Bussum (Coutinho) 1998
-Johannes J.G. Jansen, The Dual Nature of Islamic Fundamentalism, London (Hurst) & Ithaca N.Y (Cornell University Press) 1997
-De Koran uit het Arabisch Vertaald door Prof. dr. J.H. Kramers, Bewerkt door Drs. Asad Jaber & Dr. Johannes J.G. Jansen, Amsterdam (Agon) 1992; Herdrukken Amsterdam (Arbeiderspers) 1997 en, met cd-rom, in 2003 en 2005.
-Johannes J.G. Jansen, The Neglected Duty: The Creed of Sadat's Assassins and Islamic Resurgence in the Middle East, New York (Macmillan) 1986
-J.J.G. Jansen, Inleiding tot de Islam, Muiderberg (Coutinho) 1987
-J.J.G. Jansen, The Interpretation of the Koran in Modern Egypt, Leiden (Brill) 1974. Tweede druk Leiden (Brill) 1980. Vertalingen: Serajewo 1986; Ankara 1993 & 1999, Yogyakarta 1997.
Als je uitspraken doet over ware interpretatie is het wel handig al je zelf ook weet waar je het over hebt. Op deze wijze krijg ik sterk de indruk dat dit niet het geval is. Dus doe mij en anderen op dit forum het plezier om de vragen van wahlers te beantwoorden. Als je daar niet eens een poging toe waagt dan begrijp ik niet waar je overtuiging vandaan komt.