Verkiezingen 2012

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Mijn stem gaat naar:

CDA/CU/SGP
2
5%
D'66
2
5%
GroenLinks
3
8%
Partij voor de Dieren
3
8%
Piratenpartij
2
5%
PvdA
5
14%
PVV
1
3%
SP
11
30%
VVD
4
11%
Niet of anders
4
11%

Totaal aantal stemmen: 37

Kitty
Ontoombaar

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef:Hehe, daar is ze!
Kitty schreef:Tja, jongens, gecondoleerd zal ik dan maar zeggen.
Bedankt voor het medeleven. ;)
Nog een beetje geslapen vannacht?

"als de VVD zo meteen op 38 staat zet ik de fles aan de kop"
Enge stilte.
"Feno, hier is de fles"
Ben blij dat je het in ieder geval overleefd hebt Fenomeentje. Want het moet wel heftig zijn geweest voor je.

Ik heb er wel vertrouwen in. Wel zie ik een duidelijk minpuntje bij de PvdA, die perse de helft vrouwen weer op ministersposten zal willen hebben. Ik schrik s'nachts alweer zwetend wakker van de Vogelaartjes die dat weer zou kunnen opleveren.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Kitty schreef: ................................
Historische overwinning van de VVD, 41 zetels, ze zijn nog nooit zo groot geweest. En dat komt natuurlijk alleen maar door dat domme volk, wat ook nog eens stinkend rijk is. Gelukkig heeft het intelligente volk ook ruimschoots op de PvdA gestemd, zodat die ook een prachtige overwinning haalden met 39 zetels. Overigens dat zouden er eventueel nog 38 kunnen worden, vanwege de lijstverbinding die zij zijn aangegaan met GroenLinks en SP. Maar dat is nog even afwachten.
---------------------------------
Wat de samenstelling van de coalitie betreft: ik hoop op VVD, PvdA, CDA, D66.
Allereerst: het gedeelte dat rijk is, en terecht op de VVD zou stemmen is dus niet het domme gedeelte.
Dat is die andere 95%.

3 van deze 4 houden veel te krampachtig vast aan de 3%. Dat vermoordt de economie. Dus gaat het herstel veel langer dan nodig duren. (met alle ellende van dien voor zieken, invaliden en werklozen)
dezelfde 3 vinden ook de marktwerking in de zorg op z'n plaats ... nu vraag ik je ...

Ik zie van het CDA ook geen enkele toegevoegde waarde.

Maar wie weet: binnenkort mogen we wellicht wel 140, hier en daar. (of alleen tussen 2 en 4 's morgens)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:Wel zie ik een duidelijk minpuntje bij de PvdA, die perse de helft vrouwen weer op ministersposten zal willen hebben. Ik schrik s'nachts alweer zwetend wakker van de Vogelaartjes die dat weer zou kunnen opleveren.
Ik zie legio's aan minpuntjes.

Oh nee niet Hamer!
Of Guusje terug? (nog erger)
Maar ja, of Harry van Bommel je zoveel beter bevallen was? ;)

Er zijn ook pluspuntjes, laat ik er één noemen:

Je hoeft niet meer te hebben over hoe rampzalig grenzend een deelname van de SP aan de regering zou zijn, da's lekker rustig aan het SP hoofdje hier. :D

Het is nog wachten op de uitslag van Rotterdam; daar had vannacht in eerste instantie iedereen verloren en niemand gewonnen, er ging iets niet goed.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Leuke column van cultuurhistoricus Thomas von der Dunk in de Volkskrant, over Mark Rutte. Enkele citaten:
Geen regeringsleider in anderhalve eeuw parlementaire geschiedenis is zo inhoudsloos gebleken en heeft op alle cruciale momenten van zo weinig leiderschap blijk gegeven als Mark Rutte.
Het liberalisme is bij de VVD gereduceerd tot het recht om ongestoord te racen, ongestoord te paffen en ongestoord op inbrekers te meppen.
Samen met zijn lafheid jegens Wilders vormt het de hoofdreden, waarom Rutte zich het hoogste staatsambt moreel en intellectueel onwaardig heeft getoond en het gênant is dat hij daarvoor door de kiezers is beloond.
Enjoy! :D
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

De Partij voor de Dieren heeft nèt geen derde zetel gehaald. Aààààrgh !!

Wel een stijging van bijna 50% in verhouding tot de vorige Tweede Kamer verkiezingen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Doppelganger schreef:Leuke column van cultuurhistoricus Thomas von der Dunk in de Volkskrant, over Mark Rutte. Enkele citaten:
Geen regeringsleider in anderhalve eeuw parlementaire geschiedenis is zo inhoudsloos gebleken en heeft op alle cruciale momenten van zo weinig leiderschap blijk gegeven als Mark Rutte.
Het liberalisme is bij de VVD gereduceerd tot het recht om ongestoord te racen, ongestoord te paffen en ongestoord op inbrekers te meppen.
Samen met zijn lafheid jegens Wilders vormt het de hoofdreden, waarom Rutte zich het hoogste staatsambt moreel en intellectueel onwaardig heeft getoond en het gênant is dat hij daarvoor door de kiezers is beloond.
Dit herinnert mij eraan waarom ik von der Dunk zo aardig vind schrijven. Feitelijk niets aan toe te voegen
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Doppelganger schreef:Leuke column van cultuurhistoricus Thomas von der Dunk in de Volkskrant, over Mark Rutte. Enkele citaten:
En wie wordt er waarop afgerekend? De kiezer heeft bepaald! Niet Rutte! Daarvoor is Nederland ook een democratie! Toch? En hoezo genant? Wie bepaald dat? Trouwens totaal niet verwonderlijk dat dit artikel in de Volkskrant staat! :D
Ps, welke regeringsleider was niet "inhoudsloos"?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

Kitty schreef:Dus ja, ik ben wel blij met deze uitslag. Want wanneer je rechts en links mengt, dan kom je uit op een reëel midden en ik denk dat dat toch de meeste kans heeft op een breed draagvlak onder de bevolking. De extremen zijn verslagen, nu komt het op de bereidheid tot samenwerking aan. Geen PVV meer die de VVD in de nek hijgt, zal ook zeker schelen in het beleid.

Ik vrees dat VVD, CDA, en D'66 liever met de PVV regeren dan met de PvdA. Na een paar maanden voor de flauwekul onderhandelen kunnen ze het nog aan hun achterban verkopen ook.

Maar wat zie je eigenlijk in de VVD? Ik snap nooit zo goed welke standpunten mensen nou aanspreken.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

HomoSignificans schreef:
Kitty schreef:Dus ja, ik ben wel blij met deze uitslag. Want wanneer je rechts en links mengt, dan kom je uit op een reëel midden en ik denk dat dat toch de meeste kans heeft op een breed draagvlak onder de bevolking. De extremen zijn verslagen, nu komt het op de bereidheid tot samenwerking aan. Geen PVV meer die de VVD in de nek hijgt, zal ook zeker schelen in het beleid.

Ik vrees dat VVD, CDA, en D'66 liever met de PVV regeren dan met de PvdA. Na een paar maanden voor de flauwekul onderhandelen kunnen ze het nog aan hun achterban verkopen ook.

Maar wat zie je eigenlijk in de VVD? Ik snap nooit zo goed welke standpunten mensen nou aanspreken.
Jij ook al niet?

Maar het komt neer op bangmakerij.
Pas op voor het Linkse gevaar. Pas op voor experimenten.

Pas op voor de duivel. Laat je niet verleiden!
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Ik vond de verkiezingsuitslag wel jammer, maar niet verrassend.

Altijd weer jammer dat er zoveel strategisch is gestemd, want ten eerste werkt dat niet en ten tweede verneuk je het systeem.
Bij de coalitievorming gaan we nu gewoon doen alsof VVD en PvdA de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigen, terwijl dat dus niet zo is.
Doordat er dus mensen hebben gestemd op een partij die eigenlijk hun partij niet is, krijg je vervolgens ook een ongewenste coalitie.
Eigen schuld, dikke bult. Ik verwijt niet 'de politiek' dat er van alles verkeerd gaat, maar al die burgers die niet voor hun eigen mening opkomen, maar oliedom denken dat strategisch stemmen iets oplevert.

Gegeven de uitslag is het duidelijk dat Rutte graag VVD-PvdA-CDA wil. CDA wil ook wel (die willen altijd) dus hangt het af of Samsom door de knieën gaat. Misschien bedingt hij nog dat D66 er dan ook bij moet, of durft hij het aan om zijn poot stijf te houden?

Maar wat dan? Links heeft geen meerderheid, en zowel VVD als CDA hebben al gezegd niet een links blok aan de meerderheid te helpen.
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Frodo schreef: als CDA hebben al gezegd niet een links blok aan de meerderheid te helpen.

Zou het CDA niet, vanuit hun grote voorgangen geredeneerd, juist vóór een links blok moeten zijn?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Fish schreef:
Frodo schreef: als CDA hebben al gezegd niet een links blok aan de meerderheid te helpen.

Zou het CDA niet, vanuit hun grote voorgangen geredeneerd, juist vóór een links blok moeten zijn?
Ik ben het daar wel mee eens, maar ik vermoed dat ze er bij het CDA andere redenaties op na houden....
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Dat was Sap.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Fenomeen schreef:Dat was Sap.
Nu kun je je avatar ook wel veranderen in een pak tomatensap.
Plaats reactie