Gezien de professionaliteit ging ik me toen al zorgen maken.De gemeente heeft de stationsweg afgesloten en heeft verschillende straatbordjes in de buurt van het huis weggehaald, in de hoop dat jongeren niet weten waar ze heen moeten.

Moderator: Moderators
Gezien de professionaliteit ging ik me toen al zorgen maken.De gemeente heeft de stationsweg afgesloten en heeft verschillende straatbordjes in de buurt van het huis weggehaald, in de hoop dat jongeren niet weten waar ze heen moeten.
Er zal best wel meer traangas op voorraad zijn.Peter van Velzen schreef:Nee Cactus, alsjeblieft niet, onder een dictatuur krijgt dat tuig het vaak voor het zeggen. Dat gun k ze allerminst. Overigens: Denk jij dat de burgemeester inderdaad over "nog veel meer" ME-ers had kunnen beschikken? Zover ik weet zijn er maar 2000 voor heel Nederland beschikbaar. (in Groningen ongeveer 80).Cactus schreef:De burgemeester van Haren zei dat hij alles had gedaan wat hij kon en hij zou met iedere situatie rekening hebben gehouden. Nou, dan had hij nog veel meer ME'ers ergens verdekt moet hebben laten opstellen om in geval van rellen die gasten uit elkaar en in elkaar te rammen. Traangas inzetten en desnoods met rubber kogels erop los knallen. Dat tuig verdient niet in een vrij land te wonen. Die behoren onder een dictatuur verder te leven.
Ja, ik vind het alleen erg verkeerd dat de burgemeester dit op voorhand kenbaar heeft gemaakt. Doet hij hiermee niet even hard mee met het woord verspreiden? (zoals facebook en media)Cactus schreef:
De burgemeester van Haren zei dat hij alles had gedaan wat hij kon en hij zou met iedere situatie rekening hebben gehouden. Nou, dan had hij nog veel meer ME'ers ergens verdekt moet hebben laten opstellen om in geval van rellen die gasten uit elkaar en in elkaar te rammen.
En toch wil ik dit wat nuanceren. WIe weet waar dit soort mensen zijn opgegroeid. Misschien wel in een omgeving waar agressie de standaard is. Daarbij komt nog een stukje opvoeding. ik hoorde op het nieuws dat er jongeren van 12 a 13 jaar aanwezig waren die relden. Ook deze consequentie?Traangas inzetten en desnoods met rubber kogels erop los knallen. Dat tuig verdient niet in een vrij land te wonen. Die behoren onder een dictatuur verder te leven
In de jaren 60 en 70 bivakkeerden hippies, provo's en tuig op het CS in Amsterdam. Op een gegeven moment is daar een vrouw verkracht; deze vrouw was de vrouw van een officier van de mariniers. Een grote groep is toen vervolgens in de trein gestapt, hebben alle toegangswegen afgesloten van het CS en hebben flink wat klappen uitgedeeld.en volle generatie later (30 jaar) was het weer raak, zelfde methode, met de trein in dit geval arriveren en een dorpskroeg verbouwen. (Boomrang in Anna Pauwlowna)
Ook toen werden de gastjes door wat potige boerenzoons en ander loslopend volk na de tweede keer weer netjes de trein richting Den Helder ingeklopt bij aankomst. (Daar was ik dan zelf bij.....)