mysterieus2000 schreef:God heeft de engelen geschapen. Engelen zijn net als mensen wezens met een karakter. Een karakter kan gekenmerkt worden door liefde en dan wil je het beste voor je medemens, dan ben je bereid om te dienen en een ander hoger te schatten dan jezelf. Je karakter kan ook gekenmerkt worden door egoïsme, trots en machtwellust.
Ingekort.
Ik vind het ten hemelschreiend dat hele volksstammen dit waanidee aanhangen. Laat ik dat vooropstellen. Wat een kinderlijke en krampachtige verklaring voor de wereld en het leven die duidelijk niet begrepen worden.
Als ik er nog een beetje open voor blijf staan, vraag ik me af waarom de onmiddellijk door God beloofde verlossing nog steeds niet heeft plaatsgevonden.
Ook vraag ik me af of die heerschappij van Lucifer inderdaad beperkt wordt door de christenen die in Jezus naam authoriteit over hem hebben. Immers, alleen al die pedofiele christenen die kinderen misbruiken zou ik scharen onder het kwaad van Satan. Zelfs als christen is Satan dus duidelijk te machtig.
En waarom pas op het einde die Satan gevangen zetten en zorgen dat hij geen invloed meer op de mensen kan hebben?