Nieuw
Moderator: Moderators
Nieuw
Hallo allemaal,
ik ben Zaynah, 28 jaar, getrouwd en moeder van een zoon van 6 maanden. Ik ben christelijk (evangelisch) opgevoed. Toen ik 22 was heb ik me laten dopen en de keuze voor God gemaakt. Sinds een paar jaar wil ik niet meer leven als christen en heb ik het geloof (religie) de rug toegekeerd. Wat erg moeilijk is soms, omdat mijn omgeving christelijk is. Ik ben hier om te kunnen praten met anderen over het (ex) geloof en atheisme, waar ik nog vrij weinig van af weet.
Ik hoop mensen te zullen vinden die zo'n soortgelijke ervaring hebben en ervaringen uit te wisselen.
ik ben Zaynah, 28 jaar, getrouwd en moeder van een zoon van 6 maanden. Ik ben christelijk (evangelisch) opgevoed. Toen ik 22 was heb ik me laten dopen en de keuze voor God gemaakt. Sinds een paar jaar wil ik niet meer leven als christen en heb ik het geloof (religie) de rug toegekeerd. Wat erg moeilijk is soms, omdat mijn omgeving christelijk is. Ik ben hier om te kunnen praten met anderen over het (ex) geloof en atheisme, waar ik nog vrij weinig van af weet.
Ik hoop mensen te zullen vinden die zo'n soortgelijke ervaring hebben en ervaringen uit te wisselen.
Re: Nieuw
Ik ben trots op je!
Welkom.
Welkom.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Welkom hier.
Ik heb al geantwoord bij getuigenissen.
Wat een bewogen leven tot nu toe.
Ieder is weer uniek, maar velen hier zullen je begrijoen.
Ik heb al geantwoord bij getuigenissen.
Wat een bewogen leven tot nu toe.
Ieder is weer uniek, maar velen hier zullen je begrijoen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Welkom Zaynah en gefeliciteerd! Succes met het afleggen van je oude overtuiging, maar nog meer succes met het opbouwen van een nieuwe die gebaseerd is op feiten (en hier en daar een wat minder goed onderbouwd maar mooi ideaal) in plaats van dogma's.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Welkom Zaynah, en zoals Jin al zei, atheisme betekend niet meer of minder dan dat je het bestaan van goden/godinnen onwaarschijnlijk acht.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
welkom! Knap dat je de stap hebt genomen en wijsheid toegewenst in de omgang met je gelovige omgeving. Van dat laatste heb ik gelukkig geen last, het lijkt me een uitdaging om daar je weg in te vinden... Je gaat hier genoeg mensen vinden met ervaringen!
- Peter van Velzen
- Site Admin