Hernandez en Kortenoeven stappen uit PVV, einde in zicht?
Moderator: Moderators
Re: Hernandez en Kortenoeven stappen uit PVV, einde in zicht
Hoewel
Na 10 minuten krijg ik al weer spijt van mijn voorspelling.
Na 10 minuten krijg ik al weer spijt van mijn voorspelling.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Wilders heeft volgens mij geen flauw idee wat de mensen op zijn (oude) kieslijst allemaal uitgespookt hebben. Dat was niet zo toen hij net gekozen was, en dat lijkt nu nog altijd niet zo te zijn. De grootste verliezer is denk ik de achterban van de PVV, maar de verwijten van leedvermaak zijn op mij wel van toepassing. Ik heb namelijk niet echt sympathie voor deze partij en geniet er stiekem wel van. Niet chic, maar wel waarheid.
Groet,
Bob
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Door het enorme bashen van de PVV durft geen normaal mens zich aan te melden.
Hiermee is een democratie niet gediend. Al die mensen die zeggen dat de PVV niet democratisch is, zijn juist degenen die aan het bashen meedoen en daarmee de democratie dwarsbomen.
Niet voor niets stemmen zo veel mensen in het stemhokje voor de PVV maar durven ze er niet voor uit te komen. Laat staan dat ze zich openlijk gaan inzetten voor de PVV.
Hiermee is een democratie niet gediend. Al die mensen die zeggen dat de PVV niet democratisch is, zijn juist degenen die aan het bashen meedoen en daarmee de democratie dwarsbomen.
Niet voor niets stemmen zo veel mensen in het stemhokje voor de PVV maar durven ze er niet voor uit te komen. Laat staan dat ze zich openlijk gaan inzetten voor de PVV.
@Loekie
Je hebt absoluut gelijk (in mijn ogen) dat een partij op deze manier stelselmatig uitlachen (en de andere partijen buiten schot houden) niet ten goede komt van de democratie en dat het een cultuur geeft van verkettering van de achterban. Dat de PVV in organisatiestructuur minder democratisch is dan de meeste andere politieke partijen is een feit.
Maar een partij die een ondemocratisch of minder democratische organisatiestructuur heeft betekent weer niet dat deze partij de landelijke bestuursform minder democratisch maakt (zeker niet in een indirecte democratie met een meer partijenstelsel) / wil maken. Echter als ze een aansprekend programma hebben, moet je er gewoon op stemmen. Ik ben wel degelijk overtuigd van de gezondheid van jouw verstand, voel je dus niet aangesproken. En een goede grap over andere politici is ook altijd welkom
Groet,
Bob
Je hebt absoluut gelijk (in mijn ogen) dat een partij op deze manier stelselmatig uitlachen (en de andere partijen buiten schot houden) niet ten goede komt van de democratie en dat het een cultuur geeft van verkettering van de achterban. Dat de PVV in organisatiestructuur minder democratisch is dan de meeste andere politieke partijen is een feit.
Maar een partij die een ondemocratisch of minder democratische organisatiestructuur heeft betekent weer niet dat deze partij de landelijke bestuursform minder democratisch maakt (zeker niet in een indirecte democratie met een meer partijenstelsel) / wil maken. Echter als ze een aansprekend programma hebben, moet je er gewoon op stemmen. Ik ben wel degelijk overtuigd van de gezondheid van jouw verstand, voel je dus niet aangesproken. En een goede grap over andere politici is ook altijd welkom

Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Loeki1 schreef:
getses schreef:
Loeki1 schreef:
En het enorme bashen van de pvv, zoals je dat noemt, is alleen maar omdat daar ook aanleiding voor is. De redenen daarvoor zijn te talrijk en zijn nu niet eens relevant om nu allemaal te noemen. Dat de democratie daar niet mee gediend zou zijn is volslagen kolder. Kritiek hebben op ondemocratische en autoritaire tendensen binnen de samenleving in het algemeen en een politieke partij in het bijzonder is alleen maar goed voor de democratie.
Dus kom op heren, graag inhoudelijk reageren, en niet meer op de man spelen enzo, dat doen jullie maar op andere fora.
Drogredenering.Jij citeert weer de onrustzoeker die net uit de PVV is gestapt.
getses schreef:
Ad hominem.Dat viel mij ook al op, maar ik dacht, ik laat het hier maar bij. Want Juglans is net een gelovige. Die moeten het ook allemaal hebben van via via.
Loeki1 schreef:
Fijntjes benoemen wat er aan de hand is en dat kwalificeren als ondemocratisch lijkt me niet echt controversieel.Door het enorme bashen van de PVV durft geen normaal mens zich aan te melden. Al die mensen die zeggen dat de PVV niet democratisch is, zijn juist degenen die aan het bashen meedoen en daarmee de democratie dwarsbomen.
En het enorme bashen van de pvv, zoals je dat noemt, is alleen maar omdat daar ook aanleiding voor is. De redenen daarvoor zijn te talrijk en zijn nu niet eens relevant om nu allemaal te noemen. Dat de democratie daar niet mee gediend zou zijn is volslagen kolder. Kritiek hebben op ondemocratische en autoritaire tendensen binnen de samenleving in het algemeen en een politieke partij in het bijzonder is alleen maar goed voor de democratie.
Dus kom op heren, graag inhoudelijk reageren, en niet meer op de man spelen enzo, dat doen jullie maar op andere fora.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
Dat vindt jij. Wat is een democratie waard als er maar een paar meningen zijn toegestaan? Ga jij ook mensen die Henk en Ingrid heten bedreigen met de dood? Zover gaat het namelijk.Juglans schreef: En het enorme bashen van de pvv, zoals je dat noemt, is alleen maar omdat daar ook aanleiding voor is.
Mensen die stemmen op een partij die niet tot geweld oproept, worden bedreigd.
Dat is ernstig.
En wat bedoel je hiermee? Graag voorbeelden als je gaat beschuldigen.Juglans schreef:
Loeki1 schreef:
en:
En verder gaf je zelf een drogredenering door de door mij gegeven bron, wat slechts een facet in mijn hele betoog in deze discussie is, in twijfel te trekken, of naja, in twijfel, alleen bemoemen dat hij net was opgestapt en dus wel niet zal deugen, heel in het kort.
Dat is wat ik er mee bedoelde, maar in je voorgaande post doe je er nog een schepje bovenop door mij in verband te brengen met bedreigingen enzo, waarmee je dus op de man speelt. Kortom, het was geen beschuldiging, gewoon een constatering, dat je daar zelf nog een schepje bovenop doet sterkt die constatering alleen maar.
Ik stel het aantal meningen niet ter discussie, ik stel ondemocratische tendensen in iets dat eigenlijk democratisch hoort te zijn ter discussie. Verder hebben je overige opmerkingen totaal niets met de door mij gevoerde discussie of met mij als persoon te maken.Dat vindt jij. Wat is een democratie waard als er maar een paar meningen zijn toegestaan? Ga jij ook mensen die Henk en Ingrid heten bedreigen met de dood? Zover gaat het namelijk.
Mensen die stemmen op een partij die niet tot geweld oproept, worden bedreigd.
Dat is ernstig.
en:
Getses gaf een schoolvoorbeeld van een ad hominem, vrijwel altijd is dat een teken van zwakte, of gewoon zin om te klieren, maar dan ben je op dit forum aan het verkeerde adres.En wat bedoel je hiermee? Graag voorbeelden als je gaat beschuldigen.
En verder gaf je zelf een drogredenering door de door mij gegeven bron, wat slechts een facet in mijn hele betoog in deze discussie is, in twijfel te trekken, of naja, in twijfel, alleen bemoemen dat hij net was opgestapt en dus wel niet zal deugen, heel in het kort.
Dat is wat ik er mee bedoelde, maar in je voorgaande post doe je er nog een schepje bovenop door mij in verband te brengen met bedreigingen enzo, waarmee je dus op de man speelt. Kortom, het was geen beschuldiging, gewoon een constatering, dat je daar zelf nog een schepje bovenop doet sterkt die constatering alleen maar.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
Hou je bij de feiten Loekie, ik heb nergens iets wat daar op wijst gelezen van Juglans.Loekie1 schreef: Ga jij ook mensen die Henk en Ingrid heten bedreigen met de dood? .
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- vegan-revolution
- Superposter
Milieu is blijkens hun verkiezingsprogramma niet belangrijk voor de PVV. Voor jou ook niet?Getses schreef:Het verkiezingsprogramma van de PVV
http://www.pvv.nl/NieuwsBrief/lt.php?id ... BQQACwE%3D" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat ziet er niet slecht uit.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Dieren zijn ook milieu:
Dieren:
• Dierenrechten in de Grondwet
• Behoud van de Dierenpolitie, 1-4-4 Red Een Dier
• Zware straffen voor dierenmishandelaars
• Voor hen ook een levenslang verbod op het houden van dieren
• Nationale en veterinair professionele 144 Dierenambulancedienst
• Wettelijk verbod op ritueel slachten
• Verbod op plezier-, druk-, drijfjacht
• Meer grenscontroles op diertransporten uit Oost-Europa
• Aanpak en strafbaarstelling van illegale dierenhandel via internet
Maar voor de rest is het inderdaad karig:
'De Partij voor de Vrijheid is natuurlijk voorstander van een zo schoon mogelijke
leefomgeving. We moeten niet terug naar de jaren zestig toen Nederland volop
luchtvervuiling kende en het binnenwater smerig was.'
Meer staat er niet. Niets over het fijnstofprobleem in de grote steden bijvoorbeeld.
Dat is een gemiste kans. Ik mis ook de afschaffing van de bio-industrie.
Dat verbod op ritueel slachten zou voor mij een van de redenen zijn om op de PVV te stemmen. Realiseren mensen zich wel dat ook koeien en paarden en andere grote dieren bij ritueel slachten aan het mes worden geregen?
Dieren:
• Dierenrechten in de Grondwet
• Behoud van de Dierenpolitie, 1-4-4 Red Een Dier
• Zware straffen voor dierenmishandelaars
• Voor hen ook een levenslang verbod op het houden van dieren
• Nationale en veterinair professionele 144 Dierenambulancedienst
• Wettelijk verbod op ritueel slachten
• Verbod op plezier-, druk-, drijfjacht
• Meer grenscontroles op diertransporten uit Oost-Europa
• Aanpak en strafbaarstelling van illegale dierenhandel via internet
Maar voor de rest is het inderdaad karig:
'De Partij voor de Vrijheid is natuurlijk voorstander van een zo schoon mogelijke
leefomgeving. We moeten niet terug naar de jaren zestig toen Nederland volop
luchtvervuiling kende en het binnenwater smerig was.'
Meer staat er niet. Niets over het fijnstofprobleem in de grote steden bijvoorbeeld.
Dat is een gemiste kans. Ik mis ook de afschaffing van de bio-industrie.
Dat verbod op ritueel slachten zou voor mij een van de redenen zijn om op de PVV te stemmen. Realiseren mensen zich wel dat ook koeien en paarden en andere grote dieren bij ritueel slachten aan het mes worden geregen?
Een recente peiling onder PVV-kiezers (gehouden door Eenvandaag) toonde aan dat het vertrouwen in Wilders alleen maar sterker is geworden. Hoe harder men de PVV demoniseert, hoe groter de partij zal worden. Hernadez en Kortehoeven staan synoniem met stront. Niets meer en niets minder.
Klikzoi schreef:Een recente peiling onder PVV-kiezers (gehouden door Eenvandaag) toonde aan dat het vertrouwen in Wilders alleen maar sterker is geworden. Hoe harder men de PVV demoniseert, hoe groter de partij zal worden. Hernadez en Kortehoeven staan synoniem met stront. Niets meer en niets minder.
Dat werkt ook zo bij islamieten, hoe harder er geroepen wordt geen hoofddoekjes, hoe meer je er ziet verschijnen.
Iemand heeft daar vast wel ooit een wet voor bedacht.

Hmmm, dat is maar betrekkelijk:Loekie1 schreef:'De Partij voor de Vrijheid is natuurlijk voorstander van een zo schoon mogelijke
leefomgeving.
Geen kilometerheffing, geen forenzentaks
• Doorrijden! Stoppen met die 80-kilometerzones
• 140 kilometer per uur waar het kan
• Geen bezuiniging op de aanleg van nieuwe wegen
• Verruimen flitsmarge op hoofdwegen
• Afschaffen Europese rij- en rusttijdenregeling voor vrachtwagenchauffeurs
• Afschaffen van milieuzones
• Schiphol moet groeien – daarom niet te moeilijk doen over regels
Stoppen met duurzaam inkopen
• Stoppen met SDE+-regeling
• Stoppen met duurzaamheidsubsidies
• Afschaffen subsidies CO2-reductie
• Stopzetten fiscale vergroening
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Milieu is linkse hobby. Dat boeit Wilders niet.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark