http://www.heraldscotland.com/news/educ ... n.17918511" onclick="window.open(this.href);return false;IT sounds like a plot dreamed up by the creators of Southpark, but it's all true: schoolchildren in Louisiana are to be taught that the Loch Ness monster is real in a bid by religious educators to disprove Darwin's theory of evolution.
Gek, gekker, gekst!
Moderator: Moderators
Gek, gekker, gekst!
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Re: Gek, gekker, gekst!
Dus als wetenschappers komen met de evolutietheorie, dan is het onzin, maar als ze Nessie ontdekken, dan moet je dat ineens heel serieus nemen. Cherry picking!Are dinosaurs alive today? Scientists are becoming more convinced of their existence. Have you heard of the 'Loch Ness Monster' in Scotland? 'Nessie' for short has been recorded on sonar from a small submarine, described by eyewitnesses, and photographed by others. Nessie appears to be a plesiosaur.
Overigens wel knap dat ze niet alleen Nessie via sonar hebben gezien, maar blijkbaar ook al weten dat het een dinosaurus is. Dat vereist enig onderzoek naar het beest zelf, denk ik zo.
Wel gek dat dit blijkbaar alleen is doorgedrongen tot een Schots sufferdje.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
http://www.scotsman.com/news/odd/loch-n ... witterfeed" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit hetzelfde programma. Japanse walvisvaarders hebben een dino gevangen. Het is me ontgaan de laatste tijd. De creationisten deinzen nergens meer voor terug.
Uit hetzelfde programma. Japanse walvisvaarders hebben een dino gevangen. Het is me ontgaan de laatste tijd. De creationisten deinzen nergens meer voor terug.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Nou, hoe gaan wij om met berichtgeving hier? Komt het mooi in het straatje, of onderzoeken we wat er écht gezegd wordt. Ik als creationist heb meteen mijn bedenkingen met dit bericht:
1. Een Schotse krant zegt iets over een Amerikaanse staat?
2. Er wordt nergens een weerwoord geciteerd
3. Staat het niet genuanceerder in het boek (als het er al staat) in de trant van 'in de geschiedenis van de mensheid zijn er vele verhalen, legendes, over draken en monsters. Wellicht is het Monster van loch Ness ook zo een verhaal gebaseerd op een écht bestaand beest'. Want iedereen weet toch dat het Monster van Loch Ness niet bestaat?
4. Als het om een bijbelse uitspraak of archeologische vonds gaat wordt er tot het detail om gezeurd wat er niet zou kloppen, maar dit wordt klakkeloos overgenomen.
5. Als je als krant beroemd wil worden moet je dus dit soort wilde uitspraken doen. Een schotse krant over een Amerikaans boek?
1. Een Schotse krant zegt iets over een Amerikaanse staat?
2. Er wordt nergens een weerwoord geciteerd
3. Staat het niet genuanceerder in het boek (als het er al staat) in de trant van 'in de geschiedenis van de mensheid zijn er vele verhalen, legendes, over draken en monsters. Wellicht is het Monster van loch Ness ook zo een verhaal gebaseerd op een écht bestaand beest'. Want iedereen weet toch dat het Monster van Loch Ness niet bestaat?
4. Als het om een bijbelse uitspraak of archeologische vonds gaat wordt er tot het detail om gezeurd wat er niet zou kloppen, maar dit wordt klakkeloos overgenomen.
5. Als je als krant beroemd wil worden moet je dus dit soort wilde uitspraken doen. Een schotse krant over een Amerikaans boek?
Misschien geloof je het als het van een christelijke site komt bigal?
http://curiouspresbyterian.wordpress.co ... evolution/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://curiouspresbyterian.wordpress.co ... evolution/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Ik ben het met je eens dat het nogal wat vragen oproept. Er zijn diverse bronnen die allemaal de Schotse berichten vrijwel letterlijk overnemen. Na enig speurwerk blijkt het om een studieboek uit 1995 te gaan, maar in welke scholen en door wie die nu precies worden gebruikt, is onduidelijk. Ook vraag ik me af of 17 jaar oude studieboeken nu nog gebruikt worden.bigal61 schreef:Nou, hoe gaan wij om met berichtgeving hier? Komt het mooi in het straatje, of onderzoeken we wat er écht gezegd wordt. Ik als creationist heb meteen mijn bedenkingen met dit bericht:
Zie hier voor meer details:
http://www.tes.co.uk/article.aspx?storycode=6019140
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Dat is al oud nieuws: dat was in 1977: zie ook http://paleo.cc/paluxy/plesios.htm" onclick="window.open(this.href);return false;PietV. schreef:http://www.scotsman.com/news/odd/loch-n ... witterfeed

Waarschijnlijk was dit trouwens een soort haai.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Ik kan er makkelijk naast zitten, maar is dat geen zeehond o.i.d?
http://www.google.nl/imgres?q=seal+skel ... ,s:0,i:104
Dat is een zeeolifant.
Een klein beetje off-topic, ik weet het.
http://www.google.nl/imgres?q=seal+skel ... ,s:0,i:104
Dat is een zeeolifant.
Een klein beetje off-topic, ik weet het.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
- Mark Twain
Het oudste Christelijke studieboek is wel wat ouder.The Prophet schreef:Ik ben het met je eens dat het nogal wat vragen oproept. Er zijn diverse bronnen die allemaal de Schotse berichten vrijwel letterlijk overnemen. Na enig speurwerk blijkt het om een studieboek uit 1995 te gaan, maar in welke scholen en door wie die nu precies worden gebruikt, is onduidelijk. Ook vraag ik me af of 17 jaar oude studieboeken nu nog gebruikt worden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Op zich is het bestaan van Nessie nog iets begrijpelijker dan de rest van die christelijke meuk. Wereld geschapen in 6 dagen, onbevlekte ontvangenis, het verdere Jezus-verhaal, dat er uberhaupt een alwetende god is etc. Het bestaan van nessie kan er dan wel in gaan als een echte wetenschappelijke vondst bij die gristenen. Net zoals creationisten de meest idiote dingen denken over het ontstaan van de wereld, leven, soorten etc. Weer een goed bewijst dat christendom en rationaliteit gewoon niet samen gaan.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
Dat "waarschijnlijk" mag je wel weglatenElberfeld schreef:
Waarschijnlijk was dit trouwens een soort haai.
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Ai. Ik had de bron moeten lezenDeseo! schreef:
Dat "waarschijnlijk" mag je wel weglaten. Het was een rottend karkas van een reuzenhaai.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
- Mark Twain
Jij weet ook alles positief te brengen he.Jagang schreef:Het oudste Christelijke studieboek is wel wat ouder.The Prophet schreef:Ik ben het met je eens dat het nogal wat vragen oproept. Er zijn diverse bronnen die allemaal de Schotse berichten vrijwel letterlijk overnemen. Na enig speurwerk blijkt het om een studieboek uit 1995 te gaan, maar in welke scholen en door wie die nu precies worden gebruikt, is onduidelijk. Ook vraag ik me af of 17 jaar oude studieboeken nu nog gebruikt worden.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Het worden steeds meer cherrypickers! Hoe vrijzinniger het wordt, hoe sneller het uit elkaar valt! En het grote probleem voor de cherrypickers is dat het oudste Christelijke studieboek geen bewijs buiten zich zelf heeft!Blues-Bob schreef:Jij weet ook alles positief te brengen he.Jagang schreef:Het oudste Christelijke studieboek is wel wat ouder.The Prophet schreef:Ik ben het met je eens dat het nogal wat vragen oproept. Er zijn diverse bronnen die allemaal de Schotse berichten vrijwel letterlijk overnemen. Na enig speurwerk blijkt het om een studieboek uit 1995 te gaan, maar in welke scholen en door wie die nu precies worden gebruikt, is onduidelijk. Ook vraag ik me af of 17 jaar oude studieboeken nu nog gebruikt worden.De christelijke creationisten zijn aan het moderniseren
![]()
Groet,
Bob
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Ik roep iedere creatonist op om het sluitende bewijs voor het bestaan van Nessie te leveren.
Svp geen vage blur-achtige foto's.
Svp geen vage blur-achtige foto's.