Welnu, de Taliban is niet een groepje "struikrovers" of "schurken" zoals de coalitie denkt te weten. De Taliban is een fanatieke groep moslims met een brede steun onder de bevolking. Tevens wordt die steun alleen maar breder naarmate we de opium oogsten gaan afbranden. Uiteraard zal ik het Taliban regime niet als aanbeveling houden voor de de nobelprijs van de vrede. Maar de Taliban is een wezenlijk onderdeel van Afghanistan, een land waar een peuter van vier met een AK-47 een verdoorde graspriet op 600m afstand kan raken.frans schreef:Maar Bad Religion, hoe zie jij dat dan. Moeten we in Afghanistan de macht door de taliban over laten nemen? Volgens mij is niemand daar bij gebaat. Wij niet, en de afghanen zelf ook niet.
En onder welke omstandigheden zou je wel voor een vredesmissie zijn?
Een vredesmissie kan alleen maar slagen als je een brede steun hebt onder de bevolking, die in Afghanistan NIET aanwezig is....een paar mooie filmpjes in Kabul na de bevrijding moest ons laten geloven dat de mensen zo blij zijn, feit is dat Afghanistan van oudsher door clans bestuurd zijn en niet dooor vredelievende democraten. Al je dan ook nog eens één van de grootste inkomsten gaat vernietigen, opium teelt.....Ik hoor zo'n boer aql zeggen; "Gelukkkig vernietigen jullie mijn opium, kan ik weer wat tarwe verbouwemn!!!"