BTW alternatieve geneeswijzen omhoog
Moderator: Moderators
BTW alternatieve geneeswijzen omhoog
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1220 ... oog__.html
Eindelijk worden ze verstandig in Den Haag. Met deze maatregel wordt kwakzalverij wordt hiermee eindelijk niet meer als geneeswijze aangemerkt en het draagt bij aan de bezuinigingen ook.
Eindelijk worden ze verstandig in Den Haag. Met deze maatregel wordt kwakzalverij wordt hiermee eindelijk niet meer als geneeswijze aangemerkt en het draagt bij aan de bezuinigingen ook.
We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born. (Richard Dawkins)
The more I know, the more I know that I don't know (vrij naar Socrates)
The more I know, the more I know that I don't know (vrij naar Socrates)
Re: BTW alternatieve geneeswijzen omhoog
Maar het 'pakt' ook de mensen die er mee geholpen kunnen worden.Marvin schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/1220 ... oog__.html
Het past dan ook precies in het straatje van D66/ VVD
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Kwakzalverij dient altijd zo veel mogelijk bestreden te worden.
Ik herinner mij een discussie over homeopathie waar jij bij mij weinig getalenteerd overkwam in het herkennen van kwakzalverij.
Wellicht verandert jouw mening wel als dat talent zou groeien.
Ik herinner mij een discussie over homeopathie waar jij bij mij weinig getalenteerd overkwam in het herkennen van kwakzalverij.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dat mag jij vinden, hoor.Cluny schreef:Kwakzalverij dient altijd zo veel mogelijk bestreden te worden.
Ik stel dat niet alle alternatieve geneeswijzen direct ook kwakzalverij is.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Onder alternatieve geneeswijzen vallen alle therapieën, geneesmiddelen en diagnostische handelingen waarvoor geen algemeen aanvaard wetenschappelijk bewijs van geneeskundige effectiviteit geleverd is
(WIKI)
Indien een geneeswijze bewezen werkzaam is, is het niet alternatief.
(WIKI)
Alle alternatieve geneeswijzen zijn kwakzalverij.HenkM schreef: Ik stel dat niet alle alternatieve geneeswijzen direct ook kwakzalverij is.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Maar wat gaat dit betekenen in de praktijk?
De ziektekostenverzekering vergoedt de kosten toch gewoon, weliswaar tot een bepaald maximum, of zie ik dat verkeerd?
De ziektekostenverzekering vergoedt de kosten toch gewoon, weliswaar tot een bepaald maximum, of zie ik dat verkeerd?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Voordat het bewezen is dus wel. Mijn punt blijft overeind.Vilaine schreef:Onder alternatieve geneeswijzen vallen alle therapieën, geneesmiddelen en diagnostische handelingen waarvoor geen algemeen aanvaard wetenschappelijk bewijs van geneeskundige effectiviteit geleverd is
(WIKI)
Alle alternatieve geneeswijzen zijn kwakzalverij.HenkM schreef: Ik stel dat niet alle alternatieve geneeswijzen direct ook kwakzalverij is.
Volgens mij zie je het goed. Ik denk dat bij sommige verzekeringen alternatieve geneeswijzen in de aanvullende verzekering zitten. En dan nog tot een maximum.Fenomeen schreef:Maar wat gaat dit betekenen in de praktijk?
Mijn stelling is: Alle onbewezen geneesmethoden, dus alle alternatieve geneeswijzen uit elk pakket. Ook uit het aanvullende. Vergoeden geeft de schijn van legitimiteit c.q. werkzaamheid.
Alle alternatieve geneeswijzen zijn direct ook kwakzalverij.HenkM schreef:Ik stel dat niet alle alternatieve geneeswijzen direct ook kwakzalverij is.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Zodra een (alternatieve) geneeswijze bewezen wordt is het niet meer alternatief, maar behoort het tot de geneeskunde. Alternatieve geneeswijzen zijn geen van allen bewezen en derhalve altijd kwakzalverij.
Alternatieve geneeswijzen hebben imo niets met geneeskunde te maken. Omwille van klantentrekken/binding wordt een aantal van deze kwakzalverijen opgenomen in bepaalde paketten van ziektekostenverzekeraars. Dit gaat volgens mij ten koste van de betaalbaarheid van geneeskunde.
Onlangs bood mijn kapper mij een haargroeimiddel aan. Dat valt er niet onder. Geschud water met geheugen, mits op de juiste wijze geschud (niet het boek met leren kaft vergeten), of aan je voeten kriebelen weer wel.
Groet
kiks
Alternatieve geneeswijzen hebben imo niets met geneeskunde te maken. Omwille van klantentrekken/binding wordt een aantal van deze kwakzalverijen opgenomen in bepaalde paketten van ziektekostenverzekeraars. Dit gaat volgens mij ten koste van de betaalbaarheid van geneeskunde.
Onlangs bood mijn kapper mij een haargroeimiddel aan. Dat valt er niet onder. Geschud water met geheugen, mits op de juiste wijze geschud (niet het boek met leren kaft vergeten), of aan je voeten kriebelen weer wel.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
De meeste alternatieve geneeswijzen vallen onder het aanvullend pakket. Het zou zo maar kunnen dat de premie daarvoor omhoog gaat.Fenomeen schreef:Maar wat gaat dit betekenen in de praktijk?
Groet
kiks
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Al te naieve geneeswijzen.
Voor verzekeraars boeit het overigens niet of iets nu wel of niet werkt, de boel wordt vergoed zolang verzekerden de premie maar betalen.
Voor verzekeraars boeit het overigens niet of iets nu wel of niet werkt, de boel wordt vergoed zolang verzekerden de premie maar betalen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Hij had geen middeltje tegen slapende grijze cellen?kiks schreef:Zodra een (alternatieve) geneeswijze bewezen wordt is het niet meer alternatief, maar behoort het tot de geneeskunde. Alternatieve geneeswijzen zijn geen van allen bewezen en derhalve altijd kwakzalverij.
Onlangs bood mijn kapper mij een haargroeimiddel aan. Dat valt er niet onder. Geschud water met geheugen, mits op de juiste wijze geschud (niet het boek met leren kaft vergeten), of aan je voeten kriebelen weer wel.![]()
Groet
kiks
Ik zeg dus niet dat er geen kwakzalvers zijn. Helaas maar al te veel.
Maar, ik weet uit eigen ervaring dat er wel degelijk "alternatieve" hulp aanwezig is, heb het zien werken en zelfs bij mij werkte het. De goudinjectie werkte ook, maar is vele vele malen duurder.
En dan weet ik van nog wel wat voorbeelden, maar ik besef dat die in het moeras van onbenul zullen verdwijnen.
Ook acupunctuur. Dat iemand de werking ervan zelfs maar durft te betwisten raakt kant noch wal.
Dat werkt pas enkele duizenden jaren. Wat nu wetenschappelijk bewijs? Dit is nu een (school)voorbeeld waar wetenschap gemanipuleerd wordt.
En ja .... het werkt niet bij iedereen (afhankelijk van zenuwstelsel, en soort van operatie) en hier en daar
inferieur bij onze eigen medische stand. Hier en daar ...
Voor het overgrote deel superieur en wel degelijk werkend (zoals duizenden jaren praktijk aantoont)
maar ik besef dat dit inmiddels niets meer met de BTW verhoging te maken heeft.
Behoudens een normaal gestelde reactie laat ik het hierbij.
Behoudens een normaal gestelde reactie laat ik het hierbij.
Henk. Koffie, bruine bonen, een uurtje vissen, sex enz. zijn allemaal methodes en middelen om aan persoonlijke kwalen iets te doen. Bij sommigen werken die middelen trouwens totaal anders dan bij mij. Moeten deze zaken nu ook tot het altenatief genees spectrum gerekend worden?
Ik vraag me trouwens af wat je bedoelde met slapende grijze cellen en of je daar last van kan hebben, of moet je daarvoor naar een alternatief genezer om je die last te laten aanpraten
Groet
kiks
Ik vraag me trouwens af wat je bedoelde met slapende grijze cellen en of je daar last van kan hebben, of moet je daarvoor naar een alternatief genezer om je die last te laten aanpraten
Groet
kiks