Je maakt nu de nietpostzegelverzamelaar fout.gerard_m schreef:Godloos is hetzelfde als atheistische Waarheid. Je vraagt ouders om hun ideeen en overtuigingen NIET aan hun kinderen mee te geven en in plaats daarvan hun kinderen godloos – atheïstisch- op te voeden. Voor mij klinkt het nogal Noord Koreaans.Jim schreef:Welnee Gerard, je maakt er weer een stropop van.
Kindertjes opvoeden zonder gezeur over een god worden ze niet slechter van.
Niks waarheid, gewoon het hele concept imaginair vriendje overslaan.
Ik ben ook niet opgevoed met een 'Atheïstische Waarheid'.
Gewoon godloos, en dat in een katholiek dorpje.
Godloos is niet gelijk aan 'Atheïstische Waarheid'.
Godloos is opvoeden zonder een godenconcept.
Indoctrinatie met een imaginair vriendje voorkomen.
Geen christelijk, joods of islamitisch imaginair vriendje.
Wel, geef jij eens een voorbeeld van een kind dat in een Joods gezin geboren wordt en Islamitisch blijkt.Mijn vraag: wat stel je concreet voor?
Het doet me trouwens ook denken aan de Islamitische visie: elk kind wordt als moslim geboren, maar ouders verpesten het kind daarna met atheistische (of andersgelovige) onzin.
Je draait Gerard.
Zo dom ben jij niet.
Die menselijke autoriteit die zijn macht baseert op de macht die ze zich toe-eigenen over je denkvermogen.Ik zie echt het verband niet tussen een god die meekijkt en de macht van de RKK die vervolgens tot kindermisbruik leidt. Je doelt waarschijnlijk op het blind volgen van (menselijke) autoriteiten, maar dat is niet iets dat per se samengaat met religie.Stropop twee, door kindertjes te leren dat er een god is die over je schouder meekijkt en dat de RKK (nog altijd als voorbeeld, insert willekeurig welke) de belichaming is creëer je een machtsbasis voor die RKK van waaruit ze hun ellende kunnen wegmoffelen.
Door het respect dat ze opeisen.
Waarom ziet half meekijkend FT waar jij wegdraai en jijzelf niet vraag ik mij af?
Gerard, post eens op de genoemde fora.Je kunt toch niet ontkennen dat het misbruik binnen de RKK inmiddels behoorlijk open zichtbaar is. Verder vraag ik me af wie het misbruik binnen de RKK precies goedpraat?Maar dat is wel misbruik dat voor de hele wereld open en bloot zichtbaar is en niet door andere landen wordt weggemoffeld omdat het door een miljard mensen wordt beleden.
En er is ook geen mens die dat machtsmisbruik goedpraat.
Alweer de generalisatie. Er zijn vast wel gelovigen die misbruik willen vergoeilijken, maar dat betekent niet dat DE religieuze man/vrouw dat doet.De nadenkende man niet, maar de religieuze man/vrouw wel.
Post eens op het goede nieuws of geloofsforum, en kijk hoe er gereageerd wordt.
En wordt wijs.