Body bags for Uruzgan

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

HarrieMe schreef:
distiple schreef: Hmm, ik neem aan dat je na deze beschuldiging ook keiharde bewijzen hebt voor die zelfverrijking?? Of is het simpelweg een loze kreet bij gebrek aan beter??
Hmn, is dat het enige woord dat je kent?
????

Ah, loze kreet dus.

i rest my case.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
frans
Forum fan

Bericht door frans »

Brennus schreef:Beste Frans, ben je ooit eens op het idee gekomen om de geschiedenis van een andere kant te bekijken dan wat je blijkbaar uit de Telegraaf gehaald hebt?
Daar ben ik mee begonnen toen ik gestopt ben met uitsluitend de volkskrant te lezen. Als we het dan toch over eenzijdige berichtgeving hebben.
Brennus schreef: Zo is het uitgerekend Churchill, die achteraf in zijn memoires verzuchtte dat het beter ware geweest als de Amerikannen in 1917 er niet door de Britten ingeluisd waren, om deel te nemen aan de Eerste Wereldoorlog.

Die zou dan namelijk al in 1917 afgelopen zijn geweest.
Licht eens toe hoe de amerikaanse bemoeienis die oorlog verlengd heeft. De telegraaf uit 1917 heb ik namelijk niet meer liggen.
Brennus schreef: Nu kregen Engeland en Frankrijk door de steun van de Amerikanen weer de kans een groot smoelwerk op te zetten, waardoor de kiem voor de 2e wereldoorlog werd gelegd.
Dus het is de schuld van de Amerikanen dat de Britten en Fransen na de eerste wereldoorlog een grote smoel opzetten en in Versailes onredelijke eisen gesteld hebben? Nou wordt ie mooi. Zo kun je alle schuld wel op het bordje van de amerikanen schuiven. Weliswaar kun je stellen dat de gealieerden na de amerikaanse inmenging in WO1 in staat waren om onredelijke eisen te stellen, maar het blijft nog altijd hun eigen verantwoordelijkheid dat ze dat ook daadwerkelijk gedaan hebben. Bij mijn weten hebben de USA zich trouwens verzet tegen onredelijke eisen van de bondgenoten.
Brennus schreef: Overigens heeft het communisme in Rusland ook met hulp van de Duitsers een kans gekregen. Die lieten Lenin vanuit Zwitserland naar Rusland reizen, om daar een anti oorlogscampagne te starten.
Dat maakte het front in het oosten vrij, zodat er Duitsers naar het front in het westen overgeheveld konden worden.

Dat was niet nodig geweest, als die idiote Amerikanen zich er maar niet mee bemoeid hadden!
Indirekt hebben de Amerikanen dus het ontstaan van het communisme op hun geweten!
Dit vindt ik allemaal héél erg ver gezocht. Ook zonder de Amerikanen zouden de Duitsers de kans om onrust te zaaien in rusland met beide handen aangegrepen hebben. Ook een 'beperkte' oorlog tegen Frankrijk, Het Brits gemenebest en Rusland hadden de Asmogendheden op zichzelf namelijk niet, of alleen met nog veel zwaardere verliezen kunnen winnen. En verdeeldheid zaaien in het kamp van de tegenstander is wat dat betreft een van de oudste trucs op het gebied van oorlogvoeren. Het is dus logisch dat de Duitsers die kans ook met beide handen aangegrepen hebben.
Brennus schreef: De dag van de arbeid, 1 mei is trouwens ook in de VS ontstaan, en niet in Rusland zoals veel mensen denken!
Nu gaan we we heel erg off topic.
frans
Forum fan

Bericht door frans »

HarrieMe schreef:Frans, je weet het wel. Natuurlijk verwerp ik het gedrag van bin. Maar ik vind het gedrag van bus net zo verwerpelijk.
Versta mij goed, ik ben ook geen fan van Bush. Maar ik heb vaak het idee dat mensen die tegen Bush zijn de wandaden van de Amerikanen vaak overdrijven en doorgaans een blind oog hebben voor de veel grovere misdrijven van veel moslimfundamentalisten.
HarrieMe schreef:Ergens kan ik me voorstellen dat een grote groep mensen in Afghanistan er niet op zitten (zaten) te wachten om door amerika “bevrijd” te worden. Heel dicht bij mij woont een familie die uit Afghanistan komt. Keurig hebben ze allemaal, op de oude moeder na, Nederlands geleerd. Toch zie ik dat ondanks deze mensen hier in Nederland lekker veilig kunnen leven, ze in hun hart terug willen zijn in Afghanistan.
Sinds het verslaan van de Taliban is juist een groot aantal Afghanen vanuit vluchtelingenkampen terug gekeerd naar huis. Juist omdat ze meer vertrouwen hadden in die westerse troepen dan in de Taliban. Als de Taliban weer aan de macht komen zul je zien dat die vluchtelingenkampen net zo snel weer vol lopen. Niet iedereen zit er tenslotte op te wachten om in de middeleeuwen te leven.
HarrieMe schreef: Als je eerdere posts van mij hebt gelezen, kun je zien dat ik eigenlijk alleen maar problemen heb met de politieke bemoeienis van een uitzending. Als militairen, die het kunnen weten, aangeven hoe zij zo’n uitzending het beste kunnen invullen, zodat er efficiënt met mensen en middelen wordt omgesprongen, en dat de kans op slagen maximaal is, bemoeit er de politiek zich tegenaan, en wil van het een teveel en van het ander te weinig. Dat is onnodig met levens van onze jongens gokken.
Daar ben ik het redelijk mee eens. De politiek moet meer vertrouwen op de professionals. Dat is oa in Irak gebleken waar Bush en consorten geloofde in een blitzkrieg met beperkte middelen, terwijl hooggeplaatste militairen vooraf waarschuwden voor wat er nu plaats vind.
Ook in srebrenica is op dramatische wijze gebleken wat het gevolg is van slecht doordachte akties.
HarrieMe schreef:....
Zo is het ook met uitzendingen. De politiek weet beter hoe en wat, en de militairen moeten alleen luisteren en uitvoeren. Het valt me mee dat men deze keer wapens en munitie mogen meenemen.
:?
Ik krijg vooral een beetje een week gevoel als ik pechtold hoor roepen dat we terugtrekken overwegen als het te gevaarlijk wordt. Je kan Bin Laden net zo goed direct een uitnodiging sturen dat we bereid zijn om te buigen voor geweld en terreur. Dergelijke overwegingen spelen natuurlijk wel altijd een rol, maar deze discussie hoort de regeering te allen tijden binnenskamers te voeren. De vijand luisterd wat dat betreft mee.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Frans, wij zitten op dezelfde golflengte geloof ik, hoewel we in het begin mogelijk andere bewoordingen gebruikte. Even met normale argumenten doorpraten en dan blijkt dat er meer samen dan tegen is. Laten we hopen dat onze bezorgdheid over de jongens die worden uitgezonden als overbodig de geschiedenis in gaat. Laten we hopen dat alle mensen in Afghanistan doorhebben waarvoor ze komen en dat de missie eens een keer een succes wordt. Bedankt voor jouw inbreng.
pieps
Forum fan

ff voor de goeie orde

Bericht door pieps »

... ff voor de goeie orde , want we raken de draad kwijt !!!

dat militairen sterven is op zich TOPPIE ... wat een kanker vee
de politici die ze heensturen mogen ook gewoon worden geruimd ; Honden als Balkie en Donnie komen er met een nekschot nog genadig af ; ,,, hun KadaverGod is stukken wreder ,
.... over Bush hoeven we helemaal niet meer te lullen !!!!
.... en VVD'es gewoon verbannen naar 'veilige" landen als Iran of Kongo .

Met facisten als Balkie en Donnie word je vanzelf wel terrorist ; ik hoop dat zij ... hun patijgenoten en al hun familie van bloedkanker uit elkaar spatten .

en zo is het maar net ... christenen aansluiten graag !

groetjes Pieps
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
distiple
Ervaren pen

Re: ff voor de goeie orde

Bericht door distiple »

pieps schreef:... ff voor de goeie orde , want we raken de draad kwijt !!!

de politici die ze heensturen mogen ook gewoon worden geruimd ; Honden als Balkie en Donnie komen er met een nekschot nog genadig af ; ,,, hun KadaverGod is stukken wreder ,

Met facisten als Balkie en Donnie word je vanzelf wel terrorist ; ik hoop dat zij ... hun patijgenoten en al hun familie van bloedkanker uit elkaar spatten .

groetjes Pieps
Devious!!!

ff voor de goede orde, ik weet niet wat jij vind maar dit soort loze postings met verwijzingen naar enge ziektes vind ik dus echt niet kunnen. Daarnaast gaan de postings van Pieps al heel lang NERGENS meer over(naar wat ik van HEM heb gelezen).
Ik word er een beetje misselijk van.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Brennus schreef:Beste Frans, ben je ooit eens op het idee gekomen om de geschiedenis van een andere kant te bekijken dan wat je blijkbaar uit de Telegraaf gehaald hebt?
De Telegraaf is geen goede bron om meer van de wereld te komen dan de laatste roddels omtrent het Nederlands elftal of Ajax, toegegeven.
Zo is het uitgerekend Churchill, die achteraf in zijn memoires verzuchtte dat het beter ware geweest als de Amerikannen in 1917 er niet door de Britten ingeluisd waren, om deel te nemen aan de Eerste Wereldoorlog.
Het is zeker interessant om de biografie van Churchill te lezen, maar dat is ook zeker geen goede bron voor geschiedenis, Churchill is een echte imperialist die tot zijn laatste snik het het Brits Imperium wou behouden, een onmogelijke zaak in zijn tijd. En om Churchill niet al te veel op te hemelen, in de 20' er jaren van de vorige eeuw sproeiden de Engelsen gifgas uit over Irakese opstandelingen hetgeen door Churchill gemarkeerd werd als een goedkope manier om het imperium te onderhouden.

De engelsen hebben t.a.v. de eerste wereldoorlog voor twee grote afwegingen gestaan, of een machtig Duitsland, dat al vanaf ca. 1860 territoriale claims aan het eisen was - en dus het imperium in gevaar bracht - of het welbekende isolationisme. Dit laatste zou inhouden dat Frankrijk reddeloos verloren was en dat Duitsland een supermacht was t.o.v. Engeland. Sinds 1850 was Engeland in verval, er waren twee staten die een hogere produktie hadden dan het hele imperium bij elkaar, Duitsland en Amerika. `
Die zou dan namelijk al in 1917 afgelopen zijn geweest.
Dat is niet te zeggen
Nu kregen Engeland en Frankrijk door de steun van de Amerikanen weer de kans een groot smoelwerk op te zetten, waardoor de kiem voor de 2e wereldoorlog werd gelegd.
Een ander perspectief, en wat helderder, Amerika was al de supermacht, de oorlog van Engeland en Frankrijk dreef op geleend geld. Dus nog voor de werkelijke Amerikaanse inmenging was het al duidelijk dat niets meer zonder goedkeuring van de VS kon, het was een economische grootmacht.

De kiem van de tweede wereldoorlog ligt behoorlijk complex, in alle Europese landen waren er tendens van extremisten, zowel nationalisten als communisten.

Een ander groot probleem was de Franse waanzin die herstelbetalingen bleef eisen, en wanneer de Duistsers dit niet betaalde werden de leningen aan Amerika niet betaals. Dit dreef Amerika weer verder in isolatie waardoor machten in Europa vrij spel kregen.
Overigens heeft het communisme in Rusland ook met hulp van de Duitsers een kans gekregen. Die lieten Lenin vanuit Zwitserland naar Rusland reizen, om daar een anti oorlogscampagne te starten.
Je kan je erg afvragen of de komst van Lenin uiteindelijk voor de Russische revolutie veel heeft uitgemaakt, de situatie van de Tsaren was onhoudbaar.
Dat maakte het front in het oosten vrij, zodat er Duitsers naar het front in het westen overgeheveld konden worden
.

Dat klopt, zei het tevergeefs, de Duitsers hebben moeten kapituleren omdat Amerika een tycoon was in produktie, uiteindelijk hadden de Duitsers hoe dan ook verloren.
Dat was niet nodig geweest, als die idiote Amerikanen zich er maar niet mee bemoeid hadden!Indirekt hebben de Amerikanen dus het ontstaan van het communisme op hun geweten!
Baarlijke nonsense, wat de Amerikanen op hun geweten hebben is dat het ene koloniale rijk niet is overgegaan in een ander koloniaal rijk. De situatie van de Tsaren in Rusland was nu eenmaal onhoudbaar geworden, en al lange tijd aan het afbrokkelen. Dit puur door het onvermogen van de Tsaren om Rusland te ontwikkelen. Overigens, het is triest te zeggen, de gehele Russische geschiedenis staat t.o.v. leiders in het teken van uit de regen in de drup komen...
pieps
Forum fan

Nergens

Bericht door pieps »

.... nergens over ??? Al dat geleuter of imaginaire vriendjes al dan niet bestaan ; dat gaat nergens over !!!
En het toewensen van enge ziektes aan enge mensen gebeurt ook enkel maar omdat ik onder de huidige wetgeving niet mag oproepen ze te lynchen ... dat schijnt terrorisme te zijn .

groet Pieter
Frank Zappa
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

pieps schreef
smerissen , ambtenaren en politici aansluiten graag !!!
Wat hebben die arme vuilnisophalers nu weer misdaan. En neem jij het dan over? Ok, op woensdag in de even weken de grijze bak en op de oneven weken de groene bak. :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
pieps
Forum fan

Bericht door pieps »

"Vuilnisman , mag deze ZAK ook mee ?" :D :D :D
Frank Zappa
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

bad_religion schreef:
De Telegraaf is geen goede bron om meer van de wereld te komen dan de laatste roddels omtrent het Nederlands elftal of Ajax, toegegeven.
De Telegraaf is uitgevonden voor mensen die een hekel hebben aan lezen en nadenken. Grote teksten die even het rechtse geluid van Nederland verkondigen. Maar voor veel mensen is dat genoeg. Die smullen van het VVD-sentiment.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
frans
Forum fan

Bericht door frans »

pieps schreef:... ff voor de goeie orde , want we raken de draad kwijt !!!

groetjes Pieps
Dergelijke ideeen zijn door pol pot in praktijk gebracht. Ook een fascist van de bovenste plank, maar jij schijnt je bij hem in goed gezelschap te wanen.

Pol Pieps, het klinkt in het begin mischien even raar, maar wellicht worden we met die naam nog eens net zo vertrouwd als met hitler, mao of stalin.

By the way, de volgende keer graag iets inhoudelijks in plaats van het loze geblaat dat we van je gewend zijn.

Dag Pieps
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

frans schreef:
Dergelijke ideeen zijn door pol pot in praktijk gebracht. Ook een fascist van de bovenste plank, maar jij schijnt je bij hem in goed gezelschap te wanen.

Pol Pieps, het klinkt in het begin mischien even raar, maar wellicht worden we met die naam nog eens net zo vertrouwd als met hitler, mao of stalin.

By the way, de volgende keer graag iets inhoudelijks in plaats van het loze geblaat dat we van je gewend zijn.

Dag Pieps
Misschien is mijn gevoel voor humor een beetje apart. Maar ik vind de opmerkingen van Pieps wel grappig. En ik denk dat je ze ook op deze wijze moet beoordelen. Pol Pieps, Adolf Pieps, Pieps Stalin, Saddam Pieps, George Pieps Bush etc. Dit kan nog een rage worden :lol:
frans
Forum fan

Bericht door frans »

tjeerdo schreef:
frans schreef: .....
Dag Pieps
Misschien is mijn gevoel voor humor een beetje apart. Maar ik vind de opmerkingen van Pieps wel grappig. En ik denk dat je ze ook op deze wijze moet beoordelen. Pol Pieps, Adolf Pieps, Pieps Stalin, Saddam Pieps, George Pieps Bush etc. Dit kan nog een rage worden :lol:
Ach, een enkele keer kan een dergelijke opmerking wel. na een biertje teveel of na een kutdag op me werk ben ik ook niet altijd even subtiel. Maar ik vind het persoonlijk jammer dat iemand continu dergelijke opmerkingen maakt. Na 6 keer een opmerking van dezelfde strekking gaat de verrassing (en daarmee de grap) er toch wel een beetje af. Terwijl hij op geen enkele manier zijn mening onderbouwd of inhoudelijk op je argumenten ingaat. Dan denk ik dat iemand weinig toevoegt. Wie dat leuk vind kan net zo goed op fok.nl , maroc.nl of enig ander vrijblijvend tienerforum gaan zitten blaten.

Groeten,
Frans
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

frans schreef: Wie dat leuk vind kan net zo goed op fok.nl , maroc.nl of enig ander vrijblijvend tienerforum gaan zitten blaten.
Beste Frans,

Grote kans dat je Pieps hier inderdaad tegenkomt. Pieps houdt alles in de gaten. Wat jij eigenlijk aangeeft: "Ik beperk mijn activiteiten ook tot fora waar ik wat kan leren". Dat zijn er helaas bar weinig. Freethinker is één van de weinige plaatsen in Nederland waar je wat opsteekt. Een enkele keer loop ik even bij de buren binnen. Maar dit is vaak kortstondig. Ik krijg altijd hoofdpijn van een stel jengelende tieners.

Grt,
Plaats reactie