@ Storm, het keerpunt in mijn leven
Goede vraag maar best lastig te beantwoorden.
Ik denk dat de vele tegenstrijdigheden in de bijbel hebben meegeholpen om het geloof erin los te laten. Immers, bij een volmaakte God hoort een volmaakt boek vond ik.
Ook de talloze stromingen binnen het christendom begreep ik niet. Met de bijbel in de hand beweren ze allemaal gelijk te hebben en toch kunnen ze niet samengaan. Ook dit heeft meegewerkt aan mijn geloofsafval.
Verder had ik niet zoveel met Jezus. Zowat iedereen in de evangelische gemeente waar ik kwam stond in vuur en vlam voor Hem. Maar wat ik ook probeerde, de vonk sloeg niet over bij mij. Door onderzoek te doen bij de joodse wortels van het oude testament ging ik inzien dat Jezus een gewoon mens is geweest, iig niet Gods Zoon.
De drie-eenheid was ook zoiets. Ik kwam erachter dat ook dat niet klopte. Wat klopte er eigenlijk nog wel dan?
Uiteindelijk stuitte ik op het boek ''Volwassen Geloof'' van Rereformed. Onbevangen ging ik het lezen en ik werd gelijk al getroffen door de eerlijkheid van de schrijver. En wat hij schreef was wáár. Het kromme werd recht en het zwarte werd wit voor mij. Heerlijk! Bevrijdend!
Het lezen van dit boek zou je HET keerpunt kunnen noemen in mijn leven. Maar ook de leerzame bijdragen van verschillende freethinkers hebben er aan bijgedragen. En natuurlijk wat eraan vooraf ging zoals ik net heb beschreven.