De ingewanden van Samsung Galaxy S

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Devious
Erelid
Contacteer:

De ingewanden van Samsung Galaxy S

Bericht door Devious »

Het schorriemorrie van T-mobile wilde geen garantie geven op mijn Galaxy S (de welbekende smoes 'vochtschade' natuurlijk), waarvan het touchscreen traag was geworden, en soms helemaal niet meer reageerde. Daarom heb ik het ding zélf maar uit elkaar gesloopt. Interessant, want zo vaak heb ik niet de mogelijkheid om zo'n duur ding te slopen en van binnen te bekijken.
Het is van binnen net een laptop, met allemaal stekkertjes en kaartjes in een soort pci-slots, maar dan in nano-formaat. Het hele ding uit elkaar gehaald, maar toen ik beland was bij het onderste printplaatje op het touchscreen dacht ik, ik zet het ding weer in elkaar en kijk of hij het doet. Alles schoonmaken, contactspray erop, in elkaar zetten, en warempel :), hij deed het ook nog. Een paar uur heb ik tetris kunnen spelen, maar daarna hield het touchscreen het weer voor gezien

Afbeelding
Vermoedelijk een sensor van het touchscreen.

Afbeelding
Camera

Afbeelding

Afbeelding
Usb ingang. Hierop was de vochtschade-diagnose gebaseerd; op een ding wat praktisch aan de buitenkant zit, maar dat zeggen ze er niet bij.

Afbeelding
Image processor

De foto's heb ik gemaakt met mijn usb-microscoop.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Jinny

Re: De ingewanden van Samsung Galaxy S

Bericht door Jinny »

Toch zou ik het zaakje eens met een borsteltje grondig schoonmaken.
En contact spray vermijden.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Devious schreef:
De foto's heb ik gemaakt met mijn usb-microscoop.
Van enige afstand leken het wel doelen voor een kruisraket. Handig dat je een USB-microscoop hebt.
Weet je ondertussen al hoe de onderdelen heten en op welke manier je ze doormeet?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Contactspray Devious???
Dat is een corrosiewegvreter die je in zo een omgeving met het puntje van een tandenstoker uiterst lokaal toedient en na met de loep gevolgd effect als de sodemieter wegveegt om het dóórvreten af te stoppen. R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Jinny

Bericht door Jinny »

Juist, het is een paardenmiddel, te gebruiken bij grofstoffelijke zaken die het niet nodig hebben.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Valt mij ook op hoe vuil het er uit ziet, is dat stof wat je ziet? Eeen hard kwastje en de stofzuiger er bij houden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ach, het ding was toch al kapot, en ik vond het bijzonder leuk om dat ding bijna helemaal uit elkaar te schroeven. De puzzel weer in elkaar zetten was een impulsief, plotseling opkomend idee, en ik was enorm in mijn nopjes dat ik dat ding weer in elkaar kreeg en dat hij het ook nog deed. Hij deed het overigens beter na dat paardenmiddel, al was het slechts tijdelijk. Wanneer het ding een tijdje aanstaat houdt het touchscreen er weer mee op.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Jinny

Bericht door Jinny »

Vrij standaard verhaal met dat paardemiddel.
Het werkt even, daarna zijn de contacten opgelost... :D
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Fish schreef:Valt mij ook op hoe vuil het er uit ziet, is dat stof wat je ziet? Eeen hard kwastje en de stofzuiger er bij houden.
Dat stof zit voornamelijk bij de usb-ingang.
Wanneer je door zo'n microscoop kijkt lijkt overigens bijna alles vuil en stoffig, zoals bijvoorbeeld dit oog van een gemummificeerde nistrilspin; heel klein ranzig spinnetje.
Afbeelding
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Welke microscoop zou jij aanraden?
Ik denk er wel eens aan om er een aan te schaffen voor als de kleinkinderen er zijn.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Hhmm, Ik kreeg wel ter plekke een nieuwe Samsung Galaxy S. Maar dat was vooral te danken aan een vriend van me die schrikbarend veel verstand heeft van consumentenrechten.
Drie weken na de aanschaf begaf dat fysieke knopje onderaan in het midden het en drie dagen later crepeerde de touchscreen min of meer, en vele standaard apps waren definitief van slag.
Ik ging dus samen met die vriend van me naar de T Mobile winkel nabij de Haarlemmerstraat en ik probeerde eerst zelf verhaal te halen. Maar dat bleek al na een minuut of tien vergeefse moeite dus sprong hij ertussen. Op alles wat hij zei had de winkelmedewerker geen antwoord. Uiteindelijk werd er een soort van leidinggevende bij gesleept en die gaf mij na een minuut of vijftien telefoneren een nieuw toestel. Die het tot nog toe prima doet.
Het oude, gesneuvelde toestel mochten we houden. Die werd open gesloopt door een android freak en door wat hij vervolgens aantrof was hij echt verbijsterd. Er zat stof en vettige en zelfs ook ietwat vochtige materie op plekken dat daar enkel kan zijn gekomen tijdens de fase van productie.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Plaats reactie