Nee onze islamofiele fokmodjes "zien er geen discussie waarde in".
http://forum.fok.nl/topic/869370

Moderator: Moderators
Akkersloot, Akkersloot, man man, je verdient een medaile piktrappen.Akkersloot schreef:De stichters van zowel het christendom als de islam (Paulus en Mohammed dus) hadden zogenaamde visioenen. Nu stelde ik bij Fok de vraag wat je nou zou doen als je eigen kind nu ook eens dergelijke visioenen zou krijgen. Fijn een profeet in huis of toch maar mee naar de dokter.
http://forum.fok.nl/topic/869370
Misschien kan jij je beter verdiepen in de geschiedenis van het christendom en islam. Vooral betreffende de geesteszieke stichters er van.Achnaton schreef:Akkersloot, Akkersloot, man man, je verdient een medaile piktrappen.
Ik zag zoeven ook een visioen, dat de gelovigen wakker werden, oeps effe naar de psychiater.
Was sarcastisch bedoeld Akkersloot, rustig maar, ik ben het trouwens eens met je stelling juist omdat ik wel zo het een en ander weet over die geschiedenis, maar goed ter verduidelijking, je zoekt redelijkheid op zo'n forum en dan word het afgekapt, nou niet echt mee eens omdat het juist is dat dergelijke visioenen in de basis liggen van de genoemde religies.Akkersloot schreef:Misschien kan jij je beter verdiepen in de geschiedenis van het christendom en islam. Vooral betreffende de geesteszieke stichters er van.Achnaton schreef:Akkersloot, Akkersloot, man man, je verdient een medaile piktrappen.
Ik zag zoeven ook een visioen, dat de gelovigen wakker werden, oeps effe naar de psychiater.
Hoi Akkersloot,Akkersloot schreef:De stichters van zowel het christendom als de islam (Paulus en Mohammed dus) hadden zogenaamde visioenen. Nu stelde ik bij Fok de vraag wat je nou zou doen als je eigen kind nu ook eens dergelijke visioenen zou krijgen. Fijn een profeet in huis of toch maar mee naar de dokter.
Slim, slim, Tjeerdo!tjeerdo schreef:Je had het ook anders kunnen brengen. Stel je dochter die nog maagd is komt op een zeker moment naar je toe. Pap ik kreeg een visioen dat ik een kind ga baren van een god. Maar het fijne is dat ik mijn maagdelijkheid hier niet voor hoef in te leveren. Maar pap, hoe vertel ik dit aan mijn vriend.
Hoe ga je hier als vriend, vader etc mee om.
En moet je daarom als trap naar een persoon die die "profeten" achterlijk vind dan maar dat topic sluiten ?bad_religion schreef:Ach, ik vind de discussie geen waarde hebben. Het is sowieso een debiel iets om visioenen, messiassen, profeten voor waar aan te nemen en andere niet. Het waarheidscriterium, fuck it....
En, de 'discussie' tot dat moment gelezen hebbend, dacht ik: 'Groot gelijk, man! en dat 'bagger' is nog een understatement ook.de moderator schreef:Ik zie inderdaad geen discussiepunt, anders dan een uitnodiging tot een heleboel ongecontroleerde bagger die zelfs nog te zinloos zou zijn voor ONZ. Dicht, dus.
Het valt mij op dat gristenen die het zo met de medemens zeggen op te hebben de grootste vuile bek opzetten als een fundament van hun religie onderuit wordt gehaalt.FonsV schreef:Maar... jank maar rustig verder hier.
Groeten.
Fons.
wahlers schreef:Nee! Ik ben van mening dat dit geweldig is!
Nu kunnen we eindelijk eens visioenen gaan meten op betrouwbaarheid!
Maar het moet dan wel de waarde ontstijgen van vage mededelingen zoals bijvoorbeeld:
"Ik zag in een visioen dat er volgend jaar een politieke verschuiving plaats vindt!"
...dat 'visioen' heb ik namelijk ook al een tijdje!
Maar het zou fijn zijn om een concrete visioen te analyseren, zoals bijvoorbeeld:
"Ik voorspel dat op 25 januari 2007 te 23.17u, in plaats X, persoon Y persoon Z vermoord!"
...o.i.d.
En als dit op 26 januari 2007 inderdaad waar blijkt te zijn dan hebben we, om te beginnen één aanwijzing dat visioenen misschien mogelijk een waarheidsgehalte hebben.
Als soortgelijke duidelijke visioenen vervolgens meerdere keren herhaald uit blijken te komen dan heeft de visioenen theorie een solide basis...gestaafd met verifieerbare feiten.
Ik vrees echter dat ik teleurgesteld zal worden...ALWEER!!!!![]()
MvG, Wim.