Sarnian schreef
Ten eerste : een comopstgenerator of een compostgenerator? Gebruik toch een spelling programma ...
Zeiken om te zeiken, is dat jouw handelsmerk? Misschien kan jij je verstand eens gebruiken?
Ten tweede : jij was het zelf die over "liever aan gedecentraliseerde energie productie" begon, dus met fossiele brandstof centrales (want met boeren compost generatoren kom je niet verder dan de stal verwarming). Dat soort gedecentraliseerde installaties werken allemaal op kolen, olie, of gas. Daarbij wordt de brandstof letterlijk (op diverse manieren) verbrand, waarbij vooral CO2 vrijkomt, een broeikas gas. Milieu vervuilend dus.
Waar beweer ik dat, graag een link ipv me woorden in de mond te leggen die ik nooit gezegd heb. Je zou misschien beter eens voor jezelf leren denken ipv te denken dat je voor een ander kan denken en die woorden in de mond te leggen die die persoon nooit uitgesproken heeft. Ik heb het vanaf in het begin voor gedecentraliseerde energie winning door middel van compostgeneratoren. Niet door middel van bio brandstof installaties.
Ten derde : de vraag is hier meer : weet jij eigenlijk wel hoe een compost generator werkt?
Ongelooflijk, al eens gesolliciteerd voor benidorm bastards?
Nergens heb ik gesteld dat een compostgenerator op fossiele brandstof draait. Ik plaats die generator in de groep "milieu vervuilend" omdat de vergisting tank biogas produceert (een methaan-CO2 mengsel).
Het methaan wordt door verbranding in de warmte-krachtinstallatie omgezet in CO2, en tezamen met de CO2 uit de vergisting tank in de atmosfeer gedumpt. Milieu vervuilende broeikas gassen, dus.
Eindelijk komt ie er mee af.

Ja een compostgenerator stoot een vrij beperkte co2 uit, ongeveer evenveel voor een naft auto om 3000 km te rijden om 1 jaar een gans huis van gas en elektriciteit te voorzien. In welke relatie staat dat tot de kernafval van de bestaande reactoren? Moeten we nog dertig jaar …
Wordt het eigenlijk niet eens tijd dat jij zelf stopt met de alwetende wijsneus uit te hangen, terwijl je blunderend kwats en leugens rond bazuint, omdat je door je overmatig opgeblazen ego niet meer kunt noch wilt toegeven dat je nu reeds meerdere keren helemaal fout zat?
Doe lekker verder met jezelf belachelijk maken .
Zoals hier
Helaas ben je zelf verantwoordelijk voor die reactie door je eigen houding.
Maar geen vrees ... dat zou zonde zijn van de munitie!
Trouwens : het is kanonnenvlees. (Gebruik nou toch een spelling programma!)
Pilletje niet gepakt na het eten??? Gosh man, wat voor karikatuur ben jij eigenlijk?
Pallieter schreef
U bent te goed LD.
?
Hier stopt het voor mij.
Ja ok dan he.
Spijtig want het had een interessante discussie kunnen worden over fuell cells, zonnetorens, geothermie en kernenergie gecombineerd met lokale (bv gemeentlijk of provinciaal) alternatieven als wind, fotovoltaïsch en bio installaties.
Eh waarom beperk je je dan tot compostgeneratoren in de grond te boren? Je begint over thorium, heb je wel als eens nagedacht over de ontginning ervan de links van abbo gelezen? Het blijft 22 jaar actief. Je weet toch d at de actieve stoffen voor onze kerncentrales gedolven worden door negerkes zonder enige beschermende kledij? Levensverwachting 30 jaar max. Dat gebeurt in de mijnen in congo. Is dat al niet genoeg, er kleeft bloed aan onze handen pallieter. Wil jij nog meer mensen laten sterven voor jouw thorium zodat we hier in het westen de cao’s van electrabel en suez nog wat rijker kunnen maken terwijl dat helemaal niet nodig is.
Thorium madness:
Het inademen van thorium in de werkplaats kan de kans op de ontwikkeling van long- en alvleesklierkanker vele jaren na de blootstelling vergroten. Thorium heeft het vermogen genetisch materiaal te veranderen. Mensen die met thorium geïnjecteerd worden, kunnen leverkanker ontwikkelen. Thorium is radioactief en kan in de botten worden opgeslagen. Daarom kan het vele jaren na blootstelling kanker veroorzaken.
Het inademen van grote hoeveelheden thorium kan dodelijk zijn. Mensen sterven dan vaak aan metaalvergiftiging.
http://www.lenntech.nl/periodiek/elementen/th.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoeveel levens van al die landen waarin het gevonden kan worden, opmerkelijk weer meestal derde wereld landen, ga je op het spel zetten voor je thorium reactoren pallieter?
Hier uit een ander topic, en ik vindet godverdomme vervelend dat ik dit moet doen
Wetenschap beweert NOOIT OF TE NIMMER dat zij de waarheid in pacht heeft. Integendeel, wetenschap stelt juist alles steeds opnieuw in vraag. Absolute waarheden tegen beter weten is noemt men religie. Wetenschap past zich continue aan aan nieuwe gegevens, kennis, experimenten, maar wel zonder vast te houden aan welk dogma of theorie ook. Zo is een theorie slechts geldig tot ze fout bewezen wordt, en dit is het hoogste wat elke wetenschapper tracht te bereiken.
Probeer dus nooit wetenschap te misbruiken om je imaginair vriendje te verdedigen,
Zouden jij en vooral sarnian dan ook in dit topic gewoon eens consequent kunnen zijn? Jullie gedragen jullie hier als de predikers voor kernfusie en voor thorium. Wees consequent en ga op tegenargumentaties in zoals het hoort ipv als een berseker tewerk te gaan. Op dit moment ben jij allesbehalve hoe je wetenschap omschrijft.
Zoals hier
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 45#p315766" onclick="window.open(this.href);return false;
hillarisch gewoon, je bent ook niet zo overtuigd van kernfusie, maar wel van je thorium, wil je dan es zeggen hoe je dat veilig gaat delven?
Jim schreef
LD, dan weet je toch ook dat je een bepaald vermogen moet afnemen voor het rendement?
Jij bent elektrieker, ik ook.
Dat gas moet je verstoken in iets (turbine, gasmotor) om elektra te genereren.
Een motor of turbine heeft maar een beperkt window waar het rendement nog ergens op lijkt.
Juist, een compostgenerator is geen wonder, gezien je rechtreeks ook gas kan gebruiken voor het gasfornuis, de gasstoof enz, en je via een darmen systeem rond de tank ook rechtstreeks warm water hebt, is het verlies van rendement van de gasturbine min of meer gecompenseerd. (je hoeft geen boiler meer te laten draaien voor warm water te hebben, temp van het water dat door middel van compostgeneratoren opgewekt wordt kan gaan tot 80 graden, als je het wil doen koken gebruik je je gasvuur, een douche nemen aan 80 of zelf 50 graden zou ik niet aanraden) Daarbij komt nog dat je de compost achteraf kan drogen in een zonnetank en daarna kan laten bevriezen in de winter waarna je het op je land kan gooien als droge mest. Misschien geen echt energie rendement maar wel nog eens een herbruikbaarheid van de compost die je zo voor meerdere zaken kan gebruiken.
Plus, en dat haalde men elders al aan, je schiet weer uitlaatgassen terug de atmosfeer in.
Als je dat dertig keer per (klein) dorpje hebt schiet het ook niet op.
Zoals gezegd tegen sarnian, gasverbranding is nog steeds het zuiverste, daarom ben ik ook helemaal niet te vinden voor bio brandstof installaties, en de uitstoot om een heel huis, gem verbruik van 4500 kw een heel jaar te voorzien door middel van een compostgenerator bedraagt ongeveer het zelfde als dat je met een naft auto , als ik het me goed herinner 150g co2 uitstoot per km, ongeveer 3000 km zou rijden.
Noot; als we een scheet laten of een sigaret roken vervuilen we ook, niet vervuilen zal niet direkt gaan vrees ik, maar streven, in stapjes, naar minder vervuilen wel. Ik vind dit echter totaal niet in verhouding met de afval die kerncentrales produceren, 18 miljoen jaar actief? En zoals al aangehaald als de schilden van de kernfusie centrale radioactief worden en om de x jaar moeten vervangen worden, blijven we gewoon opgezadeld met “radioactief afval”.
Mijn originele insteek van dit topic;
Kernfusie is misschien mogelijk binnen 30 – 50 jaar
Ondertussen wil men in europa nog kerncentrales bijbouwen. Niet van type 4 zoals pallieter beweert maar van type 2 en mogelijk hier en daar 3. Kernfusie wordt daarbij gebruikt als propaganda middel aangezien het op dit moment nog helemaal not done is biedt het voor dit moment ook geen oplossing. Ipv te dromen, stelde ik een alternatief voor mbt landelijek zones. Als je weet dat die voor 25 % van het energie verbruik zorgen (in de europa) kan dat voor een ontlasting zorgen voor het bestaande net als die zones gaan werken op een eigen net, supplied door compost generatoren, en alles wat ik nog opgenoemd heb. Dat is een argument om geen kerncentrales bij te bouwen.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.