Een Goddelijk dilemma!
Moderator: Moderators
IK BEGRIJP JULLIE ALLEMAAL..
Het is ook wel zo dat in die tijden ook wel heel anders tegen de dood werd aan gekeken.
Moord onder elkaar
Moord tussen vader en zoon was niet ongewoon.
het bewuste volk moorde ook EIGEN kinderen
als kinderen gespaard werden in het godsbesluit,hadden ze ook geen leven meer.
last but not list....
God beloofd een opstanding voor iedereen
antoon
Het is ook wel zo dat in die tijden ook wel heel anders tegen de dood werd aan gekeken.
Moord onder elkaar
Moord tussen vader en zoon was niet ongewoon.
het bewuste volk moorde ook EIGEN kinderen
als kinderen gespaard werden in het godsbesluit,hadden ze ook geen leven meer.
last but not list....
God beloofd een opstanding voor iedereen
antoon
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Verwoesting van Jeruzalem.Tamara schreef:? Voleinding ter tijden..zie ook mijn citaten in een andere post over het bulderen der zee e.d.God legt dit niet uit!
Christen anno 70 nChr.: uuhhh, voleinding der tijden, duidelijk voorspeld.
Verwoesting Rome.
Christen 5e eeuw: uuhh, voleinding der tijden, stond al voorspeld.
Pest.
Christen anno 14e eeuw: uuuhh, voleinding der tijden; heeft Jezus al voorspeld.
Corruptie katholieke kerk.
Christen anno 15e/16e eeuw: uuuhhh, duidelijk voleinding der tijden. Paus is antichrist; door Paulus al voorspeld.
Franse revolutie.
Christen eind 18e eeuw: uuuhhh, het einde is nabij, voorspellingen komen uit!
Hitler.
Christen, dertiger jaren 20ste eeuw: uuhh, de antichrist, het einde is heeeeel nabij.
Alle voorspellingen komen uit.
Tsunami, 2004
Tamara 2006: uuhh, voleinding der tijden, zie ook mijn andere citaten in post over bulderen van de zee ed. Alles is al 2000 jaar geleden voorspeld.
Christen anno 6967: Jezus komt spoedig! Vergeet niet dat voor God duizend jaar is als één dag! De zevende dag breekt spoedig aan!!!
Ode op Jan van Leiden
Waar werd oprechter zotheid
Dan 's mensen eeuwenlang wachten op zijn spoedig wederkomende godheid
Ter wereld ooit gevonden?
Een gelovige ziel en zijn ingebeeld fantoom, gloeiende aaneengesmeed,
Vast geschakeld en verbonden
Via kleine profeten en openbaringen met godsdienstwaanzin bekleed.
De band die 't harte der gelovige bindt
Aan zijn eschatologisch troetelkind,
Gebaard met fanatisme, profetisch wee en smarte,
Aan zijn borst met dagelijks daniëllezen gevoed,
Zo lang getrouw gedragen onder 't harte,
Verbindt het bloed.
Nog sterker bindt de band
Van dit vreemde paar, bijbelbladerende hand,
Verknocht, om niet te scheiden,
Nadat ze jarenlang gepaard
Een leven van wilde en beangstigende toekomstvisioenen leidden,
Geheel gelijk van aard.
Waar zo diep de redeloosheid viel,
Smolt illusie tragiek met ziel
En harte met domheid tegader.
De waan blijkt sterker dan het schaamrood.
Geen ziekte komt deze liefde voor doem en godsoordeel nader
Noch is zo groot.
Is zij tenslotte uitgewoed, dan hoort men alom:
Vaarwel, beste Jan, schaar u in de eindeloze rij,
om feestelijk ontvangen te worden in het dal van Arme-gek-en-dom.
[Rereformed, 2005]
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Als ik het goed begrijp geef je hier mee aan dat een natuurramp dus een natuurlijk verschijnsel is waar God geen macht over heeft.Tamara schreef:Moet ik jou nu gaan uitleggen waarom een natuurramp willekeurig is?
God heeft hier dus niets mee van doen en ontvangt alleen maar de onschuldige overleden zieltjes in de hemel.
God is dus niet almachtig!
Omdat God niet weet wanneer er zich een natuurramp afspeelt!
Of God is niet almachtig omdat hij wel weet wanneer er zich een natuurramp afspeelt maar dit niet kan mededelen.
In dat geval is God inderdaad geen klootzak!
Maar wie is deze God dan?
Wat kan God dan nog?
En hoe weet je dit zo zeker?
God is niet almachtig en ziet dus niet alles!
En God is ook niet overal aanwezig!
Immers, seismologen die de aarschokken in de aziatische zee in de gaten houden wisten dat een vloedgolf Shri Lanka zou bereiken en zelfs precies hoe laat!
God was blijkbaar dus ook niet in staat om deze informatie met zijn Goddelijke krachten waar te nemen en via een Goddelijke boodschap een half uur voordat deze vloedgolf de kust bereikte via een priester of zo de alarm klok laten luiden!
Nee! Alle eilandbewoners bleven in het ongewisse dit ondanks de voor de almachtige God beschikbare tijd!
Conclusie:
God is of niet overal aanwezig!
En dus kan hij de mensen niet beoordelen of veroordelen, immers hij overziet niet iemands totale leven!
Doet hij dit wel op basis van onvolledige informatie dan is het een klootzak.
Of God ziet wel alles maar kan feitelijk niemand waarschuwen!
In dat geval is deze God maar een impotente en behoorlijk nutteloze slapjanus!
Ik zie ook geen enkele reden waarom ik een arrogante klootzak zou moeten aanbidden, wat hij is als hij eist, dat ik hem moet aanbidden omdat hij alles weet maar lekker niets doet [of kan doen].
Hoe dan ook, nu God niet almachtig is [geen macht over natuurrampen] is het of een impotente slapjanus of nog steeds een arrogante klootzak!
MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Kijk daar valt over te discussieren, daarbij valt het niet goed te praten dat de slachtoffers volgens sommigen weer reincarneren op een andere plaats in betere omstandigheden want zo kun je iedere "dood" (tussen aanhalingstekens omdat dan dood niet dood is!!) goedpraten.Tamara schreef:wahlers schreef: Immers, seismologen die de aarschokken in de aziatische zee in de gaten houden wisten dat een vloedgolf Shri Lanka zou bereiken en zelfs precies hoe laat!Scuse me, wie is hier dan dus de klootzak!!!!!!! Wie Wim? Wie?????!!!
Mischien word je nog eens wijs Tamara.
Ok, even een paar dingen op een rijtje, je hebt eerder in dit draadje vermeld dat G'd geen klootzak is omdat die kinderen waar we het over hadden en omkwamen bij die tsunami ergens weer in een hemeltje terechtkwamen.Tamara schreef:Nee, jij bent immers in de overtuiging dat ik het fout heb, ik ben in de overtuiging dat jij de degene bent die het "fout" ziet. Dus of ik word wijs of jij...simpel toch?Achnaton schreef:Mag ik hier uit afleiden dat je vrijdenken verwart met dingen goedpraten?
Mijn conclusie, voor jouw is dood niet dood.
Een ander geval is dat uit het draadje "Gelovig blijven als je de bijbel goed kent." blijkt dat je moeite hebt in te zien dat de religieuze handboeken menselijke producten zijn, ik geef een simpel voorbeeld de aarde is miljoenen jaren oud
en daarvoor vind je allerhande bewijzen, je vind veel en dat toont iets aan, evolutie is er een van.
Echter toen de mens geevolueerd was word er van alles door mensen geproduceerd huizen, irrigatiesystemen, geschriften,gedachten maar ook afval.
Buiten wat de mens produceerd vinden we vele producten maar niets G'ddelijks, mijn vraagje wat zie ik fout?
Seismologen beschikken alleen maar over telefoonlijnen of radioverbindingen!Tamara schreef:wahlers schreef: Immers, seismologen die de aarschokken in de aziatische zee in de gaten houden wisten dat een vloedgolf Shri Lanka zou bereiken en zelfs precies hoe laat!Scuse me, wie is hier dan dus de klootzak!!!!!!! Wie Wim? Wie?????!!!
Na menselijke analyse, wat enige tijd kost, hebben de seismologen wel degelijk bepaalde personen geinformeerd!
Maar toen was het al te laat!
Bedenk dat deze zelfde seismologen in andere gevallen op tijd zijn geweest!
Bedenk dat de vloedgolf reist met een snelheid die ergens tussen de 900 en 1000 km/u ligt!
Er was dus geen tijd meer de mensen aan het strand op de hoogte te brengen.
Maar God is geen mens!
God is almachtig!
En je moet het de mensheid niet kwalijk nemen dat de mensheid niet almachtig is!
Wie heeft jou dat wijs gemaakt!?! Mensen zijn faalbaar en in sommige gevallen [of misschien zelfs vaak] traag!
Ik neem automatisch aan dat God veel sneller dan een mens kan rekenen...zoals een goed 'designer' betaamt!
Verder neem ik automatisch aan dat God rechtstreeks en zonder beperkingen de 'geest' van de mens kan aanspreken!
Hij heeft al die lastige en trage telefoonverbindingen dus niet nodig!
Maar helaas...Gods bericht naar de mensen op het strand schitterde in afwezigheid!
Misschien was God zelf even op vakantie...om zijn eigen geboortedag te vieren!...het was immers 2de kerstdag!
MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
Achnaton schreef:Echter toen de mens geevolueerd was word er van alles door mensen geproduceerd huizen, irrigatiesystemen, geschriften,gedachten maar ook afval.
Buiten wat de mens produceerd vinden we vele producten maar niets G'ddelijks, mijn vraagje wat zie ik fout?
Mmm, misschien bedoel je de vrucht van de geest? zie Gal. 5:22. De werken van het vlees staan er vlak voor..Tamara schreef:Achnaton schreef:Echter toen de mens geevolueerd was word er van alles door mensen geproduceerd huizen, irrigatiesystemen, geschriften,gedachten maar ook afval.
Buiten wat de mens produceerd vinden we vele producten maar niets G'ddelijks, mijn vraagje wat zie ik fout?Ben een beetje blond vandaag...gevolg van feest, na feest, na feest...bedoel je dat je niets Goddelijks kunt afleiden uit datgene wat de mens produceert?
-
bad_religion