Ja, maar aan welke eisen wil je ze dan laten voldoen?Jim schreef:En door eisen eraan te stellen kun je de nodige carrière jagende sukkels alvast uit filteren.
En moet de staat dan via een omweg zo dan toch weer geld steken in "voorgangers"?
Moderator: Moderators
Ja, maar aan welke eisen wil je ze dan laten voldoen?Jim schreef:En door eisen eraan te stellen kun je de nodige carrière jagende sukkels alvast uit filteren.
De analogie met alco-cursussen gaat alleen mank.Jim schreef:Nee, de opleiding zal door de organisatie zelf betaald moeten worden.
Beetje ala de alco cursussen zeg maar.
En de eisen bepaald door de staat.
Lijkt mij ook wel zo eerlijk als het om geestelijke gezondheid gaat.
Noem eens een paar privileges die jij graag afgeschaft zou zien?Jagang schreef: Laten we gaan voor het afschaffen van privileges voor gelovigen.
Dat lijkt me al een hele klus, en ik denk dat dat (mocht ik het nog meemaken) al een hoop zou schelen.
Het neemt in ieder geval al één verlokking van het theïsme weg.
-De aparte vrijheid van godsdienst, die bij jurisprudentie voorrang kan krijgen op andere rechten.PietV. schreef:Noem eens een paar privileges die jij graag afgeschaft zou zien?Jagang schreef: Laten we gaan voor het afschaffen van privileges voor gelovigen.
Dat lijkt me al een hele klus, en ik denk dat dat (mocht ik het nog meemaken) al een hoop zou schelen.
Het neemt in ieder geval al één verlokking van het theïsme weg.
Je stelt de PVV toch niet op de zelfde lijn als ASP, hoop ik?Mariakat schreef: Zoals ik al schreef, 1 anti-partij vind ik al voldoende.
Misschien is het slim eens te kijken, waar jullie overeenkomsten liggen.
Ieder wat water bij de wijn doen en je bent grotendeels bezig met hetzelfde.
Ik zal je zeggen dat ik ook niet onverdeeld gelukkig ben met deze naam.Jagang schreef:Ik vind de naam een beetje knullig: "Atheïstisch Seculiere Partij".
Ik zie bijzoorbeeld nog niet zo snel een "Christelijk Seculiere Partij" ontstaan, of een "Atheïstisch Religieuze Partij".
"ASP" komt me voor als een halve tautologie.
Men had het bijv. beter " de Progressieve Partij Voor Secularisering" (PPVS) o.i.d. kunnen noemen.
Dat probleem heb je denk ik bij de meeste partijen. Waarbij de afkorting blijft hangen en de mensen de rest amper kunnen spellen. VVD, CDA etc. Het moet lekker in de mond klinken, als je het twee keer hebt gehoord dan moet je het kunnen onthouden. Uiteindelijk draait het niet om de letters maar om het programma. En natuurlijk de kiezers. En sommige associaties klinken snel negatief en worden dan door de rest van de partijen gebruikt om hier een gemakkelijk antwoord op te formuleren. Seculiere partij Nederland. SPN wordt dan CPN; het nieuwe marxisme.HenkM schreef:
Ik zal je zeggen dat ik ook niet onverdeeld gelukkig ben met deze naam.
Maar dieper kijkend, denk ik dat de meeste van hun ideeën mij goed overkomen.
Daarboven: e.e.a. is in oprichting. En dat streven is al buitengewoon interessant.
Een eventuele betere naam komt nog wel
Wat dat betreft bedoelen beide partijen het goed.HenkM schreef:Wat ik vnl. bedoel is dat ik liever zie, dat een partij komt met oplossingen van de diverse vraagstukken en niet ageren tegen en met polariseren.Mariakat schreef: Zoals ik al schreef, 1 anti-partij vind ik al voldoende.
(dat ie Henk en Ingrid in de kou zet, of laat staan, zegt wel genoeg)
Ik heb even oppervlakkig gekeken.HenkM schreef:
Maar dieper kijkend, denk ik dat de meeste van hun ideeën mij goed overkomen.
Daarom blijf ik dit volgen, maar ik zie voor mij binnen dit programma nog geen reden op deze partij te stemmen.Daarboven: e.e.a. is in oprichting. En dat streven is al buitengewoon interessant.
Dat zou, op dit moment, heel sterk, té sterk, lijken op gedachteloos volgen.Mariakat schreef:Om niet te verzanden in alleen maar discussies over de naamgeving, lijkt me het partij program belangrijker.HenkM schreef:
Daarom blijf ik dit volgen, maar ik zie voor mij binnen dit programma nog geen reden op deze partij te stemmen.Daarboven: e.e.a. is in oprichting. En dat streven is al buitengewoon interessant.
Nee, verschijnselen van het groupie virus heb ik nog nooit gehad.HenkM schreef: Wij zijn niet voor "gedachteloos" .... toch?