Ik heb net zo min een glazen bol als jij.vegan-revolution schreef:Voor eens en voor altijd?Jagang schreef:Dit heeft zijn hoogtepunt gehad.
Alleen noopt dat gegeven mij nu net niet tot het willen maken van drastische keuze's.
Moderator: Moderators
Ik heb net zo min een glazen bol als jij.vegan-revolution schreef:Voor eens en voor altijd?Jagang schreef:Dit heeft zijn hoogtepunt gehad.
Gaan we weer op de ridiculiserende toer? Volgens mij heb ik geen voorspellingen gedaan, zelfs geen enkele. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je blind moet zijn voor hoe zaken zich kúnnen ontwikkelen.Samsa schreef:Brandjes.. voortuin.. weet je waar deze angstige voorspellingen op beginnen te lijken? Op die eindtijdsites.. die proberen je ook altijd aan de gristelijke kant te krijgen door je lekker bang te praten.
Inderdaad, nòg niet.Samsa schreef:1) Er is geen enkel kalifaat,
Lukraak? Als het gaat om een stel mensen dat het liefst een mensenrechtenschendend systeem ingevoerd zou willen zien?Samsa schreef:2) Kritiek is zeker leuk... maar het is niet de taak van een volksvertegenwoordiger om allerlei groepen lukraak te gaan lopen irriteren
Uiteraard. Het ziet er daarbij alleen wat vreemd en bespottelijk uit als je daarbij tevens iemand woorden of bedoelingen in de schoenen schuift die nooit zijn gebleken bij die persoon te behoren.Samsa schreef:3) Alles en iedereen heeft het recht geri-di-cu-li-seerd te worden,
Welnee, ik zei toch juist van niet? Dankzij Samsa.Jagang schreef:@ Vegan: Ik hoop dat je niet wérkelijk wil zeggen dat je hier slecht van slaapt?
Vegan, het is tanende.vegan-revolution schreef:Welnee, ik zei toch juist van niet? Dankzij Samsa.Jagang schreef:@ Vegan: Ik hoop dat je niet wérkelijk wil zeggen dat je hier slecht van slaapt?
Inderdaad. Stilte voor de storm?Jagang schreef:Vegan, het is tanende.
In heel Europa is er al tijden niets "geks" meer gebeurd, en ook de veiligheidsdiensten zijn al een tijdje gestopt met het rondstrooien van kleurcode's.
Heb je dat niet gemerkt?
Dat is natuurlijk geen enkele garantie.
Nee, zo gek moet je het natuurlijk niet maken. Al zou het kunnen zijn dat die enkele gek die er wèl rondloopt vele fans heeft die die gek aan de zijlijn heimelijk toejuichen.Jagang schreef:Maar ik denk werkelijk dat je vooral bezig bent jezelf gek te maken, wanneer je bij wijze van spreken achter elke boom een moslim met een bomgordel en een kromzwaard ziet.
Nee, maar ik vind het wèl rationeel om op het ergste bedacht te zijn. Anders zou je de AIVD ook net zo goed af kunnen schaffen.Jagang schreef:Vind je het een rationele gedachte om beslissingen te nemen op basis van niet-weten?
Dat doe ik toch?Jagang schreef:Ontspan je wat.
Volgens mij hadden we het over de risico's van transparantie en daar heeft dit topic alles mee te maken. Je kunt natuurlijk gemakkelijk stellen dat ze bij de PVV spoken zien en misschien is dat ook zo, maar het is wèl hoe zij het beleven en dat maakt hun standpunt ten aanzien van openbaarheid alleszins begrijpelijk. Niet dat ik het met dat standpunt van de PVV eens ben, want ik vind dat je omwille van je idealen wat levensgevaar moet willen durven lopen. Dus wat mij betreft kan Geert Wilders zijn bewakers naar huis sturen. Dan kunnen we meteen in de praktijk zien dat Geert Wilders nergens voor hoeft te vrezen (of toch wel?). Stel dat er tòch door toedoen van een jihadist wat met Geert Wilders zou gebeuren (wat volgens de "deskundigen" een verwaarloosbare kans is), dan zorg je er in ieder geval voor dat niemand zich ooit nog in het openbaar kritisch over de islam, sharia of jihadisten uit durft te laten, want wie wil dan immers nog het voorbeeld van "de grote blonde leider uit Venlo" volgen? Niemand toch zeker. Bewaking is alleen maar verspilling van overheidsfinanciën. Daar waren we het al over eens.Jagang schreef:En volgens mij zijn we ok nogal van het topic afgedwaald, inmiddels.
Dat schreef ik niet. Dat werd gesteld door vegan-revolution !Jagang schreef:Wij hoeven helemaal niet te kiezen tussen Nederlandse en Egyptische partijen.sarnian schreef:We moet straks eerst nog maar eens zien of we de "arabische lente"-democratieën in hun praktische vormgeving en met volledige democratische partij-inspraak van sharia-lovers moeten verkiezen boven de door veel Nederlandse kiezers democratisch gekozen "gevaarlijke eenmanspartij kamerleden".
Behalve dat.. de afgelopen 10 jaar bijna iedereen zich op vaste basis compleet kritisch en schofterig (vrij uit te wisselen) uitlaat over islam, sharia en jihadisten... ze worden notabene belachelijk gemaakt bij P&W waar ze zelf zo'n beetje bijzitten.. en half internet staat er ook nog mee vol. En de kuur is erger dan de plaag want de heer Wilders en zijn vrinden zijn ook niet al te gek op 'linkse' kritische kanttekeningen en proberen continu subsidies naar specifiek DIE media te stoppen en die sprekers ervan te weerhouden. Daar hoor ik je dan weer niet over... wanneer was de laatste keer dat een stuk over de islam gecensureerd moest worden precies??vegan-revolution schreef:dan zorg je er in ieder geval voor dat niemand zich ooit nog in het openbaar kritisch over de islam, sharia of jihadisten uit durft te laten, want wie wil dan immers nog het voorbeeld van "de grote blonde leider uit Venlo" volgen? Niemand toch zeker. Bewaking is alleen maar verspilling van overheidsfinanciën. Daar waren we het al over eens.
Oh nee hoor maar er is een groot verschil tussen kritiek en beledigen. Hetgeen Wilders altijd doet is gelovige Islamieten op hun ziel trappen door de meest schunnige en beledigende opmerkingen te maken. Het valt mij enorm mee dat die Islamieten nooit keihard gereageerd hebben. Waarom opmerkingen zoals kopvoddentax doelende op de hoofddoekjes van Islamieten? Hoor je hem ooit zoiets uitbraken over keppeltjes die joden dragen? Laat hij eerst eens kijken naar zijn geblondeerde bos zwart haar !vegan-revolution schreef:Wat is er mis met niet aflatende beledigende kritiek op de Islam? En moeten mensen die een dergelijke "scary honesty" aan de dag leggen volgens jou vogelvrij worden verklaard?Cactus schreef:maar hij vergeet dat hij zelf daarvoor de situatie heeft geschapen met zijn niet aflatende beledigende kritiek op de Islam. Die bescherming is er vanwege zijn eigen onbeschofte gedrag en daarvoor mogen wij onze belastingcentjes aan spenderen. Voor mij onaanvaardbaar maar spijtig genoeg ik ga hier niet over.
Is het volgens jou beter om géén kritiek op de Islam te hebben?
Sorry, verkeerd gequote..sarnian schreef:Dat schreef ik niet. Dat werd gesteld door vegan-revolution !
Wat een onzin.vegan-revolution schreef:Nee, maar ik vind het wèl rationeel om op het ergste bedacht te zijn. Anders zou je de AIVD ook net zo goed af kunnen schaffen.Jagang schreef:Vind je het een rationele gedachte om beslissingen te nemen op basis van niet-weten?
Ja, Vegan's en mijn ideeën lijken ook zo veel op elkaar ...Jagang schreef:Sorry, verkeerd gequote..