Giften aan politieke partijen moeten openbaar worden .

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Giften aan politieke partijen moeten openbaar worden .

Bericht door Jagang »

vegan-revolution schreef:
Jagang schreef:Dit heeft zijn hoogtepunt gehad.
Voor eens en voor altijd?
Ik heb net zo min een glazen bol als jij.
Alleen noopt dat gegeven mij nu net niet tot het willen maken van drastische keuze's.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Samsa schreef:Brandjes.. voortuin.. weet je waar deze angstige voorspellingen op beginnen te lijken? Op die eindtijdsites.. die proberen je ook altijd aan de gristelijke kant te krijgen door je lekker bang te praten.
Gaan we weer op de ridiculiserende toer? Volgens mij heb ik geen voorspellingen gedaan, zelfs geen enkele. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je blind moet zijn voor hoe zaken zich kúnnen ontwikkelen.

Gelukkig hebben we relativerende mensen zoals jij, Samsa, die ons vertellen dat we ons met zekerheid vooral nergens zorgen over hoeven te maken. Goh, wat zal ik voortaan, geheel en al gerustgesteld en van al mijn illusies ontdaan, onbezorgd en vredig slapen. Het heeft trouwens toch geen zin om je om niks druk te maken, want dat kost alleen maar nodeloos energie, want dat is het toch hé? : niks. Eigenlijk moet ik je daarvoor eeuwig dankbaar zijn: voor je verfrissende en heldere kijk die je aan mij tentoonspreidt.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Pas maar op... straks lezen de Moslims nog mee.. het grote oog van Sauron ziet alles.. oh nee nee wacht dat was een ander boek. Nog even de feiten:

1) Er is geen enkel kalifaat, behalve in de natte droom van wat pubers misschien. Ach ja, ik wou vroeger astronaut worden. Op Mohammed B na... toch wel een kleine tien jaar terug... is er eigenlijk niks gebeurd. Gekke bleekscheten schieten wel redelijk vaak winkelcentra overhoop de laatste tijd..

2) Kritiek is zeker leuk... maar het is niet de taak van een volksvertegenwoordiger om allerlei groepen lukraak te gaan lopen irriteren en vervolgens leuke tripjes naar het buitenland te gaan doen om daar ook nog even de vuile was buiten te hangen. Het financieel dagblad staat toch regelmatig vol met ondernemers die klagen dat ze hier hinder van ondervinden in het buitenland, en het levert weinig op. Denk je echt dat Fatima onder de indruk is?

3) Alles en iedereen heeft het recht geri-di-cu-li-seerd te worden, ik kom gewoon een handje helpen toch? Lang leve de vrijheid van meningsuiting. :lol: Belachelijk kapsel trouwens.. doe er iets aan. Heerlijk dat.. alles kunnen zeggen sfeertje.. echt iets waar we heenmoeten toch..
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

@ Vegan: Ik hoop dat je niet wérkelijk wil zeggen dat je hier slecht van slaapt? :(
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Samsa schreef:1) Er is geen enkel kalifaat,
Inderdaad, nòg niet.
Samsa schreef:2) Kritiek is zeker leuk... maar het is niet de taak van een volksvertegenwoordiger om allerlei groepen lukraak te gaan lopen irriteren
Lukraak? Als het gaat om een stel mensen dat het liefst een mensenrechtenschendend systeem ingevoerd zou willen zien?
Samsa schreef:3) Alles en iedereen heeft het recht geri-di-cu-li-seerd te worden,
Uiteraard. Het ziet er daarbij alleen wat vreemd en bespottelijk uit als je daarbij tevens iemand woorden of bedoelingen in de schoenen schuift die nooit zijn gebleken bij die persoon te behoren.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 28 jan 2012 03:06, 2 keer totaal gewijzigd.
vegan-revolution
Superposter

Jagang schreef:@ Vegan: Ik hoop dat je niet wérkelijk wil zeggen dat je hier slecht van slaapt? :(
Welnee, ik zei toch juist van niet? Dankzij Samsa.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Jagang schreef:@ Vegan: Ik hoop dat je niet wérkelijk wil zeggen dat je hier slecht van slaapt? :(
Welnee, ik zei toch juist van niet? Dankzij Samsa.
Vegan, het is tanende.
In heel Europa is er al tijden niets "geks" meer gebeurd, en ook de veiligheidsdiensten zijn al een tijdje gestopt met het rondstrooien van kleurcode's.

Heb je dat niet gemerkt?
Dat is natuurlijk geen enkele garantie.

Maar ik denk werkelijk dat je vooral bezig bent jezelf gek te maken, wanneer je bij wijze van spreken achter elke boom een moslim met een bomgordel en een kromzwaard ziet.

Of wanneer je in de Arabische Lente een aanleiding ziet om aan te nemen dat dat het begin zal zijn van een Europese onderwerping. Een stellingname die je ook meteen relativeert met "ik weet het niet."

Neem nu alleen eens die vier woorden in gedachten, en laat ze een beetje groeien.
Vind je het een rationele gedachte om beslissingen te nemen op basis van niet-weten?

Je maakt een zeer gespannen indruk. :(
Ontspan je wat.

En volgens mij zijn we ok nogal van het topic afgedwaald, inmiddels.
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Jagang schreef:Vegan, het is tanende.
In heel Europa is er al tijden niets "geks" meer gebeurd, en ook de veiligheidsdiensten zijn al een tijdje gestopt met het rondstrooien van kleurcode's.

Heb je dat niet gemerkt?
Dat is natuurlijk geen enkele garantie.
Inderdaad. Stilte voor de storm?
Jagang schreef:Maar ik denk werkelijk dat je vooral bezig bent jezelf gek te maken, wanneer je bij wijze van spreken achter elke boom een moslim met een bomgordel en een kromzwaard ziet.
Nee, zo gek moet je het natuurlijk niet maken. Al zou het kunnen zijn dat die enkele gek die er wèl rondloopt vele fans heeft die die gek aan de zijlijn heimelijk toejuichen.
Jagang schreef:Vind je het een rationele gedachte om beslissingen te nemen op basis van niet-weten?
Nee, maar ik vind het wèl rationeel om op het ergste bedacht te zijn. Anders zou je de AIVD ook net zo goed af kunnen schaffen.
Jagang schreef:Ontspan je wat.
Dat doe ik toch?
Jagang schreef:En volgens mij zijn we ok nogal van het topic afgedwaald, inmiddels.
Volgens mij hadden we het over de risico's van transparantie en daar heeft dit topic alles mee te maken. Je kunt natuurlijk gemakkelijk stellen dat ze bij de PVV spoken zien en misschien is dat ook zo, maar het is wèl hoe zij het beleven en dat maakt hun standpunt ten aanzien van openbaarheid alleszins begrijpelijk. Niet dat ik het met dat standpunt van de PVV eens ben, want ik vind dat je omwille van je idealen wat levensgevaar moet willen durven lopen. Dus wat mij betreft kan Geert Wilders zijn bewakers naar huis sturen. Dan kunnen we meteen in de praktijk zien dat Geert Wilders nergens voor hoeft te vrezen (of toch wel?). Stel dat er tòch door toedoen van een jihadist wat met Geert Wilders zou gebeuren (wat volgens de "deskundigen" een verwaarloosbare kans is), dan zorg je er in ieder geval voor dat niemand zich ooit nog in het openbaar kritisch over de islam, sharia of jihadisten uit durft te laten, want wie wil dan immers nog het voorbeeld van "de grote blonde leider uit Venlo" volgen? Niemand toch zeker. Bewaking is alleen maar verspilling van overheidsfinanciën. Daar waren we het al over eens.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Jagang schreef:
sarnian schreef:We moet straks eerst nog maar eens zien of we de "arabische lente"-democratieën in hun praktische vormgeving en met volledige democratische partij-inspraak van sharia-lovers moeten verkiezen boven de door veel Nederlandse kiezers democratisch gekozen "gevaarlijke eenmanspartij kamerleden".
Wij hoeven helemaal niet te kiezen tussen Nederlandse en Egyptische partijen.
Dat schreef ik niet. Dat werd gesteld door vegan-revolution !

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

vegan-revolution schreef:dan zorg je er in ieder geval voor dat niemand zich ooit nog in het openbaar kritisch over de islam, sharia of jihadisten uit durft te laten, want wie wil dan immers nog het voorbeeld van "de grote blonde leider uit Venlo" volgen? Niemand toch zeker. Bewaking is alleen maar verspilling van overheidsfinanciën. Daar waren we het al over eens.
Behalve dat.. de afgelopen 10 jaar bijna iedereen zich op vaste basis compleet kritisch en schofterig (vrij uit te wisselen) uitlaat over islam, sharia en jihadisten... ze worden notabene belachelijk gemaakt bij P&W waar ze zelf zo'n beetje bijzitten.. en half internet staat er ook nog mee vol. En de kuur is erger dan de plaag want de heer Wilders en zijn vrinden zijn ook niet al te gek op 'linkse' kritische kanttekeningen en proberen continu subsidies naar specifiek DIE media te stoppen en die sprekers ervan te weerhouden. Daar hoor ik je dan weer niet over... wanneer was de laatste keer dat een stuk over de islam gecensureerd moest worden precies??

En waarom persé een jihadist. Er heeft nog nooit een moslim een aanslag gepleegd op een politicus hier... sterker nog, de enige politicus die hier ooit wel vermoord is is vermoord door een blanke kerel.. die vond dat die persoon een bedreiging was voor kleinere groepen.. nou vraag ik je.. hoe bizar kan het worden??

De enige 'terroristische groep' in Nederland... die nooit tot terrorisme kwam overigens.. bestond uit 9 man, waarvan 1 dus Mohammed B. Die zitten allemaal nu voor lange tijd in de cel, voor zover ze nog leven want blijkbaar hadden ze ook nog wat met elkaar uit te vechten (2 zijn er al dood geloof ik).

Dat zijn de feiten. Dat er vele mensen zijn die een beetje anti-Wilders of anti-westerse sympathieën hebben... je zou eens moeten kijken in sommige topics hier (over Laura Dekker bijv.). Ziet er ook niet uit als chauvinisme hoor.. Maar praten hoe erg het is en daadwerkelijk weggaan naar een ander land is net zoiets als praten hoe walgelijk het westen is en vervolgens toch maar even hier lekker blijven zitten met je OV studentenkaart op de hogeschool Utrecht.. Gewoon frustraties om zaken die zich even moeten uiten in iets anders.. ballentaal enzo.. sympathie met een anti-held..

Als je echt zo rationeel doodsbang zou zijn voor moslims zou ik maar investeren in een gigantisch leger hoor, denk niet dat die 20 AIVD'ers veel gaan doen dan. Zijn tenslotte toch bijna 100 miljoen mensen in Egypte hè...
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

@Vegan,

De kans dat je darmkanker krijgt is groter dan dat je te maken krijgt met een kalifaat, of enge moslim dingetjes hier in Nederland. Ik stel voor dat we een partij oprichten die voor een verplichting is alle darmen preventief weg te halen...

MAW de effectiviteit en efficientie van de voorstellen, met name op gebied van integratie, PVV is vrij laag tot op heden. Laten we ze daarop afrekenen tijdens de volgende periode.

@Allen
Verder: dit topic gaat niet eens over de PVV. De PVV is de enige partij die ergens anders over het voorstel denkt.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cactus schreef:maar hij vergeet dat hij zelf daarvoor de situatie heeft geschapen met zijn niet aflatende beledigende kritiek op de Islam. Die bescherming is er vanwege zijn eigen onbeschofte gedrag en daarvoor mogen wij onze belastingcentjes aan spenderen. Voor mij onaanvaardbaar maar spijtig genoeg ik ga hier niet over.
Wat is er mis met niet aflatende beledigende kritiek op de Islam? En moeten mensen die een dergelijke "scary honesty" aan de dag leggen volgens jou vogelvrij worden verklaard?

Is het volgens jou beter om géén kritiek op de Islam te hebben?
Oh nee hoor maar er is een groot verschil tussen kritiek en beledigen. Hetgeen Wilders altijd doet is gelovige Islamieten op hun ziel trappen door de meest schunnige en beledigende opmerkingen te maken. Het valt mij enorm mee dat die Islamieten nooit keihard gereageerd hebben. Waarom opmerkingen zoals kopvoddentax doelende op de hoofddoekjes van Islamieten? Hoor je hem ooit zoiets uitbraken over keppeltjes die joden dragen? Laat hij eerst eens kijken naar zijn geblondeerde bos zwart haar !
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

sarnian schreef:Dat schreef ik niet. Dat werd gesteld door vegan-revolution !

:)
Sorry, verkeerd gequote.. :oops:
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Jagang schreef:Vind je het een rationele gedachte om beslissingen te nemen op basis van niet-weten?
Nee, maar ik vind het wèl rationeel om op het ergste bedacht te zijn. Anders zou je de AIVD ook net zo goed af kunnen schaffen.
Wat een onzin.
Alsof de AIVD wordt betaald om steeds het ergste te verwachten.
Zij worden alleen betaald om te monitoren, en in te grijpen wanneer zich een calamiteit voordoet.
Volgens mij heet een situatie van constant op het ergste bedacht zijn een "noodtoestand".

Jouw argumentatie volgende kunnen we dan de politie en de brandweer ook wel afschaffen. :roll:
Henry Ford
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Jagang schreef:Sorry, verkeerd gequote.. :oops:
Ja, Vegan's en mijn ideeën lijken ook zo veel op elkaar ...

:lol:
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Plaats reactie