Ik lees graag over jouw alternatieve hypothesen en leg ze eens met een betere beargumentatie tegenover de al bestaande.sarnian schreef:
Er zijn op dit moment een paar andere goede hypothesen zonder (super)string, maar het probleem is dat vrijwel alle financiële ondersteuning naar string onderzoek gaat, terwijl dat tot op dit moment nog steeds een opgeblazen luchtkasteel is zonder ook maar de minste ondersteuning.
Een interessante thesis, ja. Een esthetische thesis? Ja. Maar er is geen enkele ondersteuning voor meerdere dimensies dan de 3+1 die we reeds kennen (h.b.d. + tijd als een 4' dimensie), geen enkele ondersteuning voor het bestaan van strings zelf, geen enkele ondersteuning voor superstrings, en geen enkele ondersteuning voor het bestaan van gravitons - een directe afleiding van gesloten strings, etc.
Waarom wordt er niet meer aandacht gegeven aan - en meer onderzoeksgelden gegeven voor - andere deeltjes/velden hypothesen? Er zijn er genoeg !
Ik heb al eerder een topic geopend over meerdimensionaliteit en mijn ervaring was dat men het begrip dimensie verwarde met het concept van alternatieve universa of realiteit. Maar lengte-breedte en diepte vormen net zomin een alternatieve realiteit als tijd dat doet. Het zijn bestaande constante die onze bestaande realiteit doet vormgeven zoals het doet. We leven immers niet in een tweedimensionaal blad als een flatliner maar in een driedimensionale werkelijkheid van ruimte-tijd.
Tijd als vierde dimensie is in het verleden idem door kritici bestempeld alszijnde een onwaarheid, maar werd uiteindelijk toch door de mainstraim geaccepteerd. Daarom vind ik het te kort door de bocht om andere (verborgen) dimensies bij voorbaat als een onmogelijkheid uit te sluiten.
De materiële werkelijkheid waaruit we zelf bestaan vormt slechts 4% van een totale universele werkelijkheid die we allerminst begrijpen. Zo begrijpen we niet de achterliggende oorzaak die ons universum als een anti-zwaartekracht doet expanderen zoals het doet. Uiteraard zijn termen als donkere energie louter door de mens bedachte termen, maar diezelfde expansie is wel objectief aantoonbaar.
Indien er geen Higgsdeeltje zou bestaan zonder het hypothetische Higgsveld, wat verklaard dan de massa die overal als een constante aanwezig is en dit universum vorm geeft zoals het doet?