Beste Sararje,Sararje schreef:Wat bedoel je precies? Van mij mag ieder de nodige zaken proberen te zeggen over Jodendom. Ik houd niemand tegen. Echter, als iemand foutieve argumentatie aanhaalt mag ik hem of haar toch corrigeren? Dan hoef ik het zelf nog niet met de leer eens te zijn maar dan kunnen zijn/haar argumenten nog wel aantoonbaar onjuist zijn.Rereformed schreef:Ja, ja, de boze gaat tekeer als een briesende leeuw die weet dat hij maar weinig tijd meer heeft. Vooral vandaag is hij erg aktief.Sararje schreef:Ik begrijp heus wel dat het nu een beetje als een tang op een varken over komt. Maar ja, het topic is nogal snel gegaan sinds vrijdag.![]()
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... a1430ccae4
Je wees op een aantoonbaar onjuist argument en liet zien dat het tegendeel eerder waar is. Je vroeg of je gelovige opponent wil aanwijzen dat jij het bij het verkeerde eind hebt. Zoiets was een rethorische vraag natuurlijk, want je had duidelijk gelijk. Je kreeg er dan ook geen antwoord op van de gelovige. Niemand van degenen die in dit topic kritiek aan het adres van gelovigen hebben gespuit, hebben ook maar één tegenargument gekregen, eenvoudig omdat gelovigen hun meningen niet baseren op argumenten maar op hun gevoel.
Wat ik bedoelde met 'de boze gaat tekeer' is dat er sinds vrijdag op dit topic ellenlange teksten bijgekomen zijn die het geloof aanklagen als vals en onjuist. Is mijn humor zo ingewikkeld dat ik het altijd moet uitleggen?