Christopher Hitchens: "God is not great" als audiobook
Moderator: Moderators
- 
				Destinesia

Christopher Hitchens: "God is not great" als audiobook
Ik wist het niet.  
  Er bestaat dus ook een audioboek van "God is NOT great" van Christopher Hitchens door hemzelf voorgelezen. En het is te beluisteren op YouTube. God is not great

Re: Christopher Hitchens: "God is not great" als audiobook
Heel apart. Het is het eerste hoofdstuk van het boek.Destinesia schreef:Ik wist het niet.Er bestaat dus ook een audioboek van "God is NOT great" van Christopher Hitchens door hemzelf voorgelezen. En het is te beluisteren op YouTube. God is not great
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!

Het audioboek heb ik drie jaar geleden al helemaal geluisterd in de trein (hij is her en der op de internets ook als .mp3 te vinden). Het is een bijkomende plezierigheid dat het door hemzelf gelezen wordt, al vind ik hem soms wat looms hebben.

- 
				Destinesia

In debatten is hij voor mij beter te volgen dan wanneer hij voorleest in ieder geval. Lezen doe je lekker op je eigen tempo. en ik heb de nederlandse vertaling  
 Met luisteren moet ik verplicht meerennen terwijl ik gedeelten niet goed volg vanwege alle rijk engelse formuleringen. Met Dawkins heb ik nauwelijks moeite. Bij Hitchens moet ik steeds heel goed luisteren. Soms moet ik een hele volzin terughoren...... "Huh? Wat zegt ie .."  

- 
				Jinny

Mijn probleem ook Des, en ik heb ook de Nederlandse vertaling in de kast.

Ik moet het boek "god is not great" ook altijd nog eens lezen.
En hoewel ik Engels kan lezen, denk ik dat het toch beter bezinkt wanneer ik de vertaling lees.
Mis ik veel, als ik dat doe?

En hoewel ik Engels kan lezen, denk ik dat het toch beter bezinkt wanneer ik de vertaling lees.
Mis ik veel, als ik dat doe?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Henry Ford
- 
				Jinny

Ik heb de Engelse uitgave nooit gelezen.
Ik zou het niet weten.

Ik zou het niet weten.
Ik heb het boek besteld bij bolle..het gaat nu toch een keer van komen..ik kijk er naar uit!

"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)

Ik niet.. Er was alleen een digitaal boek?biemer schreef:Ik heb het boek besteld bij bolle..het gaat nu toch een keer van komen..ik kijk er naar uit!
Ik geef zelf de voorkeur aan papier, als het om boeken gaat.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Henry Ford
- 
				Jinny

Neenee, ik heb de papieren versie.
Ook bij bol.

Ook bij bol.
Ik heb hem in het Nederlands en heb er eerlijk gezegd een beetje spijt van dat ik het niet kon laten hem uit het boekenrek te plukken bij de lokale boekhandel i.p.v. wat langer te wachten op het exemplaar in het originele Engels. Als er al iemand is die je alleen al in het Engels zou moeten lezen om zijn taalgebruik, los van het feit dat het vrijwel altijd beter is om boeken onvertaald te lezen (wanneer je de taal machtig bent uiteraard), dan is het wel Hitchens.

Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.

€7,00 incl bezorgkosten ben je de gelukkige eigenaar (M/V) van het Engelse exemplaar. http://www.bookdepository.co.uk/search? ... +not+great" onclick="window.open(this.href);return false;Fjedka schreef:Ik heb hem in het Nederlands en heb er eerlijk gezegd een beetje spijt van dat ik het niet kon laten hem uit het boekenrek te plukken bij de lokale boekhandel i.p.v. wat langer te wachten op het exemplaar in het originele Engels. Als er al iemand is die je alleen al in het Engels zou moeten lezen om zijn taalgebruik, los van het feit dat het vrijwel altijd beter is om boeken onvertaald te lezen (wanneer je de taal machtig bent uiteraard), dan is het wel Hitchens.
Maar je moet hem dan natuurlijk wel nóg een keer willen lezen.
- 
				Jinny

Probleem is inderdaad de mate waarin je een taal machtig bent.
Ik kan me aardig redden in het Engels, maar om nu echt te gaan lezen (buiten technische zaken) is mij een stap boven mijn taalkundig kunnen.
Daarom heb ik genoten van de Nederlandse vertaling.

Ik kan me aardig redden in het Engels, maar om nu echt te gaan lezen (buiten technische zaken) is mij een stap boven mijn taalkundig kunnen.
Ik zie het dan ook vaak als een extra uitdaging aan mezelf: ik ontspan, leer iets nieuws én ik train mezelf in de engelse taal. Al moet ik zeggen dat ik vaak wel weer teruggrijp naar de NLse vertaling als die beschikbaar (en betaalbaar) is.Jim schreef:Probleem is inderdaad de mate waarin je een taal machtig bent.