De kerken

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

wahlers schreef:Rereformed,

Ik zie even de link niet tussen 'moon' en de 'mormonen'.
Maar waarschijnlijk bedoelde je 'moon' en de 'moonies'.

MvG, Wim.
Nee, volgens het meisje was er ook geen link. De sekte van Sun Myung Moon was heel eng, maar de sekte van de mormonen zijn het enige ware geloof.

Je moet er het onderscheidingsvermogen dat de Heilige Geest je kan schenken voor hebben om het te kunnen begrijpen, reden waarom jij het niet gemakkelijk zal zien.

MvG, Rereformed
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Ah! Ik Neem dus aan dat ze Amerikaanse was [is]. Mogelijk van Utah.
Overigens, ik ben in 1986 enkele dagen met een mormoonse opgetrokken door de Amerikaanse wildernis (high sierra's).
Het was een leuke en knappe vrouw! Maar hun religie vind ik niks!

Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

niet alle gelovigen zijn dom.
Inderdaad .... bepaalde vormen van domheid kan men ook aanleren :D :D :D
.... er bestaan zelfs prof , dr. ir. " masters of ID-otica " :D :D :D
en men moet er een bepaald speciaal "talent" voor hebben gekregen van god ....

En Mormonen ?
zijn dat geen amerikaanse polygamisten ?
en/of allerlei soorten hippe "communes" ?
of is dat ondertussen afgevoerd ?

Vrouwen en religie, 't is me wel een heel speciaal hoofdstukje apart , dacht ik ....

Ik heb trouwens ook nooit erg goed begrepen waarom verdrukten steeds weer perse de handen van hun onderdrukkers moeten kussen .....

Stockholm syndroom ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stockholm-syndroom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Patricia_Hearst
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 06 jun 2006 15:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Rereformed
Moderator
Contacteer:

wahlers schreef:Ah! Ik Neem dus aan dat ze Amerikaanse was [is]. Mogelijk van Utah.
Overigens, ik ben in 1986 enkele dagen met een mormoonse opgetrokken door de Amerikaanse wildernis (high sierra's).
Het was een leuke en knappe vrouw! Maar hun religie vind ik niks!

Wim.
Nee, ze was Finse. Mijn opmerking 'niet alle gelovigen zijn dom' was sarcasme.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Ach zo : Antoon ,
kun jij dan mij eens zonder kontdraaien/ recht voor de raap uitleggen tot welke secte ( of schooltje )jij behoort ? ...
Ik kan je 2 antwoorden geven TSJOK.

Dit is het eerste antwoord
Ik behoor tot de sekte van Jezus

Antwoord2

Ik ben een Jehovah,s getuige
maar dat wist jij wel Tsjok

Waarom zeg jij dat niet meteen hoor ik je nu denken
Daar heb ik een reden of redenen voor,Niet door lafheid verzweeg ik dat maar:
1 ik wilde mij liever eerst meer oriënteren op forums.
2 ik wilde weten wat voor vlees ik inde kuip heb.
3 door externe problemen had ik het gevoel dat ik er nog niet aan toe was.

Je kan mij verder alles vragen ik tracht het te beantwoorden vanuit de schrift,de NBV welteverstaan.

ANTOON
Laatst gewijzigd door antoon op 29 jun 2006 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ik ben een jehovah getuige
maar dat wist jij wel tsjok
Bedankt dat je het zelf zegt ... Ik vermoede het inderdaad al lang ...
Ikzelf ben een aanhanger van het spaghetti monster / ritus van de vliegende theepot rond pluto en het heilige basilicum blad bij de vleesballetjes-saus .... uiteraard met het zout der aarde

ik voel met je mee ....
:D :D :D

Vriendelijke groeten
en een goed "einde van de wereld" toegewenst aan mijn naasten ...
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Ik krijg ineens honger zeg :o :) :D

Tot schrijfs Tsjok...

Antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 29 jun 2006 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

antoon schreef:Ik ben een jehovah getuige

ANTOON
Ik vind het heel moedig van je in gesprek te gaan met anderen op een Freethinker forum. :)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Antoon,

Ik heb begrepen dat Jehovah getuigen alle persoonlijke kontakten met ongelovigen moet verbreken!
Is dit zo? En zo ja, waarom?

Iets anders...

Ik ga er van uit dat je een normale Nederlandse opleiding hebt genoten.
In dat geval, hoe denk jij over het feit van de evolutie en het feit dat we tesamen met de primaten een gemeenschappelijke voorouder delen?

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Ik heb begrepen dat Jehovah getuigen alle persoonlijke kontakten met ongelovigen moet verbreken!
Is dit zo? En zo ja, waarom?
Iets anders...
Ik ga er van uit dat je een normale Nederlandse opleiding hebt genoten.
In dat geval, hoe denk jij over het feit van de evolutie en het feit dat we tesamen met de primaten een gemeenschappelijke voorouder delen?
Om met het eerste te beginnen.
Die dingen worden nogal eens overdreven, het IS vaak aan je eigen geweten overgelaten wat je wel en niet doet, binnen de afgebakende grenzen van moraal in de schrift

Het tweede
Er is al eindeloos over gemekt, ik/wij houden het bij creatie ID schepping.

m.v.g.
Antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 29 jun 2006 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.
benraajck
Contacteer:

Bericht door benraajck »

Er is al eindeloos over gemekt, ik/wij houden het bij creatie ID SCHEPPING
Geloven jullie dan niet in fotosynthese?

"De volgorde in Genesis is trouwens foutief. In Genesis 1 is de Zon NA de planten geschapen. Maar planten hebben zonlicht nodig om te kunnen ontstaan en groeien. De zon is dus een noodzakelijk voorwaarde tot plantengroei (fotosynthese) en zou die dus eerder op het toneel moeten verschijnen. Het antwoord van de creationisten daarop is doorgaans dat er al licht geschapen was. Helaas neemt het onmogelijke daardoor alleen maar meer absurde vormen aan. Hoe kan licht bestaan voordat er sprake is van een Zon? Alsof neonlicht bestond voor de uitvinding van de gloeilamp. De oorzaak leggen ze dan bij een schepper, maar dat is echter geen wetenschappelijke verklaringspoging, maar een uitspraak. Bovendien lost dat het probleem niet op : hoe kan zonlicht bestaan voordat er sprake is van de Zon? De zogenaamde schepper is eigenlijk een excuus voor het antwoord dat ze niet hebben. Of, is er dan twee keer licht geschapen? Creationisten wringen zich in allerlei bochten om aan dit soort absurditeiten te ontkomen. " (cf. Vermeersch)
antoon
Banned
Contacteer:

fotosynthese?

Bericht door antoon »

een heel goede vraag.
Er komt antwoord vanavond of morgen

Antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 29 jun 2006 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

benraajck schreef:
Er is al eindeloos over gemekt, ik/wij houden het bij creatie ID SCHEPPING
Of, is er dan twee keer licht geschapen? Creationisten wringen zich in allerlei bochten om aan dit soort absurditeiten te ontkomen. " (cf. Vermeersch)[/i]
Het is volkomen voorspelbaar hoe creationisten zoiets uitleggen: neem voor je het leest eerst maar weer een emmer voor het braken:

Het licht is natuurlijk maar éénmaal geschapen. Maar eerst was er 'intrinsic light' en een paar dagen later 'generators of light'.

"In other words, light rays were impinging on the earth as it rotated on its axis during the first three days of essentially the same intensities and directions as those that would later emanate from the heavenly bodies to be emplaced on the fourth day. Light was coming as though from the sun and during the night as though from the moon and stars, even though they had not yet been made." (Henry M. Morris)

Ik heb voor het boek van bijna 700 bladzijden over Genesis ooit ook nog £5.50 betaald en schaam me voor mijn domheid. Als troost kan ik mezelf een schouderklopje geven het nooit tot het eind gelezen te hebben. Toen ik in de buurt van Noach kwam vond ik het wel genoeg geweest.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

wahlers schreef: Ik ga er van uit dat je een normale Nederlandse opleiding hebt genoten.
Voor alle antwoorden:
http://wml.christiananswers.net//dutch/ ... 01-nl.html

Tip 1:
Student Excercise:
Put a number of Lego bricks (about 100) into a shoe box, place the lid on the box, and have the children shake the box and then look at the result. Repeat this five times, then have the children build a house out of the Lego bricks. Explain the difference between chance and intelligence to produce order.

Tip 2:
Student Excercise:
Have the children draw their favorite dinosaur. Emphasize how hard it is just to draw a dinosaur – let alone make one. If it takes a lot of intelligence to draw a dinosaur, it must have taken MUCH MORE intelligence to make one in the first place.

Tip 3:
Student Excercise:
Have the children use an ink pen to draw a very small dot on a blank page. Then get them to take another blank page, and start making dots all over the page. They can continue doing this for a couple of minutes. Explain to them that the one dot on the page represents how much man knows, but all the other dots they have drawn on the other page are just a start in representing what God knows. Tell them that they could continue making dots FOREVER – and God would still know MUCH more than that. Help them to begin to understand what it means that God has infinite knowledge.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Fotosynthese?

Ik wil er best een antwoord opgeven van ons uit dat door neutrale wetenschappers plausibel gevonden wordt,mits men hier onbevooroordeeld is.let wel ik ben geen wetenschapper, maar natuurlijk weet ik wel wat Fotosynthese is het is een argument dat door wetenschappers binnen onze kring voor creatie is, ik zelf sta ook perplex van dit fantastische systeem <fotosynthese.>

Ik wil een lijst met gegevens maken ook in verband met de Hebreeuwse betekenis voor dit woord.
Waar ik wel voor let is dat men er geen hoofdpijn synthese van gaat maken maken, in dat geval ben ik ook keihard, dan zeg ik zoek het zelf maar uit en geloof van ons wat je zelf wil geloven.
dus geen hoofdpijn lijn,ik zie al iets van braken onder een van jullie,even goede vrienden hoor, maar dan hoeft het voor mij echt niet meer.

m.v.g.
antoon
Laatst gewijzigd door antoon op 29 jun 2006 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie