Die 17 miljard die Wouter Bos aan Fortis heeft gegeven, zien we niet meer terug. Vind je dat normaal? Wil je op die voet doorgaan? Hoeveel miljard wil je er nog aan besteden? Hoelang denk je dat de belastingbetaler dat kan volhouden?Jagang schreef:Dat is mooi.Loekie1 schreef:Ik zal het even voor je uitleggen. Als jij de huishoudpot beheert, is het de bedoeling dat je daar geen risicovolle dingen mee gaat doen. Daarom wordt de huishoudpot gesplitst in het deel dat je netjes moet beheren en waarvan je boodschappen gaat doen, en daarnaast heb jij een potje waar je mee mag beleggen. Als je daarmee de boot ingaat, is dat jouw pakkie an. De huishoudpot blijft intact.
In feite waren de banken vroeger op die manier ingericht. Het waren saaie organisaties waar goed op de centjes werd gepast. Het moest spannender, men wilde een bedrijf zijn. Oké, maar dan wel voor eigen risico. Zo gaan ze het nu in GB doen.
Heeft een dergelijke constructie de Grote Depressie van de jaren '30 van de afgelopen eeuw kunnen voorkomen, met alle armoede die deze met zich meebracht?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Depressie" onclick="window.open(this.href);return false;Volgens mij stel je ten onrechte dat banken niet verantwoordelijk worden gesteld.Het is eigenlijk heel logisch. Banken zijn namelijk geen gewone bedrijven. Als een voetballer failliet gaat, hoeft de samenleving daar ook niet voor op te draaien. Wij hoeven het huis van Winston Bogart niet te kopen met zijn allen. Banken gingen risicovolle dingen doen, terwijl zij uiteindelijk niet verantwoordelijk worden gesteld. Jij en ik moet de bank redden als hij het niet goed doet. Dat kan natuurlijk niet.
De ING heeft haar steunbedrag zelfs al volledig terugbetaald, als ik goed ben geïnformeerd.
Maar linksom of rechtsom betaalt de burger altijd voor de problemen van banken.
Als het niet is om de bank overeind te houden, dan is het wel om te betalen voor de werkloosheid die het omvallen van banken met zich meebrengt.
Wij betalen altijd, en dat kan ook niet anders.
Wat vinden wij van Occupy
Moderator: Moderators
Re: Wat vinden wij van Occupy
Ach, al dat geld dat in de Betuwelijn is gaan zitten ook niet.Loekie1 schreef:Die 17 miljard die Wouter Bos aan Fortis heeft gegeven, zien we niet meer terug.
Gelukkig betalen de meeste banken wél terug.
Men klaagt maar draagt al jaren, en zo zal het ook nu gaan.Vind je dat normaal? Wil je op die voet doorgaan? Hoeveel miljard wil je er nog aan besteden? Hoelang denk je dat de belastingbetaler dat kan volhouden?
De belastingen stijgen er niet door.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Ik ben blij dat jij geen minister van Financiën bent...Jagang schreef:Ach, al dat geld dat in de Betuwelijn is gaan zitten ook niet.Loekie1 schreef:Die 17 miljard die Wouter Bos aan Fortis heeft gegeven, zien we niet meer terug.
Gelukkig betalen de meeste banken wél terug.
Men klaagt maar draagt al jaren, en zo zal het ook nu gaan.Vind je dat normaal? Wil je op die voet doorgaan? Hoeveel miljard wil je er nog aan besteden? Hoelang denk je dat de belastingbetaler dat kan volhouden?
De belastingen stijgen er niet door.
Daar ben ik ook blij om.Loekie1 schreef:Ik ben blij dat jij geen minister van Financiën bent...
Een zeer intensieve en ondankbare baan lijkt me dat.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
9-17 mentaliteit is bij jou toch ook een vies woord?Jagang schreef:Daar ben ik ook blij om.Loekie1 schreef:Ik ben blij dat jij geen minister van Financiën bent...
Een zeer intensieve en ondankbare baan lijkt me dat.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
De ondankbaarheid weegt dan ook het zwaarst.Blues-Bob schreef:9-17 mentaliteit is bij jou toch ook een vies woord?![]()
Groet,
Bob
Als minister van financiën kan je het per definitie nooit goed doen.
Als je bezuinigt worden mensen boos.
Dan begrijpen ze allemaal dat er bezuinigd moet worden, maar dan wel "ergens anders".
En dat "ergens anders" bestaat uiteindelijk natuurlijk helemaal niet, want als je daar naartoe gaat, worden die mensen weer boos. "Ja, ik snap dat er bezuinigd moet worden, maar waarom hier?"
Henry Ford
Henry Ford