Mypos schreef:
En wat betreft die stemmen voor de VVD. Dat zijn hoofdzakelijk mensen met behoorlijk wat geld aangevuld met mensen die bang zijn voor veiligheid/buitenlanders etc. Allemaal gebaseerd op angst.
Nou ik ben niet bang voor de veiligheid en ook ben ik niet bang voor buitenlanders.
Ik ben financieel niet rijk en heb een WAO-uitkering. En toch stemde ik VVD. Doe ik al zolang ik mag stemmen, met een enkel vergissinkje SP en een paar keer D66.
Kijk, het mag zo zijn dat er fors bezuinigd wordt nu de VVD aan de macht is. En ze hebben inderdaad heel onrechtvaardige bezuinigingen, zoals bijvoorbeeld de extra eigen bijdrage voor de ziektekosten GGZ.
Maar een zogenaamd linkse regering met SP, PvdA en GL zou teveel aan potverteren doen. Ze geven duidelijk aan dat ze niet willen bezuinigen en voor je het weet zijn we in Nederland een soort Griekenland en dan is de koek helemaal op.
In Griekenland deugt er helemaal niks van het huishoudboekje van de staat en zeer binnenkort wordt er geen enkele lening meer verstrekt aan Griekenland. Mensen met een ambtenarensalaris en met een uitkering kunnen dan simpel niet meer betaald worden.
Laatste verkiezingen was ik voornemens D66 te stemmen. Toen de heer Pechtold echter verkondigde liever met Cohen (PvdA) te willen samenwerken dan met VVD, was hij mijn stem kwijt en ging deze wederom naar de VVD.
Een links kabinet zie ik als rampzalig, gezien de onverantwoordelijke beloftes die men doet. En dat men de staatsschuld wel wil laten oplopen om veel meer aan uitkeringen te kunnen betalen.
Maar wie gaat dat betalen? Straks gaat dat echt niet meer lukken hoor.
Misschien ben ik een uitzondering, maar mét uitkering kies ik liefst voor VVD. Zeker in deze roerige tijden.