Gidswoorden.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Gidswoorden.

Bericht door Cluny »

Blues-Bob schreef:
Cluny schreef: Alleen van moderatoren neem ik in overweging om moderatorpraat serieus te nemen.
Volgens mij heb ik ooit hier van de moderatoren vernomen dat participanten eerst onderling moeten spreken, bij aanhoudend conflict kan een mod gevraagd worden. Afgaande op het feit dat ik ooit gezien heb dat je reeds 2 waarschuwingen hebt, wil ik zeker in het geval van meningsverschil met jou niet te veel via moderatoren regelen. Maar dat van eerst met elkaar bespreken, mag je bij de moderatoren even navragen, of kun je zoeken in het topic "klachten" (uit het hoofd). Daar staat het volgens mij tamelijk goed beschreven.

Je kunt denken dat bovenstaande niet serieus te nemen is, maar ik meen het toch echt. Ik meen werkelijk waar (en dat heb ik welleens vaker laten blijken) dat je van meerwaarde bent op dit forum omdat Statlor en Waldorf (<-Gidswoorden!) soms best nodig zijn om niet te verzanden in een doelloze overbodige discussie, en om te voorkomen dat ik (laat ik voor mijzelf spreken) niet te veel gemotiveerd wordt om trolls te voeden.

En nu beloof ik je topic niet verder te kapen. Hierboven staan voldoende gidswoorden om verder on-topic te gaan!

Groet,

Bob
Dit mag nog even blijven staan.
Afgaande op het feit dat ik ooit gezien heb dat je reeds 2 waarschuwingen hebt, wil ik zeker in het geval van meningsverschil met jou niet te veel via moderatoren regelen.
Dit dreigement heb ik eerder gelezen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Moderators zijn uitsteekbaar in staat om zelf een mening te vormen in geval van ellende.
Waarschuwingen kunnen we gelukkig ook zelf bijhouden.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Het topic volg ik nu van de zijlijn. Heeft er iemand een concreet voorstel waar de rest zich in kan vinden. Bijvoorbeeld een stuk afsplitsen. Een punt achter de slepende discussie zetten.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Mariakat schreef:Fjedka
Het gaat exact om gidswoorden en hoe iemand bepaald of iets een gidswoord is of niet.
Gidswoorden worden altijd subjectief bepaald.
Als Cluny's bijdragen gaan om die gidswoorden, is er niets off-topic aan om dat ook te signaleren.
Dit signaleren is niet off-topic maar volstrekt overbodig.
Vermeende tunnelvisie of niet, gaat om het interpreteren van woorden, die niet letterlijk genomen worden zoals ze er staan, maar geïnterpreteerd worden aan de hand van je eigen cognitie.
De woorden - de gidswoorden - worden gewoon letterlijk genomen. Gidswoorden worden niet anders geïnterpreteerd. Gidswoorden in een tekst springen er uit omdat ze kenmerkend zijn voor de teneur van een stuk tekst.
Dat dat gebeurt is niet aan te ontkomen.

Dat gebeurt bij iedereen.
Dat gebeurt dus niet. Gidswoorden worden niet anders geïnterpreteerd dan andere woorden. Gidswoorden hebben een extra kenmerk.
Als dit herhaaldelijk en bij bepaalde onderwerpen haast altijd op die manier gaat, dan is daar niets vermeends aan en dan kun je met recht spreken over tunnelvisie.
Het signaleren van gidswoorden heeft niets te maken met tunnelvisie en tunnelvisie heeft niets te maken met het signaleren van gidswoorden.
Solist
Geregelde verschijning

Bericht door Solist »

Zoektocht naar "gidswoord" levert het volgende antwoord:

Je hebt gezocht op het woord: gidswoord

Het is verkeerd gespeld of het staat niet in dit gratis woordenboek Nederlands.
Gebruik dit woordenboek nu ook via de gratis Van Dale Woordenboekwidgets!
Wil je meer woorden en mogelijkheden? Neem een abonnement op Van Dale Online Nederlands;
je kunt het gratis proberen door hier te klikken.
----------------------------------------------------------------

In het nederlands is er wel het woord : trefwoord
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

PietV. schreef:Het topic volg ik nu van de zijlijn. Heeft er iemand een concreet voorstel waar de rest zich in kan vinden. Bijvoorbeeld een stuk afsplitsen. Een punt achter de slepende discussie zetten.
Vanaf de eerste recente post van Mariakat afsplitsen.
Jammer van de on topic bijdragen van Rereformed en Heeck en de rest, maar de eerste reactie van Mariakat is met haar rare manier van denken is m.i. toch het punt waarop het ontspoorde
Inderdaad.
Het kenmerkt mensen, bij serieus gebruik ervan, die Clunyaans denken of er op zijn minst een flirtation mee hebben.
Of een wijzen op de soort denkwijze van Cluny.
Het zg. "Clunyaans" is daarmee geboren.
En voor mijn part maak je er dan een topictitel van
Clunyaans denken, wat is dat?
Van mij komt er in het afgeplitste topic in ieder geval nog een aantal reacties.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Cluny schreef:
Jagang schreef:Pfff.. We kunnen dus niet zonder gidswoorden wanneer we een mening uiten.
Let's move on.
Een interessante eigen mening wordt overtuigender als deze in de ik-vorm gepresenteerd wordt.
"Interessante" is hier het gidswoord.
Ik doelde namelijk gewoon op iets dat voor ons allemaal geldt, dus dan ga ik het niet in de "ik-vorm" uiten.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

@Bob. Met jou reactie was helemaal niets mis.
Natuurlijk zegt niet iedereen dat, want er zijn nog maar weinig mensen die hun kop uitsteken.

Bij afsplitsen met mij op kop, graag het gewraakte artikel terug.
Ik weet dat het bewaard is en anders lever ik het wel weer aan.

Voor de rest..............
Doe ieder maar waar hij zin heeft.
Voorlopig heb ik weer voldoende woorden gebruikt.

Enige commentaren waren zo voorspelbaar, dat ik het voor gezien houd.
De rest is voorspelbaar.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Uncle Rat schreef:
Vermeende tunnelvisie of niet, gaat om het interpreteren van woorden, die niet letterlijk genomen worden zoals ze er staan, maar geïnterpreteerd worden aan de hand van je eigen cognitie.
De woorden - de gidswoorden - worden gewoon letterlijk genomen. Gidswoorden worden niet anders geïnterpreteerd. Gidswoorden in een tekst springen er uit omdat ze kenmerkend zijn voor de teneur van een stuk tekst.
Dat dat gebeurt is niet aan te ontkomen.

Dat gebeurt bij iedereen.
Dat gebeurt dus niet. Gidswoorden worden niet anders geïnterpreteerd dan andere woorden. Gidswoorden hebben een extra kenmerk.
Als dit herhaaldelijk en bij bepaalde onderwerpen haast altijd op die manier gaat, dan is daar niets vermeends aan en dan kun je met recht spreken over tunnelvisie.
Het signaleren van gidswoorden heeft niets te maken met tunnelvisie en tunnelvisie heeft niets te maken met het signaleren van gidswoorden.
Ik geloof dat we zo weer on-topic komen. Uncle Rat slaat hier spijkers met koppen.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Solist schreef:Zoektocht naar "gidswoord" levert het volgende antwoord:

Je hebt gezocht op het woord: gidswoord

Het is verkeerd gespeld of het staat niet in dit gratis woordenboek Nederlands.
Gebruik dit woordenboek nu ook via de gratis Van Dale Woordenboekwidgets!
Wil je meer woorden en mogelijkheden? Neem een abonnement op Van Dale Online Nederlands;
je kunt het gratis proberen door hier te klikken.
----------------------------------------------------------------

In het nederlands is er wel het woord : trefwoord
Solist, je moet aan het begin beginnen in dit topic. Het is juist het mooie dat het woord (bijna niet) niet bestond. Maar nu bestaat het dus wel. En het is heel goed Nederlands. En gefabriceerd om je te laten denken aan de betekenis van het al bestaande woord gidsfossiel, zoals Cluny ergens uitlegt.
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Blues-Bob schreef:Afgaande op het feit dat ik ooit gezien heb dat je reeds 2 waarschuwingen hebt, wil ik zeker in het geval van meningsverschil met jou niet te veel via moderatoren regelen.
Cluny schreef:Dit dreigement heb ik eerder gelezen.

Ik heb even gekeken naar de twee waarschuwingen met de daarbij vermelde data. Na overleg met Jin en A.R. zijn ze geschrapt. Ze zijn gedateerd en vallen buiten de beoordeling.

Groeten,

Piet
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef:
doctorwho schreef:
HomoSignificans schreef:Is 'gidswoord' zelf ook een gidswoord?
ja
Inderdaad.
Het kenmerkt mensen, bij serieus gebruik ervan, die Clunyaans denken of er op zijn minst een flirtation mee hebben.
Of een wijzen op de soort denkwijze van Cluny.
Het zg. "Clunyaans" is daarmee geboren.
........Maar ik mag me graag hierin vergissen :angel12:
Afsplitsing naar de babbelbox.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 39&t=10101" onclick="window.open(this.href);return false;
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

PietV. schreef: Ik heb even gekeken naar de twee waarschuwingen met de daarbij vermelde data. Na overleg met Jin en A.R. zijn ze geschrapt. Ze zijn gedateerd en vallen buiten de beoordeling.

Groeten,

Piet
Bedankt Piet,
Persoonlijk ben ik hier blij mee.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

CIP topic.
Mariakat schreef: Ik ben niet gewend mezelf te verlagen, als ik protesteer tegen gedrag van anderen.
Verlagen.
Een kanjer van een gidswoord.
Die lijsten we in.
( We is ook een gidswoord want ik bedoel: Die lijst ik in )
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Doppelganger schreef:Lijkt me inderdaad een goed advies, getuige ook dit artikel:
Kaloba is een middel van VSM en zou verkoudheid sneller doen genezen. VSM beroept zich op een gebruikersonderzoek, waarin 87 procent tevreden tot zeer tevreden was. Dat is onzinnig, want een gebruiker weet niet of zijn verkoudheid zonder Kaloba niet net zo snel was genezen. Wetenschappelijk onderzoek over de werkzaamheid en de veiligheid van pelargonium sidoïdes, de werkzame stof, is niet bekend. Kaloba is gewoon een fantasieproduct.

[Lees verder]
Ik heb het een aantal maanden geleden ook zelf weer eens ondervonden. Wekenlang last van kriebelhoest, tegen beter weten in rommel als Daro capsules en Darolan hoestdrank gebruikt, het hielp allemaal geen ene reet.
Om deze zin gaat het:
VSM beroept zich op een gebruikersonderzoek, waarin 87 procent tevreden tot zeer tevreden was.
Natuurlijk is dat gelul.
Bij tevredenheidsonderzoeken van een product als dit door de producent zelf gedaan, ligt het percentage dat zij zelf opgeven bijna altijd tegen de 90%.
Bijvoorbeeld: Prostakwak.
Mijn stelling:
Als er van een kruidenpreparaat, al dan niet homeopathisch, een claim wordt gemaakt van een tevredenheidsonderzoek met een uitkomst van circa 86% je hier te maken hebt met een niet werkzaam product. Naar mijn eigen mening zelfs met kwakzalverij / oplichting.
Zo'n onderzoek deugt niet.
Mijn stelling.
Als er uit een tevredenheidsonderzoek van een vaag gezondheidspreparaat een percentage wordt gegeven wat tussen de circa 85% en 90% dan heeft dat product nauwelijks tot geen werking bij de lichamelijke klachten waartegen deze actief zou moeten zijn.
.
Kennis van gidsgetallen is nuttig bij het objectief beoordelen van rare producten van de apotheek en drogist.
Plaats reactie