Energetisch voelen ???? Wat is dat????

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Energetisch voelen ???? Wat is dat????

Bericht door heeck »

Mypos,
Zijn ecotherapeuten mensen die geloven in de morfogenetische velden en dat geloof inzetten om een bedrijf in balans te brengen?
En zag ik ook de naam Hans Andeweg langsflitsen?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Mypos
Banned

Re: De Telegraaf: ‘UFO’s bestaan!’

Bericht door Mypos »

heeck schreef:Mypos,
Zijn ecotherapeuten mensen die geloven in de morfogenetische velden en dat geloof inzetten om een bedrijf in balans te brengen?
En zag ik ook de naam Hans Andeweg langsflitsen?

Roeland
Morfische velden inderdaad. En dat wordt inderdaad gebruikt bij de balansering. En Hans Andeweg is inderdaad mijn leraar. :)
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Mariakat schreef: Altijd fijn om je eigen inzichten serieus genomen te zien worden, een aanspreekpunt te hebben en je kennis daarin ook te verdiepen.

Is er in die studie ook ruimte voor verbreding van die inzichten?
Ik bedoel:
Komen ook alternatieve verklaringen van "het voelen van energieën" aan bod?

Dan zou het mij ook interessant lijken.
Nou zo makkelijk is het niet om energie te voelen hoor. Voor mij althans niet. Maar de theorie ondersteun ik wel en het blijkt te werken in de praktijk.

Ik weet niet zo goed wat ik me bij alternatieve verklaringen van het voelen van energie moet voorstellen?
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

BadAssChick schreef:lijkt me nogal droge stof om te leren,maar wat kan je met die studie voor mensen doen
wat houdt zo,n Ecotherapeut eigenlijk in
Nou het is echt superinteressant hoor! Voor mensen in principe in eerste instantie niet veel aangezien een ecotherapeut zich op een gebied richt. Er zijn al genoeg therapeuten die zich op mensen richten. Maar het blijkt wel dat doordat een gebied of bedrijf een betere energie krijgt dit ook enorm veel invloed op de mensen heeft.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

lanier schreef:

Over geknikte halmen en graancirkels heb ik ooit een vermakelijke documentaire gezien. Zo was er een Instituut in Engeland die onderzoek had gedaan naar vreemde geknikte halmen en ze waren tot de slotslom gekomen dat dat alleen veroorzaakt kon zijn door een vreemde energiebron hoogst waarschijnlijk veroorzaakt door een Ufo. Wat mij verbouwereerde was dat ze geen navraag hadden gedaan bij een expert op het gebied van kweken van die gewassen. Die man had na bestudering een hele simpele verklaring; Namelijk dat de tarwe lange tijd plat had gelegen door regen en wind en in liggende toestand was gegroeid onder een hoek richting de zon. Toen het warmer werd richtte de tarwe zich weer op en later was er een graancirkel in gemaakt. Allemaal volkomen natuurlijk, maar dat paste natuurlijk niet in het straatje van dat Instituut...

Een wetenschapper is niet e.o.a. heilige, profeet o.i.d. Ik ben het niet per definitie met een wetenschapper eens. Zo had ik de grootste twijfel bij het onderzoek van Stapel en ook bij de deeltjes die sneller zouden reizen dan het licht. Gellof jij blind wat iemand zegt omdat je het zo graag wilt geloven? Hoe kritisch ben je?
Jij gelooft dus wat in jouw straatje past. Jij gelooft niet het instituut maar wel de man die een andere mening had. Zo blijkt maar weer dat de meeste mensen gewoon hun geloof aan blijven hangen ook al zijn er goeie argumenten om iets anders te geloven.

Ik doe het zelf ook hoor. :)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mypos schreef: Maar ik ben deze studie gaan doen niet met als doel om Ecotherapeut te worden maar om mezelf meer te ontwikkelen, vooral wat betreft het voelen van dingen. (energieen)
Ik begreep hieruit dat je je gevoel voor energieën wilde ontwikkelen, maar dat moet je dan wel eerst hebben, of op z'n minst een voorstelling van kunnen maken, lijkt me.
Mariakat schreef: Altijd fijn om je eigen inzichten serieus genomen te zien worden, een aanspreekpunt te hebben en je kennis daarin ook te verdiepen.

Is er in die studie ook ruimte voor verbreding van die inzichten?
Ik bedoel:
Komen ook alternatieve verklaringen van "het voelen van energieën" aan bod?
Mypos schreef:Nou zo makkelijk is het niet om energie te voelen hoor. Voor mij althans niet. Maar de theorie ondersteun ik wel en het blijkt te werken in de praktijk.
Ik heb in de praktijk geleerd bijvoorbeeld verschillen in sterkte van elektromagnetische uitstralingen te voelen. Bij mensen.
Dat ontwikkelt zich alleen maar verder als het er eerst is.
Soms met een beetje hulp van buiten af en wat tips.
Maar meestal alleen door eigen waarneming.
Theoretisch kun je het nooit leren, zal zelfs verminderen door verstandelijk denken.
Want zo gaat dat met gevoel.

Als je zelf het gevoel niet kent en er ook geen goede omschrijvingen zijn, hoe kun je dan zeker zijn dat het werkt in de praktijk?
Dan moet je dat dus maar aannemen.
Mypos schreef:Ik weet niet zo goed wat ik me bij alternatieve verklaringen van het voelen van energie moet voorstellen?
Veel mensen zeggen energie te voelen en hebben ieder hun eigen verklaringen.
Ik geloof mensen op hun woord als ze zeggen iets te voelen, maar verklaringen moeten onderbouwd zijn en andere verklaringen moeten uitgesloten zijn.

En vooral dat laatste mankeert het nogal eens aan.

Er zijn meerdere soorten energieën die waar te nemen zijn.
Plus: De één neemt meer waar dan de ander.
Maar ieder van die specifieke waarnemingen heeft zijn eigen verklaringen.
De meesten zijn natuurkundig bekend.
Of nog niet en dienen wetenschappelijk onderzocht te worden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ Mypos:
Energieen zijn op allerlei manieren voelbaar. Zoals de energie van de zon of die van andere mensen.
Het is eigenlijk heel alledaags en normaal om mee bezig te zijn als je het niet te ver gaat zoeken.
Ik ben zelf voor een wat meer nuchtere benadering. In veel gevallen kun je energieen meten, ofwel direct, ofwel indirect (door het effect te meten). Het effect van de zon is heel goed voelbaar en meetbaar, je kunt er op allerlei manieren van genieten, ook als de zon geen bewustzijn heeft (wat je link lijkt te suggereren). Je zou ook heel goed kunnen meten in hoeverre energetische therapieen (zoals magnetiseren) werken. Ik vind het jammer dat er vaak veel mystiek over gemaakt wordt. Waar ik werk zouden we best een Ecotherapeut voor wat meer balans kunnen gebruiken maar als die te ver voerende theorieen gaat uitdragen staat hij direct weer buiten.

Of laat ik het meer in vragende vorm stellen: zijn er soms niet wat alledaagsere verklaringen voor fenomenen? Zou je voor wetenschappelijk onderzoek zijn op dit soort terreinen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Wel, wel,
Wat een paranormale vermogens komen er langs schieten!!!
Zonder verificatie totaal ongeloofwaardige zaken en eigenschappen.

Behalve voor gelovigen die verificatie overbodig vinden.
Misschien wel de idee koesteren dat ze een gave hebben of de wetenschap voor zijn.

Gulziggelovend zijn, hopelijk breekt het jullie nooit op.

Roeland
Mypos
Banned

De Telegraaf: ‘UFO’s bestaan!’

Bericht door Mypos »

@Mariakat

Wat leuk dat je dat kunt waarnemen! Kan je daar eens wat meer over vertellen? Over hoe je het precies waarneemt bv? En kan je dat allang?

Ik weet van mezelf dat ik een erg gevoelig persoon ben. Heb er eigenlijk ook heel veel last van gehad omdat dingen (energieen van andere mensen vooral) bij mij erg makkelijk binnen komen. Maar heb nu wel een beetje geleerd om me er voor af te sluiten. Maar ik heb me in de loop der jaren ook behoorlijk afgesloten voor mijn gevoel en daar probeer ik me nu weer wat meer voor open te stellen. Vandaar dat ik deze opleiding ook doe.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

gerard_m schreef:@ Mypos:
Energieen zijn op allerlei manieren voelbaar. Zoals de energie van de zon of die van andere mensen.
Het is eigenlijk heel alledaags en normaal om mee bezig te zijn als je het niet te ver gaat zoeken.
Ik ben zelf voor een wat meer nuchtere benadering. In veel gevallen kun je energieen meten, ofwel direct, ofwel indirect (door het effect te meten). Het effect van de zon is heel goed voelbaar en meetbaar, je kunt er op allerlei manieren van genieten, ook als de zon geen bewustzijn heeft (wat je link lijkt te suggereren). Je zou ook heel goed kunnen meten in hoeverre energetische therapieen (zoals magnetiseren) werken. Ik vind het jammer dat er vaak veel mystiek over gemaakt wordt. Waar ik werk zouden we best een Ecotherapeut voor wat meer balans kunnen gebruiken maar als die te ver voerende theorieen gaat uitdragen staat hij direct weer buiten.

Of laat ik het meer in vragende vorm stellen: zijn er soms niet wat alledaagsere verklaringen voor fenomenen? Zou je voor wetenschappelijk onderzoek zijn op dit soort terreinen?
O ik ben zeker niet tegen wetenschappelijk onderzoek hoor. Zeker op dit soort gebieden gebeurt dat veel te weinig. het wordt veel te snel afgedaan als zweverig en mumbo jumbo.

Wat bedoel je precies met te ver voerende theorieen? Ik weet wel dat de meeste mensen sceptisch zijn wat betreft de ecotherapie maar ze gaan vaak wel om omdat ze zien dat het werkt.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Misschien moeten we nu wel helemaal naar de aparte hoek voor de paranormaliteiten!!

Dag Mypos, Mariakat,

Nog eens wat rondgeneusd en dan kom ik dit tegen:
http://www.ecode.nl/wat-we-doen schreef: We worden ons langzamerhand steeds bewuster dat energie iets is waar we meer bewust mee om moeten gaan.
Volgens de moderne kwantumwetenschap is er altijd beweging tussen de kleinste deeltjes in. De mate waarin die deeltjes bewegen noemt men ook wel frequentie.
. . . . .
We nemen o.a. waar met behulp van o.a. de wichelroede en de pendel, waar er mogelijk bepaalde energetische lijnen met een uitstraling vanuit de aarde lopen zoals leylijnen en breuklijnen.
Daarnaast nemen we waar wat de energetische waarden zijn op diverse punten binnen een locatie.
Ten slotte kunnen we de straling van bijvoorbeeld GSM masten, radar en andere electrosmog veroorzakende bronnen in kaart brengen.
En ik kan je verzekeren dat wat hier staat dikke vette flapdoedelarij is.
Het is maar dat je het weet.

En ook het aanvoelen van elektromagnetische uitstralingen bij mensen lijkt me iets dat alleen kan worden gevoeld als er niets wordt gecheckt. Want anders treedt acuut het catapsie-effect in.

Roeland
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Vlak de flapdoedelarij niet uit Heeck! Flapondary is een groeiend terrein van onderzoek in California, iets waar bijzonder sterke energievelden omheen zitten, de zogenaamde flaponische straling waar men destijds zo naar op zoek was. Het is de firma Valkee inmiddels gelukt om de supra hoge frequenties via interceptie op te vangen en men is op het moment bezig er een apparaatje voor te ontwikkelen waarmee je de gunstigste resonanties kunt aftappen, en daarna in geconcentreerde vorm bewaren. In tabletvorm zou dit dan erg handig zijn om in te nemen op tijden dat je voelt het echt nodig te hebben, zoals tijdens het wachten op je vliegtuig of net voor een slaapverwekkende vergadering.
Born OK the first time
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

link van Heeck schreef: Volgens de moderne kwantumwetenschap is er altijd beweging tussen de kleinste deeltjes in. De mate waarin die deeltjes bewegen noemt men ook wel frequentie.
. . . . .
We nemen o.a. waar met behulp van o.a. de wichelroede en de pendel, waar er mogelijk bepaalde energetische lijnen met een uitstraling vanuit de aarde lopen zoals leylijnen en breuklijnen.

Dus jij vindt de kwantumwetenschap en de leylijnen en breuklijnen allemaal onzin?

Rare jongens die heecken........ :D

Mypos, quoten is een serieuze bezigheid, gaarne aandacht aan besteden graag.
Quote gecorrigeerd Jim
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mypos,
Je schuift me teksten in de mond die niet van mij zijn.
Graag correct en met minimaal benodigde context aanhalen.
R.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

heeck schreef:Mypos,
Je schuift me teksten in de mond die niet van mij zijn.
Graag correct en met minimaal benodigde context aanhalen.
R.
Jij zegt toch dat het dikke flapdoeledarij is of niet? Of sta je nu opeens niet meer achter je woorden ofzo?
Plaats reactie