Dominee promoot: Sla je kind
Moderator: Moderators
- GetBigFast
- Forum fan
Dominee promoot: Sla je kind
Dominee A. Vlietstra van de Hersteld Hervormde Kerk in Katwijk zegt dat wij onze kinderen moeten slaan als ze lastig zijn. Dat is God zijn wil!
Hoe 1621.... zucht.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... kind.dhtml
Hoe 1621.... zucht.
Zelfde poep, andere dag.
Re: Dominee promoot: Sla je kind
Wat voor zware misdaad of weerzinwekkendheid kan een kind onder de vijf bedrijven?Dominee schreef:'Een zware misdaad en gruwel moet niet zacht worden bestraft'.
In de broek poepen?
Snotbellen laten hangen?
"Dat wil ik niet!!!" uitkrijsen?
Uit de pot snoepen?
Proberen de auto met zand te verven?
Vloeken?
Vragen "Mama ik heb god nog nooit gezien, en jij wel. Hoe kan dat?"
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
*
Er is daar al jurisprudentie voor, snel opsluiten dus dat gevaar voor zijn omgeving!
-
Er is daar al jurisprudentie voor, snel opsluiten dus dat gevaar voor zijn omgeving!
Zie onder andere:GetBigFast schreef:Dominee A. Vlietstra van de Hersteld Hervormde Kerk in Katwijk zegt
dat wij onze kinderen moeten slaan als ze lastig zijn. Dat is God zijn wil!
Hoe 1621.... zucht.
-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
En nu maar hopen dat ze deze predikant onder toezicht stellen.
Of een nieuwsbrief van jeugdzorg in het volgende kerkblaadje?
Of een nieuwsbrief van jeugdzorg in het volgende kerkblaadje?
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
-
Samante
In het oude testament dien je toch als ouders je kind naar de poort te slepen en het te laten stenigen bij ongehoorzaamheid? Die dominee is dan nog vrij mild denk ik. 
- GetBigFast
- Forum fan
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Samante schreef:In het oude testament dien je toch als ouders je kind naar de poort te slepen en het te laten stenigen bij ongehoorzaamheid? Die dominee is dan nog vrij mild denk ik.
Nou ja, eerst moet je ze met wijsheid opvoeden, waarbij het van wijsheid getuigt wanneer je de roede niet spaart, maar wanneer dat na jaren nog geen positief effect heeft, dán moeten ze naar de poort gesleept. Het lijkt mij dat de bijbel met het eerste de vijfjarigen en met het laatste de 15-jarigen op het oog heeft, want vanaf die leeftijd moet je er rekening mee houden dat ze beginnen terug te slaan.
Zo zie je maar weer hoe de goddelijke wetgeving het allemaal goed doordacht heeft.
Born OK the first time
Als ouder naar programma's zoals "The Nanny" laten kijken. Kinderen die in eerste instantie niet willen luisteren blijken maar al te vaak wel te willen luisteren bij de juiste aanpak. Dat kinderen vervelend zijn ligt vaker aan de opvoeding dan aan de kinderen zelf.
Mocht deze dominee kinderen hebben dan hoop ik dat de Kinderbescherming bij hem thuis een kijkje gaat nemen en zo nodig ingrijpt.
Mocht deze dominee kinderen hebben dan hoop ik dat de Kinderbescherming bij hem thuis een kijkje gaat nemen en zo nodig ingrijpt.
- Chinaman
- Diehard
Ik heb als kind wel vaker "slaag" gehad, dat komt bij Chinese gezinnen veel voor, overigens geld dat voor veel allochtoonse gezinnen, maar dat heeft niet iets met de dominee te maken, verder vind ik persoonlijk je kind "een pak op de broek" geven normaal als ie niet wil luisteren.
Hier wat redenen om je kind te slaan.
Russell Peters:You gotta beat your kids (Ca 8 min)
http://v.youku.com/v_show/id_XMTQxMzk0MjQw.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier wat redenen om je kind te slaan.
Russell Peters:You gotta beat your kids (Ca 8 min)
http://v.youku.com/v_show/id_XMTQxMzk0MjQw.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Helemaal mee eens.lanier schreef:Als ouder naar programma's zoals "The Nanny" laten kijken. Kinderen die in eerste instantie niet willen luisteren blijken maar al te vaak wel te willen luisteren bij de juiste aanpak. Dat kinderen vervelend zijn ligt vaker aan de opvoeding dan aan de kinderen zelf.
Het is toch van de gekke dat een dominee mensen aanspoort om kinderen die moeilijk luisteren maar hardhandig aan te pakken. Ik kan mij voorstellen dat sommigen dit doen en wellicht iets te hard waardoor een kind mogelijk behoorlijk lichamelijk letsel kan oplopen. Vaak zijn kinderen onhandelbaar door oorzaken die eerst medisch behandeld dienen te worden ipv er maar op los te slaan.
*
Blijkbaar vind jij dus strafbare feiten plegen normaal ...
wat zijn je argumenten, behalve dat jezelf ter opvoeding wel eens een pak slaag kreeg?
-
... maar afgezien daarvan:Chinaman schreef:<< >>
verder vind ik persoonlijk je kind "een pak op de broek" geven normaal als ie niet wil luisteren.
<< >>
wat zijn je argumenten, behalve dat jezelf ter opvoeding wel eens een pak slaag kreeg?
-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Dan moeten de Chinezen ook maar eens naar 'The Supernanny" gaan kijken. Geweld gebruiken is geen optie als het ook op een andere manier kan.Ik heb als kind wel vaker "slaag" gehad, dat komt bij Chinese gezinnen veel voor, overigens geld dat voor veel allochtoonse gezinnen, maar dat heeft niet iets met de dominee te maken, verder vind ik persoonlijk je kind "een pak op de broek" geven normaal als ie niet wil luisteren.
http://www.youtube.com/watch?v=Ur-Sg6yCayU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=VTXpmXr9j5Q" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=NRV36tzu59g" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=7NZ4wOMLsIw" onclick="window.open(this.href);return false;
- Chinaman
- Diehard
Ten eerste is het geen strafbaar feit in China, dus waar heb je het over...GayaH schreef:*
... maar afgezien daarvan:Chinaman schreef:<< >>
verder vind ik persoonlijk je kind "een pak op de broek" geven normaal als ie niet wil luisteren.
<< >>
-
In dat filmpje kun je wat argumenten horen... Verder,soms, heb je als ouder niet gelijk tijd om dingen uit te leggen, of begrijpt het kind het helaas niet, dat geld voornamelik voor gevaarlijke gewoontes die een kind kan hebben, Ik zal proberen een voorbeeld te geven...
De deur is op slot, het kind mag de deur niet uit omdat de straat waarin men woont nogal veel verkeer heeft en zijn zusje en broertje de gevaren van het verkeer nog niet zo goed inzien daar zij nog wat jonger zijn, het kind heeft geleert hoe hij de deur kan openen, en loopt graag de straat op, maar sluit de deur niet omdat hij wel nog naar binnen wil, na waarschuwingen gehad te hebben blijft het kind dit doen, in dit geval zou bij mij het kind zeker een pak op de broek krijgen,
Het proberen uit te leggen dat het gevaarlijk is en dat zijn broertje of zusje door de open deur kunnen gaan en het verkeer "Dodelijk" is, is moeilijk uit te leggen Je broertje of zusje kan "DOOD" gaan, kan gehandicapped voor de rest n zijn leven raken, je zusje is heel klein ziet het verkeer niet goed aankomen, het verkeer ziet je zusje niet goed omdat het zicht in de auto wat hoger ligt en er auto's geparkeert staan waardoor....Bla bla bla, en als je zusje in een rolstoel het leven door moet gaan dat......bla bla bla Dus als ie dood is, komt ie nooit meer te terug en.....enz enz
Nou kun je door veel tijd eraan te besteden dit uitleggen, maar voordat het kind dit nu echt begrijpt ben je al weken verder. Terwijl de kinderen constant door de slechte gewoonte van de oudste (hij wil eigenlijk gewoon buiten spelen) in gevaar lopen, en eigenlijk hijzelf ook...
Nou is het zo dat het kind eerder begrijpt dat ie dat niet mag doen als ie daarvoor op de vingers wordt getikt, dan kun je eerst (na waarschuwingen gegeven te hebben) een pak geven, iets wat ie niet snel vergeet, en hij zal zeer snel gaan nadenken over het wel of niet openen vd deur, en dan heb je genoeg tijd om uit te leggen waarom hij het niet mag.
Supernanny kijk ik vaak hoor, niks mis mee, maar soms (vooral op onveilige plaatsen met veel verkeer, heb je daar geen tijd voor)
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
... nergens meer over, want op deze basis lijkt een verdere discussie mij zinloos.Chinaman schreef:Ten eerste is het geen strafbaar feit in China, dus waar heb je het over...GayaH schreef:Blijkbaar vind jij dus strafbare feiten plegen normaal ...... maar afgezien daarvan:Chinaman schreef:<< >>
<< >>
... ...
Waarschijnlijk heb jij gelijk en zijn lijfstraffen als opvoedingsinstrument normaal in China!
Helder en wat mij betreft: klaar!
-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Totale nonsens. Het draait altijd om wat je zegt en hoe je het zegt. Je hebt duidelijk niet goed uitgelegd dat het kind iets niet mag doen. Straffen doe je door het kind apart te zetten op bijv. de trap. Ergens geen tijd voor hebben klinkt me net zo in de oren als met 100 km/u door de bebouwde kom rijden omdat je te laat van huis bent vertrokken...Nou is het zo dat het kind eerder begrijpt dat ie dat niet mag doen als ie daarvoor op de vingers wordt getikt, dan kun je eerst (na waarschuwingen gegeven te hebben) een pak geven, iets wat ie niet snel vergeet, en hij zal zeer snel gaan nadenken over het wel of niet openen vd deur, en dan heb je genoeg tijd om uit te leggen waarom hij het niet mag.