21 oktober vergaat de wereld

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: 21 oktober vergaat de wereld

Bericht door Fish »

Jagang schreef:
ruuddo schreef:
Rereformed schreef:Volgens een Youtube filmpje dat ik over hem zag heeft hij 80 miljoen dollar aan donaties gekregen. :lol:
Krijg ik dat ook als ik het einde van de wereld voorspel????

Alleen als je een schare gelovigen achter je weet te krijgen. :wink:
Misschien kunnen we iets organiseren en de poet samen delen? :D
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Rereformed schreef:Volgens een Youtube filmpje dat ik over hem zag heeft hij 80 miljoen dollar aan donaties gekregen. :lol:
Welke halve zolen doneren nu geld aan zo'n charlatan? En waarvoor? Als de wereld vergaat heb je aan die 80 miljoen ook niets.
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Fishhook schreef: Misschien kunnen we iets organiseren en de poet samen delen? :D

Voor lucratieve zaakjes ben ik altijd te vinden \:D/

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Cactus schreef:
Welke halve zolen doneren nu geld aan zo'n charlatan? En waarvoor? Als de wereld vergaat heb je aan die 80 miljoen ook niets.
Bwah, wat denk je?
kwestie van "foutje bedankt"
En vervolgens steek je 80 miel in je zak.
Makkelijk verdient toch?
En de hoon die je over je heen krijgt..........?
Ik denk niet dat je met zo'n zak met geld in je pocket daar erg over in zit.

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

We maken er nu wel grapjes over, maar terug kijkend naar alle berichtjes....

Is dit niet gewoon pure oplichting?
Volgens mij is het deze man echt om de ping ping te doen.

Cactus heeft natuurlijk groot gelijk.
Wat moet je met geld als de wereld vergaat?
Deze man moet dan toch eigenlijk vervolgd worden?

Of ben ik zo ongelooflijk naïef en had iedereen het hier allang door dat het puur een geld kwestie is???

:oops: :oops: :oops: :oops:

Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Harold Camping trekt zich na 4 mislukte voorspellingen terug en zegt nu dat niemand kan weten wanneer het einde der tijden precies zal aanbreken, waarmee 'de leer' van deze 'doemspredikant' is gewijzigd.
Onheilsprofeet trekt zich terug
Laatste update: 25 oktober 2011 10:35 info
AMSTERDAM - Onheilsprofeet Harold Camping zal niet opnieuw een poging wagen om te voorspellen wanneer de wereld tot een einde komt.
Foto: Novum

Maandag besloot de 90-jarige 'doemspredikant' zich terug te trekken, zo meldt The Christian Post.

Na vier mislukte voorspellingen beweert Camping nu dat niemand kan weten wanneer het einde der tijden precies zal aanbreken. Dit betekent dat 'de leer' van de eigenaar van radiostation Family Radio is gewijzigd.

Camping voorspelde dit jaar tot twee maal toe het einde van de wereld. Zowel op 21 mei als op 21 oktober gebeurde er niets.

The Christian Post meldt dat Camping enkele dagen voorafgaand aan 21 oktober al onzeker was over de precieze datum waarop het einde van de wereld zich zou voltrekken. Dat is opvallend, aangezien hij eerder beweerde dat door middel van de Bijbel het einde berekend zou kunnen worden.

Teleurgesteld

Camping zou nog steeds teleurgesteld zijn over het feit dat er op 21 mei niets is gebeurd. Later werd de predikant opgenomen in het ziekenhuis vanwege een beroerte. Sinds juni is hij weer thuis.

Eerder noemde Camping 21 mei 1988 en 6 september 1994 als data waarop het aardse leven tot een einde zou komen.
Bron: Nu.nl http://www.nu.nl/algemeen/2650079/onhei ... terug.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vraag mij af of zijn volgelingen nu hun geld terug gaan eisen.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Yours schreef:
Ik vraag mij af of zijn volgelingen nu hun geld terug gaan eisen.

Dat zal toch wel????
Slecht product geleverd.
Valt volgens mij onder garantie.
Geld terug, of anders de wereld volgende week alsnog laten vergaan.

Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Die volgelingen schamen zich vast dat ze Camping zo blindelings geloofd hebben, zeker als ze na de 1ste mislukte voorspelling zijn blijven doneren. En durven hun geld daarom vast niet terug te vragen.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn berekeningen, van alle vier zijn voorspellingen.
Een aantal variabelen wijzigen en we hebben een nieuwe datum!
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

@Johan,

Denk jij dat de wereld vergaat, anders dan dat volgens de meest gangbare wetenschappelijke hypothese de evolutie van de zon over pakweg 5,5 miljard jaar ook het definitieve einde van de aarde betekent?

Zeker ben ik mij er van bewust dat de mens (als rentmeester?!) zijn leefwereld in hoog tempo aan het vernietigen is, maar dat betekent nog niet dat de aarde vergaat.
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Het was meer sarcastisch bedoeld.
Ja, ik denk dat de wereld ooit vergaat. Echter, niet op de manier waarop veel mensen het zeggen met de Eindtijd.
Ik verwacht ook niet de leeftijd van 5,5 miljard te halen, dus waarschijnlijk maak ik het vergaan van de aarde niet mee.

Of de mens als rentmeester fungeert, weet ik overigens niet. Waarom zouden wij meer verantwoordelijkheden hebben dan de huiskat? Wij voeren meer uit, en zorgen daarmee voor meer troep, maar maakt dat ons ook rentmeester?
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Johan schreef:
Ja, ik denk dat de wereld ooit vergaat. Echter, niet op de manier waarop veel mensen het zeggen met de Eindtijd.
Hoe gebeurt dat dan volgens jou?
Of de mens als rentmeester fungeert, weet ik overigens niet. Waarom zouden wij meer verantwoordelijkheden hebben dan de huiskat? Wij voeren meer uit, en zorgen daarmee voor meer troep, maar maakt dat ons ook rentmeester?
Bijbels gezien is de mens in elk geval aangesteld als rentmeester.
Ik denk dat wij meer verantwoordelijkheden dan de huiskat hebben omdat wij een hoger bewustzijn hebben dan de huiskat die zich uiteindelijk alleen door zijn instinct laat leiden.
Wij kunnen in principe weloverwogen denken en op basis daarvan handelen. Dat wij ons laten leiden door bepaalde karaktertrekken zoals bijvoorbeeld hebzucht, ontslaat ons niet van onze verantwoordelijkheden. Zeker niet als je kinderen hebt die uiteindelijk met onze schulden en alle andere troep blijven zitten.
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Yours schreef:Johan schreef:
Hoe gebeurt dat dan volgens jou?
Er zijn in mijn ogen meerdere mogelijkheden, van de vulkaan in Yellowstone park die volgens mensen een keer moet uitspatten, tot een meteoriet die een keer op de aarde komt, of een zonnestorm, of de evolutie van de zon waar je het over had.
Kunnen wij voorspellen wat er gaat gebeuren? Tot op zeker hoogte wel, door middel van waarnemingen en berekeningen bijvoorbeeld.
Bijbels gezien is de mens in elk geval aangesteld als rentmeester.
Ik denk dat wij meer verantwoordelijkheden dan de huiskat hebben omdat wij een hoger bewustzijn hebben dan de huiskat die zich uiteindelijk alleen door zijn instinct laat leiden.
Wij kunnen in principe weloverwogen denken en op basis daarvan handelen. Dat wij ons laten leiden door bepaalde karaktertrekken zoals bijvoorbeeld hebzucht, ontslaat ons niet van onze verantwoordelijkheden. Zeker niet als je kinderen hebt die uiteindelijk met onze schulden en alle andere troep blijven zitten.
Klopt, Bijbels gezien is de mens aangesteld als rentmeester.
Ik denk dat wij een verantwoordelijkheid hebben op een ander niveau dan de huiskat.
Voor elk dier, wezen geldt dat de handelingen ook effect hebben op het nageslacht.
We hebben wel een hoger bewustzijn, klopt. Maar tegelijkertijd zijn wij, net als alle andere wezens, onderdeel van al het leven.
Waarom maakt ons hogere bewustzijn ons wel verantwoordelijk, maar worden onze sterkere karaktertrekken niet meegenomen in die verantwoordelijkheden? (Maar misschien is dit een andere discussie)

Op verzoek van Yours, quote aangepast zodat wie, wat geschreven heeft duidelijk(er) is.

a.r.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

En hoe gaat het nu verder met Camping.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

PietV. schreef:En hoe gaat het nu verder met Camping.
Wat denk je?

Die gaat lekker van zijn centjes genieten.

Plaats reactie