Belangenvereniging wil acupunctuur in basispakket

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Re: Belangenvereniging wil acupunctuur in basispakket

Bericht door heeck »

Samsa,
Verzekeren tegen kosten die buiten de vergoedingen van het basispakket vallen is weer een andere tak van sport.
Die is kennelijk zo profijtelijk dat het enige moeite kost om bij te verzekeren zónder kwakbehandelwijzen. En uiteraard gaat de leverancier, cq de verzekeraar, zijn klant niet tegenspreken in diens goedgelovigheid. Dat doet een leverancier van auto's ook niet.

Dingo,
Was het maar zo simpel.
Ik wed dat zelfs als die tijd er wel zo zijn dat er dan nog steeds een vet aanbod in kwakkernijen zou blijven bestaan. De drang naar wonderen of wat daarvoor kan doorgaan is groot, erg groot, heel erg groot en de vrees voor een heldere diagnose die kan worden ontlopen met een alle ziekten genezend apparaat trekt hard!
En vergeet de apparaten en handelwijzen niet die diagnoses kunnen stellen van nog lang niet merkbare ziektes, die dan lang voor ze zich openbaren al kunnen worden behandeld.
Of die preventie werkt merk je pas als het te laat is.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

heeck schreef: Lanfy,
Sommige affaires hebben het eeuwige leven. Net als valsemunterij.
"I've been there" zou je waarschuwingssysteem dus in alertstatus kunnen brengen.
Of ga je juist zuchtend achterover?
Roeland
Roeland, ik zie dit niet als een affaire! En sommige, zelfs de meeste affaires, hebben niet het eeuwige leven. en je weet een klein beetje m'n achtergrond, dus mijn waarschuwingssysteem staat altijd in de alertstatus! En ja....soms ga ik zuchtend achterover, dat klopt, en zo lang ik zelf daar geen moeite mee heb vind ik dat prima!
En wat vind je van deze stelling: Indien de medische wereld goed zou functioneren hebben we geen alternativo's nodig!? Maar je blijft altijd bezig met soms het probleem, dat de mens het meest beinvloedrijke dier in de wereld is! Vertel de mensen wat ze willen horen, en je bent een goeroe! Toch?
Warme groet, en, zoals je weet, ben ik altijd benieuwd naar je reactie!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
harstl

Bericht door harstl »

Wanneer het gaat om alternatieve behandelingen die helpen te ontspannen en pijnklachten te verminderen, dan vind ik dat seks en cannabis zeker niet in het basispakket mogen ontbreken. Misschien kunnen we met zijn alleen een lobby starten om dat voor elkaar te krijgen?
Waar moet dat heen, hoe zal dat gaan?
Waar komt al die rotzooi toch vandaan?
(Barend Servet)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

lost and not found yet! schreef:Dat neemt allemaal niet weg dat de reden is dat mensen hun heil in de acupunctuur zoeken, dat ze teleurgesteld zijn in de medische wereld! En daar met hun klachten/problemen, niet adequaat geholpen worden!
Ja, dat argument zou je ook ten faveure van godsdienst kunnen aanvoeren.
Mensen zijn teleurgesteld, en zoeken troost.

Als mensen door de reguliere geneeskunde niet adequaat geholpen (kunnen) worden, betekent dat natuurlijk nog niet dat men "alternatieve behandelingen" maar in het basispakket zou moeten opnemen.
Waarom zou ik daar aan mee moeten betalen?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

lost and not found yet! schreef:En wat vind je van deze stelling: Indien de medische wereld goed zou functioneren hebben we geen alternativo's nodig!?
Veel te vaag, want wanneer functioneert de medische wereld "goed"?
Als er geen fouten meer worden gemaakt?
Als de medische wereld alle ziekten kan genezen?

Als onvolmaaktheid van ziekenhuizen en/of de medische wetenschap een argument moet zijn vóór nietsnuttige alternatieve "genezers", dan geraken we er waarschijnlijk nooit vanaf.

Mensen zullen altijd meer willen dan dat er naar redelijkheid te koop is, en dat moet je niet ook nog eens willen subsidiëren met z'n allen.
Overheids- en verzekeringsbeleid dient in de eerste plaats bepaald te worden door realiteitszin, en niet zozeer door het willen bieden van troost en valse hoop.

Alternatieve "geneeswijzen" dienen derhalve te vallen onder het kopje "eigen verantwoordelijkheid", en niet onder "collectiviteit".
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Lanfy schreef: 1a)
Indien de medische wereld goed zou functioneren 1b) hebben we geen alternativo's nodig!?
2)
Maar je blijft altijd bezig met soms het probleem, dat de mens het meest beinvloedrijke dier in de wereld is! Vertel de mensen wat ze willen horen, en je bent een goeroe! Toch?
3)
Warme groet, en, zoals je weet, ben ik altijd benieuwd naar je reactie!
Lanfy,
ad 1a)
Dat riekt naar een utopie hoewel je het woord ideaal niet eens gebruikt.
Wat bedoel je met "goed functioneren"? Een paar foutjes eruit wippen en dan is het "goed"?
Dan zou je klaterend naast de pot piesen.
ad 1b)
Alternativo's praktiseren het onwerkzame; wat iemand daar beter van kan worden is een diep raadsel. Wat werkzaam is houdt op alternatief, kwak, of integratief te zijn.
ad 2)
Dat is marketing en die constatering onderschrijf ik. Het exploiteren van mensen hun onkunde en goedgelovigheid heet misleiding en is verboden. Curieus is dat de overheid misleiding bij telefoontarieven een hoger prioriteit toekent dan misleiding met glucosamine, homeopathie, energetische geneeswijzen etc.
Zie voor zo een exploitant van goedgelovigheid en onkunde:
http://www.kloptdatwel.nl/2011/10/09/ve" onclick="window.open(this.href);return false; ... ng-willet/
ad 3)
Mijn eigen onkunde en goedgelovigheid beseffende besef ik daarbij gelijk dat ik tegen bedrog een bescherming nodig heb die ik in mijn eentje niet kan realiseren. Net als bescherming tegen valsemunterij en misleidende telefoontarieven. Ik heb behoefte aan bijstand bij het beschermen van mijn hachje tegen misleidende gezondheidsfraudeurs.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Plaats reactie