Onomkeerbare bekering

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Onomkeerbare bekering

Bericht door axxyanus » 05 okt 2011 13:37

elle schreef:PietV je schreef: ...wapen je tegen alle teleurstellingen! Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt en hoe je je daartegen kunt wapenen?
Wel een van de manier om je tegen teleurstellingen te wapenen is om je verwachtingen op een laag pitje te zetten en zelfs te anticiperen op hoe bepaalde zaken negatief kunnen uitdraaien.

Het is natuurlijk de vraag in hoeverre dat je dat wil. Het kan erg vermoeiend zijn om je aandacht hier steeds gedeeltelijk op gericht te hebben. Je moet ook opletten dat het geen zelfvervullende gedachte wordt, dat je i.p.v. het negatieve te anticiperen het negatieve gaat verwachten.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 05 okt 2011 13:50

elle schreef:
Hanky schreef:Geen gezeik, iedereen rijk. Het persoonlijke is belangrijker dan het gezever over 'geloof op zich' op internet! Ook al hielp de eerste psycholoog niet! Rationeel (en dat hoort bij Freethinker: ik was en ben onder de indruk van Rereformed!) is toch werkelijke en geen virtuele gesprekken voeren. Nieuwe psycholoog laten aanrukken via de huisarts! De wereld is een verwarrende plaats waarin zelfs de meest doornstruikhakkerige vrouw of braambosgevoelige man een plaats moet hebben in de ogen van de kinderen! Enige middel: alle aspecten bespreken en niet het geloof alleen!
Denk je nu echt dat een psycholoog een wonder kan bewerkstelligen? Als de liefde weg is en de verschillen zo groot zijn geworden houdt het op. Zo kijk ik er naar. Daar komt nog bij dat mijn man naar alle waarschijnlijkheid een vorm van autisme heeft.
Ik zou opletten met je man een dergelijk etiket op te plakken en daar de oorzaak van de problemen te situeren. De relatie van mijn oudste zuster is daardoor serieus achteruit gegaan. Zij had een aantal boeken in huis gehaald met beschrijvingen van psychologische problemen, met de bedoeling beter te begrijpen wat er met een van de kinderen aan de hand zou kunnen zijn. Nu nadat ze een van die boeken las, had ze een gevoel van herkenning t.o.v. haar partner. Haar partner las het zelfde boek en had dat zelfde gevoel van herkenning t.o.v. haar.

Dus tenzij je echtgenoot de nodige onderzoeken heeft ondergaan en dan als autist werd gediagnosticeerd, zou ik niet zelf dat soort stempel plaatsen. Trouwens dat een van de twee autist is, hoeft niet het einde van de liefde of de relatie te betekenen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick » 05 okt 2011 14:48

hoi Elle ,van mij ook nog een welkom

ik heb je verhaal gelezen en herken er veel in , zo gaat het ook bij de Jehova,s getuigen als er 1 van z,n geloof afvalt, zelf heb ik het niet meegemaakt ,want ik ben bazig van mezelf en mijn exen hadden niks te vertellen over opvoeding en hoe ik mijn huis run ,ik heb mijn kinderen altijd vrij opgevoed en ze objectief kunnen vertellen wat sommige religie inhouden en wat ze daarmee doen is aan hun , zelf heb ik ze niet echt christelijk opgevoed ,maar gewoon vrij
wat ik opmerk in jou verhaal is dat je man de kinderen christelijk wil opvoeden en jij niet ...het is moeilijk om hiermee omte gaan
wat ik me ten eerste zou afvragen is in hoeverre is er de liefde tussen jou en je man om dit te kunnen trekken ,en ik geef je het advies om gewoon lekker te dragen wat jij wilt en niet wat het geloof je zegt ,en mocht je man daar commentaar over geven zeg je maar gewoon dat je eigen baas bent hij is niet je meester of jij z,n bezit <andersom natuurlijk ook niet > sla met je vuist op tafel
gun en geef jezelf en je kinderen de vrijheid en een open blik ,er is nog meer op deze wereld dan alleen die kerk ...
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

elle
Forum fan

Bericht door elle » 05 okt 2011 15:40

@ axxyanus, ikzelf ben terughoudend met stempels zetten op mensen, daarom zei ik er ''naar alle waarschijnlijkheid'' bij. Zelfs na een test hoeft er nog niet met zekerheid autisme uit te komen. En stel dat er na een test wel autisme vastgesteld wordt, is het dan geen stempel meer? Mag dan volgens jou het woord autisme wèl gebruikt worden?

Ik ben een afvallige van het christelijk geloof, is dat ook een stempel? Misschien wel en ik ben er zelfs een beetje trots op.
Non sum qualis eram

Plaats reactie