Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platfor

Bericht door Rereformed »

malou schreef:****Homofiele neigingen dient men net als pedofiele en bestiale neigingen voor zichzelf te houden en niet in de praktijk te brengen. Dat getuigd van netheid, zedelijkheid en fatsoen. Niemand maar dan ook niemand zit te wachten op homo's en lesbiennes en hun ziekelijke levenswijze. Laat ze liever trachtten en normaal leven te leiden, te trouwen en kinderen te krijgen zoals ieder ander normaal mens.

Dit zou heel wat problemen in de wereld voorkomen, zoals de seksualisering van onze "vrijheid blijheid" maatschappij waarin alles maar mag en de verspreiding van afschuwelijke seksueel overdraagbare aandoeningen als AIDS. De kerk dient deze afwijkende voorkeuren te BLIJVEN veroordelen in de strengst mogelijke bewoordingen.
John, Geldersen | 23-9-2011 21:51:10****

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24711" onclick="window.open(this.href);return false;

tsja........ [-X
Het resultaat van deze houding is een nooit ophoudende stroom van 'schokkende onthullingen'. Een paar weken geleden werd de bekendste Finse evangelist, die al zo'n 20 jaar de aandacht weet te trekken door de grote kerk aan te klagen en opwekking te prediken, uit zijn taak ontheven vanwege uitlekken dat hij zich heeft ingelaten met homofiele praktijken/relaties (terwijl hij getrouwd is). http://blogivirta.fi/blogit/326379-noki ... sto?show=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
JeroenLeiden

Bericht door JeroenLeiden »

Sommige reacties van Eline uit Almere getuigen van een groot intellect dat nog nooit is aangesproken. Lees mee:
Ik geloof het direkt, dit artikel. Als je alleen voor jezelf hoeft te leven en alleen dit leven hebt om te leven...
Maar, of er echt overeenkomst is tussen hoog opgeleid zijn en intelligentie, daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Eerder zie ik het als beperking om de bijbel zo door en door te kennen, dat je er m.i. niets meer van begrijpt en het dus niet meer gelooft.

Ik vraag me dan vervolgens ook af hoe de wereld er uit zou zien als er alleen nog atheïsten zouden zijn...
Ik denk dat ze dan ook niet meer bestaan. Immers, God bestaat niet volgens hen en als ze alleen elkaar hebben, dan zullen ze daar ook wel niet meer over praten! ;)
Vrijwel al haar reacties zijn waardeloos, maar ze beseft an sich wel dat kennis een groot gevaar voor geloven is. En dat geeft hoop.
Ik geloof dat ik moet poepen.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Rereformed schreef: Een paar weken geleden werd de bekendste Finse evangelist, die al zo'n 20 jaar de aandacht weet te trekken door de grote kerk aan te klagen en opwekking te prediken, uit zijn taak ontheven vanwege uitlekken dat hij zich heeft ingelaten met homofiele praktijken/relaties (terwijl hij getrouwd is).
ik neem aan wegens overspel en niet vanwege zijn geaardheid?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

"Israël-standpunt PKN wordt niet omgezet in daden"

[...]

Sabeel is de aanjager van het Kairos Document dat stelt dat sinds de komst van Christus alle beloften voor Israël, voor het Joodse volk hebben afgedaan. Meindert: "Het is niet langer het uitverkoren volk van God. Ook de landbelofte heeft afgedaan, stellen ze. Dus Israël heeft in feite als staat geen bestaansrecht. De Joden zijn met hulp van de Westerse wereld indringers in Arabisch land. De PKN geeft via het diaconaat Kerk in Actie jaarlijks een subsidie van ruim 100.000 euro aan Sabeel. Daartegenover staat dat de PKN via Kerk In Actie geen enkel humanitair doel in Israël zelf steunt. Denk aan hulp aan een gaarkeuken of steun aan een organisatie die slachtoffers van terreur opvangt. Alles bij elkaar geeft de PKN op dit moment niet op geloofwaardige wijze inhoud aan wat in de kerkorde wordt beleden."
Dus het enige wat het bestaan van Israël rechtvaardigt is de belofte aan Abram? Meindert is niet zomaar een ouderling op de Veluwe maar een voormalig Kamerlid van de RPF, dan verbaast me dit toch. Allerlei standpunten over Israël en Palestina zijn te verdedigen, maar citeren uit wat verhalen van enkele duizenden jaren oud is hoogst dubieus.
Jinny

Bericht door Jinny »

Hoewel een hoop mensen kennis hebben tot ver voorbij hun analytisch vermogen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Ernst schreef:Ik heb zelf Post-HBO cursussen gegeven en heb me verbaasd over de geringe kennis van de studenten.... Ik heb het niveau er op moeten aanpassen!! De mensen zijn verre van intelectueler geworden...... Er is weinig kennis op elk terrein. Dus wat het Atheïsme betreft kan ik geen verband zien met de intelectualiteit! Ik grijp liever terug op op wat Jezus zei over onze tijd in Matt. 24.
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=23923" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je als docent het woord Intellectueel niet kan vervoegen. Dan zou ik maar even geen uitspraken doen over de cursisten. Atheïsme is het niet geloven in een god(en). Het zegt niet iets over iemands intelligentie.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
dingo
Forum fan

Bericht door dingo »

Hiëronymus schreef:
Dus het enige wat het bestaan van Israël rechtvaardigt is de belofte aan Abram? Meindert is niet zomaar een ouderling op de Veluwe maar een voormalig Kamerlid van de RPF, dan verbaast me dit toch. Allerlei standpunten over Israël en Palestina zijn te verdedigen, maar citeren uit wat verhalen van enkele duizenden jaren oud is hoogst dubieus.
Wat bedoel je precies? Dat de joden eeuwen op het grondgebied gewoond hebben waar nu de staat Israel ligt lijkt me geen punt van discussie. Of ze daarmee het recht hebben anderen van dat grondgebied te verjagen is nog weer wat anders alhoewel de UN indertijd vond van wel.
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

Wat ik precies bedoel is dat je het voortbestaan van een staat niet aan de waardering van een religieus boek moet vastmaken. Dat viel ook op te maken uit wat ik vet drukte in het citaat dat ik aanhaalde. De Verenigde Naties hebben niet op basis van een Goddelijke landbelofte delen van Palestina aan Israël gegund dus dat deel van je post is een fictie.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Heftige discussie waarbij de persoon in het artikel ook aan het woord komt

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24879" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier is zijn reactie:
Met verbazing hebben wij (mijn vrouw, vriend en ikzelf, maar helaas ook mijn kinderen, familie en vrienden) sommige van de reacties gelezen die op het internet gegooid worden door mensen die zich christen noemen. Mensen die ons niet kennen, niet weten hoe onze privelevens zich hebben ontwikkeld. Niet beseffen hoezeer wij de zeer pijnlijke beslissingen die gemaakt zijn met God besproken en met elkaar besproken hebben. De mensen die nu Gods Woord menen te mogen gebruiken als ongenuanceerd slaghout (zie veel reacties op dit forum) zouden beter moeten weten wanneer Jezus ze voorhoudt dat liefde zijn boodschap is. Hoe makkelijk is het om vanaf de zijlijn, in de anonimiteit giftige woorden het internet op te gooien. Niet op de hoogte van de worstelingen waar wij al die jaren mee te maken hebben gehad. Denk daar svp aan als u iets opschrijft.
Duran, Rotterdam | 4-10-2011 0:32:11
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Het censureren op cip neemt heel eigenaardige vormen aan. De veroordelende reacties mogen blijven staan, de reacties van de man waar het allemaal om draait worden (deels) verwijderd. :shock:
Daarom maar even deze reactie naar hier gebracht.
Wat vreemd dat mijn berichten verwijderd worden... Is het niet de bedoeling dat mensen ook mijn kant van het verhaal horen? Of is het niet wenselijk dat daardoor misschien begrip en meer liefde voor elkaar zou ontstaan?
Duran, Rotterdam | 4-10-2011 9:17:22
Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

PietV. schreef:
Ernst schreef:...Er is weinig kennis op elk terrein. Dus wat het Atheïsme betreft kan ik geen verband zien met de intelectualiteit! Ik grijp liever terug op op wat Jezus zei over onze tijd in Matt. 24.
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=23923" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je als docent het woord Intellectueel niet kan vervoegen. Dan zou ik maar even geen uitspraken doen over de cursisten. Atheïsme is het niet geloven in een god(en). Het zegt niet iets over iemands intelligentie.
Het referen aan Mt. 24 en niet doorhebben dat Jezus het niet over onze tijd heeft maar zijn tijdgenoten aanspreekt en beweert dat zij alle zaken die hij noemt nog zouden meemaken, doet mij wel aan de intelligentie van Ernst twijfelen.
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Opvallend is dat de reacties zijn blijven staan na hier gepubliceerd te zijn.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Jim schreef:Opvallend is dat de reacties zijn blijven staan na hier gepubliceerd te zijn.
Zou het met elkaar te maken hebben? :mrgreen:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinny

Bericht door Jinny »

Zou leuk zijn, mogen ze wel een linkje plaatsen naar dit topic.
Daar staat alles wat we eigenlijk niet willen weten maar we niet meer kunnen censureren omdat dat daar staat.
JeroenLeiden

Bericht door JeroenLeiden »

Ik heb de afgelopen twee weken niet zo vaak gekeken als ik normaal doe, en dan lijkt de censuur erg mee te vallen. Maar vandaag volgde ik het vrij kort, en zag dat ze reacties verwijderden van het onderwerp van gesprek. Mijn
Duran, welkom bij het afvoerputje dat CIP heet.
staat er nu nog steeds. Rare jongens, die Tolenaars.

Een ander leuk iets aan cip, zo niet het allerleukste, is als men onderling elkaar duivels gaat noemen. Zoals "statenverttaling" (proest) uit Dordrecht dat doet tegen Menno van B te G:
Ik geloof dat Menno zijn ingeving van de satan heeft gehad, want die kan zich voordoen als een engel des lichts. In Mattheus 19:4 zegt Jezus:
Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?
Dus Menno kan nooit een openbaring van Jezus hebben gehad, dus moet het wel een openbaring van lucifer zijn geweest.
Jezus liegt niet.
Menno een beetje uitmaken voor het ergste wat er is (voor een religieus gehandicapte), om Menno zijn wonderbaarlijke bijdrage:
Dirt heb ik door openbaring van Jezus Christus onze heer, dat jullie niet denken dat ik zo wijs ben:
Alle leven lijkt zich vanzelf door evolutie voort te brengen. In werkelijkheid staat God aan het roer en voert de heilige geest het plan van God uit.
God schiep Adam bijna 1 miljoen jaar geleden uit een mensaap door hem gesproken taal te geven en een onverwoestbare ziel. De ziel van een zoogdier valt uiteen bij het sterven van een lichaam. De Neanderthaler en de Denisovanmens behoren tot de mensheid, nazaten van Adam dus.
Kiks' zijn nozele
Ik heb het idee dat Menno van Barneveld hier de evolutietheorie en het scheppingsverhaal in een klap aan het herschrijven is.
tussen deze onnozelen, ontsiert het begin van iets dat heel mooi zou kunnen worden als de redactie niet zo zou censureren.
Ik geloof dat ik moet poepen.
Plaats reactie