Christus' Taliban.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

siger

Re: Christus' Taliban.

Bericht door siger »

gerard_m schreef:De toekomst zal leren of je voorspellingen uitkomen, maar voorlopig zien we nog geen dagelijks geweld of onderdrukking uit die hoek. Zolang dit niet gebeurt, is je vergelijking voorbarig.
Irak en Israel, weet je nog? Het zal niet beter worden als iedereen ongerustheid voorbarig vindt.

Vind je de vrees voor de islam in Europa ook voorbarig? De pentateuch is even bloedig als de koran.
Solist
Geregelde verschijning

Bericht door Solist »

Uit een interview met James Baker

During the Gulf War, he was secretary of state in President George H. W. Bush's administration. He argues that access to Saudi energy reserves is vital to U.S. national security interests, and that the U.S. cannot allow the kingdom to become destabilized.
This interview was conducted mid-October 2001.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
..............
........................
-----Then we get them to buy -- with the urgings of people like yourself and
-----our government -- our equipment, our construction projects, our technology.

I'm not sure that's really right. They buy our construction, they buy our technology, because it's the best. They buy our military equipment because it's the best. They buy from America because they want America presence there to the extent we can be in the kingdom, because we are their security.\

Why are we their security? We're their security because we have a self-interest in making sure that those energy reserves in the Persian Gulf don't fall under the control of a country that is adverse to the United States.

As I told you, I worked for four administrations under three presidents. And in every one of those, our policy was that we would go to war to protect the energy reserves in the Persian Gulf. That is a major and very significant national security interest that we have.
.............................
.......................
enzovoort........
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline ... baker.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

gerard_m schreef:De toekomst zal leren of je voorspellingen uitkomen, maar voorlopig zien we nog geen dagelijks geweld of onderdrukking uit die hoek. Zolang dit niet gebeurt, is je vergelijking voorbarig.
En als het kalf verdronken is...
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Solist
Geregelde verschijning

Bericht door Solist »

Wat de amerikaanse politiek betreft nogmaals James Baker :

As I told you, I worked for four administrations under three presidents.
And in every one of those, our policy was that we would go to war to
protect the energy reserves in the Persian Gulf. That is a major and very
significant national security interest that we have.

=======

James Baker gebruikt geen diplomatieke taal, hij hanteert geen bijbelse metaforen
of bijbelse oneliners. In feite beschouwt hij alles ondergeschikt aan het amerikaans
belang. Zijn uitgangspunt is, zoals bij alle primitieve volken, het recht van de sterkste.

De retoriek van Bush c.s. is/was bedoeld voor de gunsten van het kiezersvolk, om
de ware bedoelingen te verhullen en budgetten los te krijgen voor zijn oorlogsplannen.
siger

Bericht door siger »

Solist schreef:De retoriek van Bush c.s. is/was bedoeld voor de gunsten van het kiezersvolk, om
de ware bedoelingen te verhullen en budgetten los te krijgen voor zijn oorlogsplannen.
Wat de retoriek van Bush net niet minder, maar méér belangrijk maakt. je noemt het immers de enabler van oorlog.
Solist
Geregelde verschijning

Bericht door Solist »

Siger schreef :
Wat de retoriek van Bush net niet minder, maar méér
belangrijk maakt.je noemt het immers de enabler van oorlog.
Bush was niet de enabler van de oorlog. Hij moet gezien worden als een
stroman, een marionet. Hij was er alleen maar om een beleid te verkopen.
siger

Bericht door siger »

Solist schreef:
Siger schreef :
Wat de retoriek van Bush net niet minder, maar méér belangrijk maakt.je noemt het immers de enabler van oorlog.
Bush was niet de enabler van de oorlog. Hij moet gezien worden als een stroman, een marionet. Hij was er alleen maar om een beleid te verkopen.
En als hij dat beleid niet had kunnen verkopen was er geen oorlog geweest, toch?
Solist
Geregelde verschijning

Bericht door Solist »

Siger schreef :
En als hij dat beleid niet had kunnen verkopen was er geen oorlog geweest, toch?
Het was rechtsom of linksom : we need that oil

Het is Bush gelukt door het slijmen naar zijn evangelische achterban,
door pertinente en schaamteloze leugens, en met de nodige medeplichtigen.
De opzet is geslaagd.

Het ophangen van een overwonnen tegenstander was een minderwaardige mediastunt.
Het zogenaamd brengen van vrede en democratie was demagogische retoriek; en zoiets is zeker geen werk voor proleten. Democratie kun je niet opdringen maar moet zich uit het volk zelf ontwikkelen.
siger

Bericht door siger »

Solist schreef:
Siger schreef :
Het was rechtsom of linksom : we need that oil

Het is Bush gelukt door het slijmen naar zijn evangelische achterban,
door pertinente en schaamteloze leugens, en met de nodige medeplichtigen.
De opzet is geslaagd.

Het ophangen van een overwonnen tegenstander was een minderwaardige mediastunt.
Het zogenaamd brengen van vrede en democratie was demagogische retoriek; en zoiets is zeker geen werk voor proleten. Democratie kun je niet opdringen maar moet zich uit het volk zelf ontwikkelen.
Solist,

Dat spreek ik ook niet tegen. Ik zeg dat het Amerikaanse nationaal-christendom instrumenteel is/was om de bevolking te overtuigen en mee te krijgen.

Wat ook de motieven van een oorlog zijn, hij kan niet gevochten worden zonder dat een bevolking er achter staat. De motivatie van deze bevolking kan best heel anders zijn dan de motovatie van de leiders. Dat is met religie trouwens meestal zo.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Onduidelijk blijft dan of de motivatie van het volk wel christen-extremisme was, of misschien het verspreiden van de mooie Amerikaanse democratie, het bestrijden van vermeende terreur en goedkope benzine in de bolide.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

gerard_m schreef:Onduidelijk blijft dan of de motivatie van het volk wel christen-extremisme was, of misschien het verspreiden van de mooie Amerikaanse democratie, het bestrijden van vermeende terreur en goedkope benzine in de bolide.
Het lijkt me duidelijk dat wanneer je daar woont en al die zaken dagelijks om je heen hoort aangedragen worden het gezamelijke effect is dat je wel overtuigd wordt en je de meeste argumenten bovendien niet van elkaar kan scheiden.
Neem Bush zelf. Hij was evangelisch christen en hij en zijn familie zit in de oil business en liberty is een woord dat bij iedere Amerikaan hoort.
Born OK the first time
Solist
Geregelde verschijning

Bericht door Solist »

Rereformed schreef :
Het lijkt me duidelijk dat wanneer je daar woont en al die zaken dagelijks om je heen hoort aangedragen worden het gezamelijke effect is dat je wel overtuigd wordt en je de meeste argumenten bovendien niet van elkaar kan scheiden.
Neem Bush zelf. Hij was evangelisch christen en hij en zijn familie zit in de oil business en liberty is een woord dat bij iedere Amerikaan hoort.
dit is toch, hoop ik, geen excuus voor leugens, oorlog en gruweldaden ?
kunnen de amerikanen een beroep doen op onwetendheid en onnozelheid ?

wir haben es nicht gewuszt ?
Jinny

Bericht door Jinny »

De meeste amerikanen zijn onwetend en onnozel.
a.r.

Bericht door a.r. »

Ik heb me in de grijze oudheid verbijsterd over de topografische kennis van Nederlanders en dacht toen dat het, iig grotendeels, in scene gezet was: http://www.metacafe.com/watch/1384854/w ... et_de_mar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vond het een paar jaar geleden schokkend te horen dat het in Amerika nog veel erger gesteld met het onderwijs en de kennis. Kwam vorige week onderstaand filmpje tegen :roll: en ik kon me weer niet voorstellen dat het niet in scene gezet is :
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkl ... grec_index" onclick="window.open(this.href);return false;
In "The Land of Liberty" is héél veel mis voorzover ik het kan inschatten (ik ben er nog nooit geweest immers), mijn hersentjes kunnen het iig niet bevatten.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Solist schreef:
Rereformed schreef :
dit is toch, hoop ik, geen excuus voor leugens, oorlog en gruweldaden ?
kunnen de amerikanen een beroep doen op onwetendheid en onnozelheid ?

wir haben es nicht gewuszt ?
Geen excuus, wel een verklaring.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Plaats reactie