Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform
Moderator: Moderators
Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platfor
Welkom jeroen! Ik heb iig genoten van je bijdragen. Een soort brothers in arms.
Willem dongen
Willem dongen
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Hij heeft ooit een maandban gehad. En een aantal waarschuwingen. Herhaalde zichzelf voortdurend, deed veel uitspraken, maar bleek weinig tot geen kennis van evolutie te hebben. Zijn belangrijkste argument was: evolutie is een geloof. Speelde een spelletje; vermeed veel vragen en begon steeds meer de kansel te beklimmen. Een lange geschiedenis. Permabannen is vervelend. Ze krijgen drie waarschuwingen en dan wordt er nogmaals gekeken of het echt nodig is. Maar goed om een forum leefbaar te houden moet je soms iemand verwijderen.JeroenLeiden schreef:
Dat ik me hier nu aanmeld komt eigenlijk door de gebande Roald. Ik heb even zijn naam doorzocht op het forum, en het lijkt mij geen hoogvlieger terwijl hijzelf anders denkt. Een standaard christen zeg maar. Maar wat was dan de druppel om hem te bannen? Ik vind permabannen zo christelijk, namelijk. Wellicht is hij duizenden keren gewaarschuwd en heeft hij een paar tijdlijke bans gehad, dan zeg ik niets.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Welkom.
Roald hield zich domweg niet aan gestelde regels.
Meer hoeven we er niet over kwijt.
We zijn niet moeilijk, maar soms weigert iemand de regels te lezen.
Je vind ze overigens in het eerste topic dat je tegen komt.
Jim Freethinker
Roald hield zich domweg niet aan gestelde regels.
Meer hoeven we er niet over kwijt.
We zijn niet moeilijk, maar soms weigert iemand de regels te lezen.
Je vind ze overigens in het eerste topic dat je tegen komt.
Jim Freethinker
- JeroenLeiden
Bedankt allen voor het welkom heten. Ik had Roald tot deze week nog niet eerder op cip gezien, en mijn eerste indruk was er één van de standaard wetenschap ontkenner. Heel erg standaard voor cip, maar "een nieuwe" die in no time in een fittie geraakte met "één der freethinkers". Al snel volgde het verwijderen van reacties natuurlijk, dus ik kwam hier even kijken wat voor een figuur het was.
Maar het is me wel duidelijk dat het een soort langspeelplaat is die op repeat staat. En dat dat verveelt kan ik me voorstellen. En als je ook gewaarschuwd bent, moet je niet gaan janken. En dat is natuurlijk ook het seniele bij cip. Ik weet nog waar ik was op het moment dat ik voor het eerst op die site kwam. Dat was in mei 2009 en tot afgelopen voorjaar had ik bijna carte blanche leek wel. En dan uit het niets een perma ban. Tot drie keer gevraagd waarom, maar geen reactie. Ook vroeg ik elke keer tot wanneer, en dat mochten ze mij antwoorden, dat ik mij aan die termijn zou houden. En mocht ik geen antwoord krijgen, dan vond ik mijn weg wel en hoefde ik mezelf ook niet aan hun regels te houden.
En stilzwijgend zijn ze akkoord gegaan. Zolang ik mij gedraag, mag ik vanaf elk ip-adres (behalve één) reageren onder de naam waaronder ik dat altijd al deed. Ik hoef maar mijn telefoon aan mijn pc te hangen, de netwerkkabel er uit te trekken, iets langer te wachten maar verder is het precies hetzelfde. Dat moet ik wel vaak doen wil ik én snel kunnen internetten én reageren, maar dat moet dan maar. En gedraag ik mij niet, dan verwijderen ze mijn reactie. Naast dat het erg kinderachtig is, is het ook heel eenvoudig. Of dús heel eenvoudig.
Wat ik me nog afvroeg: Is iemand van jullie daar 1 of 2 jaar geleden wel eens eerder geweest?
Maar het is me wel duidelijk dat het een soort langspeelplaat is die op repeat staat. En dat dat verveelt kan ik me voorstellen. En als je ook gewaarschuwd bent, moet je niet gaan janken. En dat is natuurlijk ook het seniele bij cip. Ik weet nog waar ik was op het moment dat ik voor het eerst op die site kwam. Dat was in mei 2009 en tot afgelopen voorjaar had ik bijna carte blanche leek wel. En dan uit het niets een perma ban. Tot drie keer gevraagd waarom, maar geen reactie. Ook vroeg ik elke keer tot wanneer, en dat mochten ze mij antwoorden, dat ik mij aan die termijn zou houden. En mocht ik geen antwoord krijgen, dan vond ik mijn weg wel en hoefde ik mezelf ook niet aan hun regels te houden.
En stilzwijgend zijn ze akkoord gegaan. Zolang ik mij gedraag, mag ik vanaf elk ip-adres (behalve één) reageren onder de naam waaronder ik dat altijd al deed. Ik hoef maar mijn telefoon aan mijn pc te hangen, de netwerkkabel er uit te trekken, iets langer te wachten maar verder is het precies hetzelfde. Dat moet ik wel vaak doen wil ik én snel kunnen internetten én reageren, maar dat moet dan maar. En gedraag ik mij niet, dan verwijderen ze mijn reactie. Naast dat het erg kinderachtig is, is het ook heel eenvoudig. Of dús heel eenvoudig.
Wat ik me nog afvroeg: Is iemand van jullie daar 1 of 2 jaar geleden wel eens eerder geweest?
Ik geloof dat ik moet poepen.
Ik niet, en ik ben ook niet van plan om er veel van mijn tijd door te brengen.
- JeroenLeiden
Nu ik het iig over cip had, heb ik er ook maar even een berichtje achtergelaten. Dit is wel zo'n hypocriet bericht dat ik moet reageren. Dus:
Ik dacht dat ik na 2,5 jaar niet meer verrast kon worden door cip, en ik had het mis.
Een website die meer perma bannen uitdeelt dan dat het mensen zegent, besteed aandacht aan een huilebalk die klaagt over dat zijn discriminatoire oproepen worden verwijdert. Cip verwijdert alles wat niet pro-Israël of anti-wetenschap is, maar vindt het kennelijk wel terecht dat iemand klaagt als zijn mening dat homo's geen gelijke rechten verdienen, word verwijderd.
Waar komt toch die dwang van christenen vandaan om anderen gelijke rechten te MOETEN ontzeggen? En als homo's hier dan wel gelijke rechten krijgen, dan voelen sommige christenen zich zelfs gediscrimineerd als ze duidelijk wordt gemaakt dat gelijke rechten voor anderen geen gunst is van het christendom, maar van een gebrek eraan.
Ik geloof dat ik moet poepen.
Tsja, Jeroen. Ik heb er ook maar op gereageerd.
Ik vind het zo onverstelbaar dat die gristenen daar zo'n enorme blok beton voor de kop hebben.
Ik vind het zo onverstelbaar dat die gristenen daar zo'n enorme blok beton voor de kop hebben.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Welkom Jeroen, je eerste bijdragen op dit forum bevallen me wel. 

Binnen 24 uur had ik een ban. Geen persoonlijke schermutselingen. Talloze malen ben ik onheus bejegend door reli-cippers. Zelfs kritiek op snot heb ik achterwege gelaten. Met argumenten heb ik bepaalde beweringen trachten te ontkrachten. Geen waarschuwing, niets. Nu ben ik natuurlijk vertegenwoordiger van deze site en dat bevalt velen niet. Dat zou ook de enigste reden kunnen zijn. Want ook de aanwezigen op het cip begrepen het niet. En nadat de groep gebanden bleef groeien. Zonder tekst en uitleg. Weet je genoeg. Censuur om te kunnen evangeliseren.JeroenLeiden schreef: Dat was in mei 2009 en tot afgelopen voorjaar had ik bijna carte blanche leek wel. En dan uit het niets een perma ban. Tot drie keer gevraagd waarom, maar geen reactie. Ook vroeg ik elke keer tot wanneer, en dat mochten ze mij antwoorden, dat ik mij aan die termijn zou houden. En mocht ik geen antwoord krijgen, dan vond ik mijn weg wel en hoefde ik mezelf ook niet aan hun regels te houden.
2x subiet een ban [in het tweede geval had ik een nieuw IP adres, dus lukte het weer] terwijl ik een in mijn ogen normale reacties plaatste.....beide keren een ban na korte tijd....kwam volledig uit de lucht vallen...ik stond perplex, was mij van geen kwaad bewust.
geen waarschuwing, geen uitleg---ook niet na meerdere e-mails van mijn kant.
na de tweede ban zou ik na een maand weer kunnen reageren, zo werd mij uiteindelijk beloofd, maar niets van dat alles.....de ban bleef.
ze zijn daar zo hypocriet als het maar zijn kan......
ze verlustigen zich aan het verwijderen van reacties.
tevens schijnen ze zich te verlustigen aan demoniseringen richting Islam en het lezen van teksten, die ongelovigen naar de hel verwijzen.
inderdaad...censuur om te kunnen evangeliseren zoals Piet V schrijft.
geen waarschuwing, geen uitleg---ook niet na meerdere e-mails van mijn kant.
na de tweede ban zou ik na een maand weer kunnen reageren, zo werd mij uiteindelijk beloofd, maar niets van dat alles.....de ban bleef.
ze zijn daar zo hypocriet als het maar zijn kan......
ze verlustigen zich aan het verwijderen van reacties.
tevens schijnen ze zich te verlustigen aan demoniseringen richting Islam en het lezen van teksten, die ongelovigen naar de hel verwijzen.
inderdaad...censuur om te kunnen evangeliseren zoals Piet V schrijft.
Grappig dat je het woord censuur hier gebruikt.
Op CIP is een artikel gewijd aan censuur van christenen op verschillende sites, waar censuur een van de basiskenmerken is van het christendom.
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24580" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik was al een tijdje niet meer op CIP geweest. Als het niet zo ernstig was zou je er misschien om moeten lachen, maar het christendom is helaas niet om te lachen.
Groet
kiks
Op CIP is een artikel gewijd aan censuur van christenen op verschillende sites, waar censuur een van de basiskenmerken is van het christendom.
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24580" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik was al een tijdje niet meer op CIP geweest. Als het niet zo ernstig was zou je er misschien om moeten lachen, maar het christendom is helaas niet om te lachen.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
De reactie van Sophie spreekt boekdelen. En als je het censuur verhaal van de sociale netwerksites bekijkt,dan heeft het betrekking op discriminatie. De meest extreme vormen van homointolerantie worden aangepakt. En daar hebben sommige ghristenen een handje in.kiks schreef:Grappig dat je het woord censuur hier gebruikt.
sophie uit groningen schreef: maar CIP spant wel de kroon helaas.
hier worden continu zinnige reacties verwijderd en vervolgens worden vaak mensen zonder waarschuwing vooraf of opgaaf van reden subiet in de ban gedaan.
met 1 druk op de knop afgevoerd.......weg met u....
wars van alle fatsoen....roept alleen meer
wat voor beeld geeft dit ?
een christelijk beeld?
Ik laat me niet bannen. Ik houd een voet tussen deze religieuze deur. 

Ik bombardeer je hierbij tot freethinker ambassadeur op het CIPbiemer schreef:Ik laat me niet bannen. Ik houd een voet tussen deze religieuze deur.

- GetBigFast
- Forum fan
Zucht...Het bewijs voor de Schepper is de mens zelf, een schepsel gemaakt naar zijn beeld, die abstract kan denken, die kennis heeft van goed en kwaad etc. Allemaal zaken die de evolutietheorie niet behandeld omdat het voor de toepassing van de evolutietheorie niet van belang is. Sterker nog, het ontkend omdat er anders een bron moet zijn die bepaald heeft wat goed en wat kwaad is en daarmee boven de natuur zou staan.
Zelfde poep, andere dag.