Neil DeGrasse Tyson over 2012

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Neil DeGrasse Tyson over 2012

Bericht door Erik »

De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Maria
Moderator

Re: Neil DeGrasse Tyson over 2012

Bericht door Maria »

En wat zegt Erik?

Of heb je deze link per ongeluk hier geplaatst ipv. hier en dan nog met de vermelding dat het engels is.:
http://www.freethinker.nl/forum/viewfor ... 17&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan had ik niet de moeite hoeven nemen om dit te openen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

Geweldig! Altijd leuk om een wetenschapper met een gevoel voor komische timing te zien.

Het is ook leuk om weer eens iets te horen van een rationeel man over 2012.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

En wat zegt Erik?
Erik zegt niets.
Neil zegt wat, en doet dat op zijn eigen onnavolgbare komische manier.
Ter lering ende vermaeck!

Met je verkeerde muts uit bed gestapt maria?
Bram heeft duidelijk minder moeite met het concept humor gelukkig.

Ps.
Engels is een taal die veelvuldig wordt gebruikt door wetenschappers tijdens lezingen en prsentaties.
Sorry ......... Not!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

mariakat, graag een beetje coulance voor een forumveteraan.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

#-o
Vergeef me. [-o< [-o<
We moeten bij de ouwetjes (oudgedienden) door de vingers zien dat forumregels overtreden worden en de nieuwelingen en dubieuse topicstarters constant op hun huid zitten.

That's the spirit. :angel12:
a.r.

Bericht door a.r. »

Nou het lijkt mij dat iemand die 2685 posten op zijn naam heeft staan toch wel te vergeven is dat ie één keer een linkje plaatst! En idd ja, dat is wellicht niet volgens de forumregels en wordt idd anders bekeken dan iemand die hier binnen net komt vallen.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Mariakat schreef:#-o
Vergeef me. [-o< [-o<
We moeten bij de ouwetjes (oudgedienden) door de vingers zien dat forumregels overtreden worden en de nieuwelingen en dubieuse topicstarters constant op hun huid zitten.

That's the spirit. :angel12:
Ik smeek u vergiffenis!!
Dit kwalijk met voeten treden van de regels.
Vergeef mij!

Welnu, er blijkt een verduidelijking nodig te zijn omtrent mijn beweegredenen van het plaatsen van deze link op deze plaats.
Het blijkt dat 2012 en de daarmee samenhangende doemdenkerij nogal een hot topic is de laatste tijd.
Ik meen dat al de sprookjes van al die onheilsprofeten ook niet meer dan dat zijn ..... Sprookjes.
Dat had ik ook in mijn eigen woorden kunnen weergeven, maar ik vind de uiteenzetting van Neil nu eenmaal pakkender.
Hij heeft gewoon meer gevoel voor humor dan ik, en is ook nog eens slimmer.
Zie, in 1 forumregel zegt hij alles over de 2012 bullshit.
Ik dacht milieuvriendelijk te zijn door kort en bondig een link te plaatsen.

Om kort te gaan dus, ik heb een mening over de 2012 doemdenkerij en het blijkt dat een wetenschapper die mening treffend weet te verwoorden, met als gevolg dat ik zijn welbespraaktheid met genoegen voor mijn karretje heb gespannen.

Mariakat, ik weet niet wat mij bezielde met deze gruwelijke overtreding van de regels!
Het zal niet meer gebeuren.

O ja, bijna vergeten ....... Waarom op deze plek?
Wel ik vind het onderwerp wel wat new age achtig overkomen,en misschien ook wel op het verkeerde been gezet door het feit dat er in deze rubriek al iets is gezegd over 2012.

Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Oké, oké.
Ik wordt alleen een beetje pissig, als ik nieuwsgierig een nieuw onderwerp open om het te lezen en dan weer zo'n engelstalige video zie.
Vandaar dat ik het een topic vind voor het forum "Links".
Als je denkt het zelf niet zo goed uit te kunnen leggen, zelfs ook niet als begeleidend schrijven, heb je natuurlijk wel een motivatie om het zo te plaatsen.

Ik weet niet hoeveel "wetenschappers" er hier op dit forum zitten, die gewend zijn aan engelstalige hearings.
Ik ben dat iig. niet, maar spreek ook alleen voor mezelf.
Een beetje engels kan ik lezen en als ik me extra inspan, dan versta ik net met moeite een goed articulerende engelstalige spreker.
Waarschijnlijk ben ik negatief geconditioneerd, omdat dit ook zo vaak op OI gedaan wordt.
Daarnaast heb ik de laatste tijd hier op het forum wel erg veel rood gezien.

En inderdaad, alles bij elkaar, daarom zijn mijn tenen wel wat erg hard gegroeid en nu was jij net degene die ze tegenkwam.
:wink:
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Over 2012

Je kunt geen forum openen of er wordt wel over geschreven.
Wel of niet religieus gelovig.
Wel of niet New Age minded.
Door alle lagen van de bevolking heen.

In 2013 moet een totale cultuuromslag betekenen voor al die gelovenden, als blijkt dat de werled gewoon doordraaid.
Op een zoveelste crisis na dan.
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Mariakat, ook ik heb moeite met (lappen) engelse tekst lezen en luisteren hoor. Ik dwing mijzelf, langzamerhand bij te spijkeren, want ik mis(te) daardoor ook wel heel veel. Maar ik vind dat je daarmee iig meer een punt hebt dan dat je eerder maakt mbt Erik. Hoewel ik deze video dan wel weer goed kon verstaan.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mariakat schreef:En wat zegt Erik?

Of heb je deze link per ongeluk hier geplaatst ipv. hier en dan nog met de vermelding dat het engels is.:
http://www.freethinker.nl/forum/viewfor ... 17&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan had ik niet de moeite hoeven nemen om dit te openen.
Wat denk je dan dat ik hiermee bedoelde?
Plaats reactie