Abiogenese en evolutie

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Re: Abiogenese en evolutie

Bericht door Devious »

Hanss schreef: ik vroeg helemaal niet naar een alomvattende verklaring voor het ontstaan van het heelal, maar ik vroeg slechts wat (of wie) verantwoordelijk is voor al die informatie die in die 'oerknal' zat die Bach zijn composities heeft kunnen laten maken, of zelfs dat het mogelijk was dat een boek als de Bijbel kon ontstaan.
Ik ben de schuldige, Ik heb dat gedaan. Ik ben de schepper van het universum en Ik ben uw God. Ik moet echter wel eerlijk toegeven nu Ik dit allemaal zo zie dat Ik er een potje van heb gemaakt.

Vriendelijke groet,
Uw Heer en Schepper.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

een variatie op wat Devious schreef:Ik ben de schuldige, Ik heb dat gedaan. Ik ben de schepper van het universum en Ik ben uw God. Ik moet echter wel eerlijk toegeven nu Ik dit allemaal zo zie dat Ik er een potje van heb gemaakt.

Vriendelijke groet,
Uw Heer en Schepper, alias Diabolos Satanas
Mensen nemen het de schepper (die ze ontkennen) kwalijk wat die andere 'god' heeft kapot gemaakt, waarop de schepper reageerde door zijn tegenstander dwars te zitten door de tactiek van de verschroeide aarde te gebruiken.
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

Jagang schreef:
Hanss schreef:Fishhook, jij gaat niet voor mij bepalen of ik een evolutionist geweest ben of niet.
Nee, dat doe je zelf.
Je gebrek aan kennis doet je door de mand vallen.
Je doet me denken aan Kirk Cameron, die ook claimt ooit "atheïst" en "evolutionist" te zijn geweest.
Sterker nog: Hij beweert zelfs heden ten dage nog atheïstische vrienden te hebben. :lol:
Kirk Cameron is een broer van me in het geloof in Jezus Christus en ik heb groot respect voor hem, ook al is hij 11 jaar jonger dan mij.

Jij maakt nogmaals niet voor mij uit of ik een atheïst en een evolutionist ben geweest, dus wat dat betreft kan je van mij de pot op. [-X
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Hanss schreef:, alias Diabolos Satanas
Dat laatste heb je aan mijn post toegevoegd. Dank je voor dit grootse compliment, maar het is teveel eer voor mij. Satan is in de bijbel de personificatie van het gezonde verstand. Ik heb daarvan niet zoveel, maar ik doe mijn best. :)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Hanss schreef:Jij maakt nogmaals niet voor mij uit of ik een atheïst en een evolutionist ben geweest, dus wat dat betreft kan je van mij de pot op. [-X
Je valt gewoon door de mand.
Voor de rest: Idem.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Hanss schreef: Ik kwam al tot de conclusie dat evolutie ONZIN is VOORDAT ik ging geloven in de God van de Bijbel!
vertel eens... :roll:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Hanss schreef: Een hoop bla bla, maar geen antwoord op de vraag wat- of wie verantwoordelijk is voor de wis- natuur- scheikundige informatie die in de 'oerknal' zat.
De woordkeus verantwoordelijk zijn voor informatie is al opmerkelijk. We hebben het in eerste plaats over eigenschappen van dingen. Eigenschappen waarvan we de hoedanigheid in de status van een singulariteit niet bekend is.
Ja, ik geef toe dat het geloof in een schepper hartstikke irrationeel is indien men de waarde van de ratio relateert aan zintuiglijke bevindingen, want God is NIET zichtbaar met het naakte oog, noch met behulp van de andere zintuigen, maar is dat een bewijs dat God niet bestaat omdat men de middelen (nog) niet heeft uitgevonden om God te kunnen waarnemen?
Owja, methodologische bestudering, zou ik toch op terug willen komen. Is er een methode om jouw geloof goed te toetsen? Indien niet, dan is het zeer onaannemelijk dat je een betrouwbare en werkelijkheidsgetrouwe weergave geeft van een schepper.
Heeft men dan wel een antwoord op de vraag wat of wie de wis- natuur- scheikundige informatie in die 'oerknal' heeft gestopt?
Er zit geen informatie in de oerknal. Dat is een fenomeen, een event. Hooguit zitten er in een singulariteit eigenschappen die voor een oerknal kunnen komen.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
mrBE
Forum fan

Bericht door mrBE »

Hanss schreef:
Bram Kaandorp schreef:De denkfout zit hem erin dat je (Hanss) alles antropomorfisch bekijkt.

"Wij maken dingen, dus moet al het andere (waaronder wijzelf) ook door iemand gemaakt zijn".

Een denkfout die snel gemaakt is, maar eentje die door huidige wetenschappelijke observaties hopeloos verouderd is.

Geef gewoon antwoord op de vraag wat- of wie verantwoordelijk is voor de wis- natuur- scheikundige informatie die in de 'oerknal' zat.

Dat antwoord heb je niet, behalve als je in God gaat geloven.

Voor de 'dommen' onder ons: Antropomorfisch denken
Je blijft maar doordrammen over hoe "God" een "antwoord" is, en bovendien een superieur antwoord. Maar kan je dat ook overtuigend uitwerken? Het is al meermaals gevraagd, maar je negeert het gewoon: in welke zin heeft het woord of concept "God" waarde als "antwoord" op vragen. En in welke zin is dat dan wel superieur aan een wetenschappelijke theorie? HOE zou je iemand die volledig neutraal tegenover deze kwestie staat ervan overtuigen dat jouw "antwoord" te verkiezen is boven, of zelfs maar gelijkwaardig is, aan een wetenschappelijke theorie?

Houd nu toch eens op om daar van weg te lopen!

edit: ofwel reageer je hier oprecht op, ofwel zit je vanaf nu in mijn linnen zak met trollen :D
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

mrBE schreef:

edit: ofwel reageer je hier oprecht op, ofwel zit je vanaf nu in mijn linnen zak met trollen :D

Het is denk ik duidelijk Hanss. Werk overtuigend uit dat er een alternatief is. En onderbouw dit met argumenten. Laat zien dat jouw verhaal de competitie kan aangaan met de natuurwetenschappen en hun theorieen. Die onderzocht worden door satelieten (bijvoorbeeld WMAP) of deeltjesversnellers. Of die aardlagen bestuderen en fossielen analyseren. Die tientallen manieren hebben ontwikkeld om de ouderdom van iets te bepalen. Kun je hier niets meer dan een mantra tegenover zetten. En deze slechts herhalen, dan stopt de discussie voor jou.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

collegavanerik schreef:
Hanss schreef: Ik kwam al tot de conclusie dat evolutie ONZIN is VOORDAT ik ging geloven in de God van de Bijbel!
vertel eens... :roll:
Heel simpel: ik kreeg diverse argumenten aangereikt via diverse kanalen en media die mij ervan overtuigden dat evolutie helemaal niet mogelijk is.

Vervolgens had ik deze optie over:

God heeft alles geschapen, maar ik zie veel negatiefs wat ik niet aan een goede God kan toeschrijven maar aan een duivelse god, en dus spelen God en de duivel onder één hoedje: Goddevil.

Vervolgens heeft God nog dat foute idee uit mijn denken gekregen, maar dat is hoe ik tot geloof gekomen ben en dat te vertellen is volgens de forumleiding evangelisatie en dat is hier ten strengste verboden.

Dus dat vertel ik niet.
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

Maar noem eens ten minste een van die sterke argumenten dat evolutie helemaal niet mogelijk is.

Misschien kun je ons daar wel mee overtuigen.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

PietV. schreef:
mrBE schreef:

Het is denk ik duidelijk Hanss. Werk overtuigend uit dat er een alternatief is. En onderbouw dit met argumenten. Laat zien dat jouw verhaal de competitie kan aangaan met de natuurwetenschappen en hun theorieen. Die onderzocht worden door satelieten (bijvoorbeeld WMAP) of deeltjesversnellers. Of die aardlagen bestuderen en fossielen analyseren. Die tientallen manieren hebben ontwikkeld om de ouderdom van iets te bepalen. Kun je hier niets meer dan een mantra tegenover zetten. En deze slechts herhalen, dan stopt de discussie voor jou.
Is het terecht dat op dit forum zoveel waarde wordt gehecht aan 'wat meetbaar' is?

Is alles meetbaar en verifieerbaar?

Ik heb onder dit topic slechts diverse malen benadrukt dat men onder ogen moet zien dat indien men uitgaat van de 'oerknal' of de 'Big Bang', men zich dient te realiseren dat deze 'knal' zo ontstellend veel informatie heeft moeten bevatten dat het uiteindelijk mogelijk werd dat ik deze regels kon typen.

Wie daar GOED over nadenkt moet wel concluderen dat op z'n minst die 'intelligente knal' doet vermoeden dat er meer moet zijn dan wat de zintuiglijke mens kan waarnemen.

Met kille feiten-wetenschap alleen kom je er niet (ervan uitgaande dat die feiten juist worden geïnterpreteerd).

Ook de wijsbegeerte-filosofie is uitermate belangrijk.
mrBE
Forum fan

Bericht door mrBE »

Hanss schreef: Is het terecht dat op dit forum zoveel waarde wordt gehecht aan 'wat meetbaar' is?

Is alles meetbaar en verifieerbaar?

Ik heb onder dit topic slechts diverse malen benadrukt dat men onder ogen moet zien dat indien men uitgaat van de 'oerknal' of de 'Big Bang', men zich dient te realiseren dat deze 'knal' zo ontstellend veel informatie heeft moeten bevatten dat het uiteindelijk mogelijk werd dat ik deze regels kon typen.

Wie daar GOED over nadenkt moet wel concluderen dat op z'n minst die 'intelligente knal' doet vermoeden dat er meer moet zijn dan wat de zintuiglijke mens kan waarnemen.

Met kille feiten-wetenschap alleen kom je er niet (ervan uitgaande dat die feiten juist worden geïnterpreteerd).

Ook de wijsbegeerte-filosofie is uitermate belangrijk.
Donker hé, in zo'n linnen zak. :roll:
Hanss
Banned
Contacteer:

Bericht door Hanss »

Bram Kaandorp schreef:Maar noem eens ten minste een van die sterke argumenten dat evolutie helemaal niet mogelijk is.

Misschien kun je ons daar wel mee overtuigen.
Enkele feiten om eerst maar eens even over na te denken:

Alle materie wordt in stand gehouden door natuurwetten. Voor het ontstaan van deze materie meent de evolutietheorie een verklaring gevonden te hebben, maar het antwoord op de vraag waar al die mysterieuze en bovennatuurlijke wetten vandaan komen is voor deze pseudo-wetenschap slechts een zwart gat.
De hoeveelheid informatie die in levende cellen ligt opgeslagen is onvoorstelbaar groot. Deze informatie kan zichzelf niet vermenigvuldigen omdat het de drager is van intelligentie. Het is daarentegen de intelligentie zelf die de opgeslagen informatie produceert of vermenigvuldigt. De evolutiemythe is echter gebaseerd op de leugen dat informatie uit zichzelf toeneemt in hoeveelheid en complexiteit. De beweerde toename in complexiteit (van ééncellige tot mens) als gevolg van de toenemende informatie bij opeenvolgende generaties is dan ook totale flauwekul en een bewezen onmogelijkheid.

Lees verder...
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Hanss schreef:
Jij maakt nogmaals niet voor mij uit of ik een atheïst en een evolutionist ben geweest, dus wat dat betreft kan je van mij de pot op. [-X
Tijd voor de scotsman

Jij bent nooit een echte atheïst en een evolutionist geweest :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie