Jagang schreef:Rereformed schreef:MNb schreef:Het geraaskal van BFA is net zo erg als antisemitisch Holocaustontkennen. Ik mag hopen dat de moderators hier niet met twee maten meten.
Sorry MNb, maar ik heb BFA eenmaal berispt voor een grove ad hominem op iemand en heb hem hierna enkel en alleen maar lange bijdragen doorspekt met argumentatie zien leveren.
Wordt de kwaliteit daarvan nog wel gewogen?
Het lijkt me dat dat inderdaad nu juist de bedoeling is van een discussieforum.
Laat ik de posting die MNb aanduidde als
'geraaskaal net zo erg als holocaustontkenning' even doorlopen.
Weeg het maar en weeg ook MNbs aanklacht.
"Hamas is Muslim Brotherhood."
Is dat een leugen? Ik hoor er MNb niet over klagen.
"Muslim Brotherhood zocht in haar samenwerking met de nazis exterminatiekampen voor joden op te zetten in het MO."
Is dat zo of is dat een leugen?
Ik merk op dat MNb dit niet tegenspreekt.
"Het is larie dat het zichzelf verdedigen van Israël radicale groepen doet ontstaan.
Een zwakke zin van een propagandist, als je het
mij vraagt.
Hussin Imam Hoemeini, grootmufti van Jeruzalem en stichter van de MB, was sinds de jaren '30 de belangrijkste stem op de Duitse Radio om op te roepen voor de eliminatie van de Joden.
Ik zie dat MNb de naam verbetert. Maar deze bewering zie ik niet als leugen aangeduid.
in de Balkan heeft de Muslim Brotherhood voor 3 Nazi-bataljons gezorgd, de enige taak van deze bataljons was het opzoeken en oppakken van Joden en deze naar de concentratiekampen brengen.
Is dat een leugen of een feit? Ik zie het MNb niet tegenspreken
Gerechtvaardigd op religieuze basis.
Het is hier dat hamas zijn Jodenhaat haalt. Jodenhaat die wezenlijk onderdeel is van de Muslim Brotherhood, bij haar oprichting en nu nog."
Dit onderdeel van het betoog lijkt me een redelijke kans van waarheid te bevatten, temeer daar MNb ook dit niet tegenspreekt als leugens.
"Sinds 1830, toen het Ottomaanse rijk ongebruikte woestijngronden te koop begon te zetten hebben Joden uit het MO grond in Israël beginnen opkopen."
Dit schijnt inderdaad een feit te zijn. Ik heb het tientallen malen gelezen in mijn leven.
"+90% van de grond waar Israël op staat is aangekocht. Het land is van hen zonder dat de Holocaust er iets mee te maken had."
Misschien is 90% overdreven, maar het argument staat.
"Je kan de krokodil voeren. Denk er dan bij dat de islmaitische krokodil stelt: Eerst Israël, dan Andalusië en India (volgorde geeft niet) en dan de rest van de wereld."
Dit is de inschatting van desbetreffende forummer. Het heeft niets met waarheid of leugen te maken. Je kan het er mee eens zijn of niet.
Saldo: de opmerking van MNb naar aanleiding van deze post en na zijn eigen afweging ervan, is naar mijn mening bijzonder onredelijk, en zijn oproep dat hiervoor moderatorakties ondernomen zouden moeten worden imho volkomen ongegrond.