Een Arabische lente

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

mercator
Banned

Re: Een Arabische lente

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Ik vermoed dat hier meer haat heerst dan op ons gemoedelijk forumpje.
De term "haathufters" komt zomaar bij me op, hoe zou dat nou komen :o ? Gelukkig heeft die Mercator een door racisme en nazisme gelooide olifantenhuid en stapt rustig door, toeterend en trompetterend .
Ben ik even opgelucht dat ik geen intellectuele rationalist ben zeg [-o<
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

mercator schreef: :shock:
Ik zie hier vooral dat er nog veel werk aan de winkel is.
Ach, ik weet zo net nog niet hoeveel werk ik nog in je redeneerkunsten ga stoppen, hoor.
T'is dat ik momenteel even niet veel beters om handen heb.
Of een monsterverbond tussen de meest achterlijke obscurantisten die er zijn (moslims) en linkse intellectuelen(de zelfverklaarde rationalisten).
Och nee. Nu ontpop je je ook al ans een bi-polaire conspiracy denker.
Wie het niet eens is met Mercator, zit in een complot om de westerse samenleving om zeep te helpen.

En alsjeblieft, intellectueel is me teveel eer.
Ben maar een eenvoudige trucker, maar evengoed bedankt voor het compliment.
Het is zo grappig, je WIL kost wat kost geloven dat het van je holadiee is in Noord Afrika nu met hun Jasmijn Lente omdat zo iets in het linkse welzijnsdenken past.
Weer een stroman. Je beseft dat je nu tegen jezelf strijdt?
Elke dag spoelen er 500 slachtoffers van die lente aan voor de kust van Sicilië, doet je dat niet even fronsen ?
Je kan er natuurlijk ook torpedo's op afschieten. :lol:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

mercator schreef:
Ariel schreef: Ik vermoed dat hier meer haat heerst dan op ons gemoedelijk forumpje.
De term "haathufters" komt zomaar bij me op, hoe zou dat nou komen :o ? Gelukkig heeft die Mercator een door racisme en nazisme gelooide olifantenhuid en stapt rustig door, toeterend en trompetterend .
Ben ik even opgelucht dat ik geen intellectuele rationalist ben zeg [-o<
Zo is het.
Rauwe emotie's en onvoorwaardelijke volgelingen.
Dát is waar je het van moet hebben.

Dát kenmerkt de goede patriot.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
mercator
Banned

Bericht door mercator »

Doppelganger schreef: Zonder degelijke onderbouwing van dit soort beweringen ben jij de enige die iets WIL geloven.
Jij blijft maar doorzeuren hé. Moet ik je meenemen naar dat eilandje Lampedusa waar sinds die prachtige lente zowat 20.000 man zijn aangekomen, wil je ze zelf gaan tellen ? Of is dat allemaal propaganda?
Maar ik weet hoe het gaat hoor. Op krapuul.nl-echt iets voor jullie-kwam ik ook telkens met statistieken, een hoop opzoekingswerk maar nee dat was allemaal gemanipuleerd natuurlijk, want het CBS is ge¨nfiltreerd door racisten.
mercator
Banned

Bericht door mercator »

Jagang schreef: Rauwe emotie's en onvoorwaardelijke volgelingen.
Dát is waar je het van moet hebben.

Dát kenmerkt de goede patriot.
Ja, dat is toch exact wat je wil horen ? PVV stemmers zijn laag opgeleide, semi-analfabete mannen op middelbare leeftijd?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

mercator schreef:Ja, dat is toch exact wat je wil horen ?
Wat ik wil horen?
Je doet er constant een beroep op, want je toont je blind voor elk argument dat tegen je betoog indruist.

Ik wil niets horen; je roept het over jezelf af.
Henry Ford
Ariel

Bericht door Ariel »

Doppelganger schreef:
mercator schreef:Het is zo grappig, je WIL kost wat kost geloven dat het van je holadiee is in Noord Afrika nu met hun Jasmijn Lente omdat zo iets in het linkse welzijnsdenken past.
Elke dag spoelen er 500 slachtoffers van die lente aan voor de kust van Sicilië, doet je dat niet even fronsen ?
Zonder degelijke onderbouwing van dit soort beweringen ben jij de enige die iets WIL geloven.
Lezen jullie geen kranten?

29 maart. http://www.nu.nl/buitenland/2479770/sit ... glijk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De autoriteiten stellen dat er dit jaar al zeker 18.500 migranten zijn gearriveerd op Lampedusa. Dagelijks komen daar honderden lotgenoten bij. Op dit moment verblijven er ongeveer 5500 migranten op het eilandje ten zuiden van Sicilië.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ariel schreef:Lezen jullie geen kranten?

29 maart. http://www.nu.nl/buitenland/2479770/sit ... glijk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben je gek, linkse propaganda.
Henry Ford
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

mercator schreef:Jij blijft maar doorzeuren hé. Moet ik je meenemen naar dat eilandje Lampedusa waar sinds die prachtige lente zowat 20.000 man zijn aangekomen, wil je ze zelf gaan tellen ? Of is dat allemaal propaganda?
Je had het over 'aanspoelen', dus ik nam aan dat je het over lijken had. Het klopt inderdaad dat er inmiddels zelfs 27.000 vluchtelingen op Lampedusa zijn aangekomen. Niet zo gek natuurlijk, met al dat oorlogsgeweld. Moeten we Italië nu preventief gaan bombarderen? Stel je voor dat ze allemaal deze kant opkomen! :shock:
Maar ik weet hoe het gaat hoor. Op krapuul.nl-echt iets voor jullie-kwam ik ook telkens met statistieken, een hoop opzoekingswerk maar nee dat was allemaal gemanipuleerd natuurlijk, want het CBS is ge¨nfiltreerd door racisten.
Dat hangt ervan af wat een statistiek volgens het CBS weerspiegelt. Het komt vaak genoeg voor dat mensen statistieken misbruiken om er de verkeerde conclusies uit te trekken. Ik heb echter geen reden om aan te nemen dat het CBS geen betrouwbare bron zou zijn.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Ariel

Bericht door Ariel »

Jagang schreef:
Ariel schreef:Lezen jullie geen kranten?

Ben je gek, linkse propaganda.

Afbeelding Humor Jagang. Dat moet ik toegeven.
mercator
Banned

Bericht door mercator »

Jagang schreef: Ik wil niets horen;
Rationalisme !
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

mercator schreef:
Jagang schreef: Ik wil niets horen;
Rationalisme !
Nee, quote-mining.
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ondertussen gaat men, inclusief ondergetekende tot dusver, er aan voorbij dat er geweld is in de genoemde landen.
Er zijn immers slachtoffers en vluchtelingen, die er kennelijk geen heil meer in zien om in het thuisland te blijven zitten.

Dit haalt het hele idee van een eensgezinde orthodoxe moslimpopulatie juist onderuit.

Ik denk dat nu voldoende is aangetoond dat de Arabische revolutie('s), hoewel per land verschillend, niet per sé een primair Islamitische revolutie is.

Lampedusa toont juist het ongelijk van Ariël en Mercator aan, op dit punt.
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

Jagang schreef:Lampedusa toont juist het ongelijk van Ariël en Mercator aan, op dit punt.
Inderdaad. We hebben op FT al veel aandacht besteed aan de Arabische opstand.
In de grote steden is men progressiever dan de doorsneemoslim in Europa (wiens familie eerder uit de achterlanden kwam). Er is een spanning tussen progressieve internetgeneratie uit de steden, die hoopt op een democratie, en de conservatieve (dikwijls tribale) achterlanden die hopen op een imamaat. En Westerse steun die zich nogal eens misrekent. Individuele ervaringen ter plaatse leggen de grote krachten niet bloot. Ik denk dat vandaag niemand weet hoe het zal eindigen, al kan men voor Jemen en Libie het ergste vrezen.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Ariel, je schrijft een heel uitgebreid antwoord op mijn waarneming dat de meeste demonstrerende meisjes geen hoofddoek hadden. Ik had niet verwacht dat dit zulke heftige reacties zou opwekken.

Van je collega-FFI mercator verwacht ik naar aanleiding van eerdere gesprekken geen interessante bijdragen. Ik hoop dat hij geen represenatieve stem voor jouw forum is.

Zie het vetgedrukte.
Ariel schreef:
Luck schreef:
Dat vind ik dan heel vreemd. De meeste meisjes die ik daar heb zien demonstreren waren ongesluierd.

Echt heerlijk die naïeve houding hier tegenover de Arabische lente. Luck bijvoorbeeld wil gewoon dat de Arabische lente waar is, want stel je voor dat zijn ideaal beeld uit elkaar spat.

Een onderbouwing. Argumenten zijn noodzakelijk voor een discussie.

Stel je voor dat de Arabische lente geen lente is maar Siberische kou. Dat een Egyptische generaal heeft toegegeven dat het leger maagdelijkheidstesten heeft uitgevoerd bij vrouwelijke demonstranten is waarschijnlijk een blatante leugen in de ogen van Luck en ook in de ogen van zijn vriend en mede lid Jagang . Dit bericht zal wel onder rechtse propaganda vallen. De Telegraaf is echt niet te vertrouwen. http://www.telegraaf.nl/buitenland/9929 ... tml?p=12,2" onclick="window.open(this.href);return false;
Stel je voor zeg. Dat soort dingen doen moslims niet. Hoe komen ze er bij.

De relatie tussen gesluierde Tunesiërs en Egyptische generaals die maagdelijkheidstesten uitvoeren ontaagt mij totaal. Ook hier verwacht ik uitleg over.

En natuurlijk is Dutch een enorme leugenaar.

Dat kan ik nu nog niet beoordelen.

Luck weet het namelijk beter. Die kijkt televisie.
Dat Dutch getrouwd is met een Tunesiër, daar woont en dat haar dochter een afgestudeerde arts is die in Tunesië een kliniek wil openen om arme Tunesiër goede gezondheidszorg te geven , maakt het verhaal van Dutch nog ongeloofwaardiger. Niet waar Luck?

Nee, dat maakt het juist een stuk betrouwbaarder. Ik ben benieuwd.

Iemand die een site zoals FFI opricht zal echt geen moslims willen helpen. Die mensen op FFI haten nu eenmaal Moslims. Jij voert de discussie hier en niet op FFI Jagang . Prima. Dat is je goed recht Jagang. Nog buiten beschouwing gelaten of we je wel op FFI willen hebben.
Maar lees de bijdrage van Dutch even als je het kan opbrengen.
In Tunesië glijdt het land meer en meer weg in een complete chaos, dat is wat ik de visu kan vaststellen.
Spijtig, maar o zo voorspelbaar!

Dat gebeurt vaker bij revoluties. Daarom is een waakzame pers en volk belangrijk.

De baardmensen zijn alom aanwezig en gedragen zich alsof ze reeds aan de macht zijn, er zijn er ook steeds meer, ze komen uit alle hoeken en kanten gekropen als kakkerlakken... Vroeger werkte iedereen op vrijdag, nu zijn winkels gesloten wegens "gebed"...

Dat klopt. Er zijn ook berichten dat er meer hoofddoekjes gedragen worden. Onder Ben Ali werd dit alles ontmoedigd, dus het is logisch dat nu die repressie wegvalt er een toename van baarden en hoofddoeken is.

Het wordt écht tijd om verkiezingen te houden, maar of die een schijn van kans maken valt nog te bezien.

Tot nu toe zijn er al 172 politieke partijen gevormd, die allemaal willen deelnemen aan de verkiezingen...
Hoogstwaarschijnlijk zal dus niemand tevreden zijn met het resultaat ervan, om nog maar te zwijgen van een cohesie binnen een eventuele regering...
De enigen met een consequent (maar economisch onbestaand) programma is de partij Ennadha, de islamisten dus...

Inderdaad, zie mijn openingsbijdrage.

Dit alles voorspelt dus niet veel goeds, het Algerijnse scenario komt dichterbij, volgens een recente peiling zou 1 op 4 op Ennadha gaan stemmen, wat hen stevig in het zadel zal helpen tegenover een sterk verdeelde oppositie.
Ook Ennadha voorziet dit, ze organiseerden reeds betogingen onder de leuze " na de verkiezingen mag het leger de macht niet grijpen "...

Ehh... Dit begrijp ik dan weer niet. Het is toch volkomen logisch dat het leger de macht niet hoort te grijpen?
Men heeft het hier over dat FFI een haat site is, maar als ik de ijzige houding van sommige leden tegenover ons (de FFI leden die hier posten) lees, dan slaat de kou me om het hart.
Ik vermoed dat hier meer haat heerst dan op ons gemoedelijk forumpje.
Hoe dan ook, ik heb nog maar twee zinnen uitgesproken. Ik herhaal ze hier even:
Dat vind ik dan heel vreemd. De meeste meisjes die ik daar heb zien demonstreren waren ongesluierd

Dit viel mij op toen ik in Tunesië was. Daarom begrijp ik ook niet waarom ik een reactie krijg met, hoe zal ik het zeggen, een wantrouwende en onprettige ondertoon naar mij toe.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Plaats reactie