Bandstemmen

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

cymric
Bevlogen

Re: Bandstemmen

Bericht door cymric »

Antiscience schreef:De link naar die Jean laat bij mij telkens Netscape-browser afstorten. Ik ben inmiddels tot deze link doorgedrongen http://www.transcommunicatie.nl/index2.htm maar nog niet bij de Belgische E.V.P.-er aangekomen.
Je dacht aan het duitse abstürzen toen je dat schreef, maar in het nederlands gebruiken we daarvoor het anglicisme crashen, of, indien je een taalpurist bent, vastlopen. Grappig om te zien hoe talen zich gaan vermengen, net zoals die Vlaamse bediende die mij jaren geleden verontschuldigingen aanbood voor het feit dat ze 'zich had vertrompeerd'.
Kijk wanneer je een transistorradio in een gesloten blikken doos doet, dan komen er normaalgesproken geen zendergeluiden meer uit, omdat het gemoduleerde zendersignaal A.M. (amplitude-modulatie) of F.M. (frequentie-modulatie) niet door een "goede" kooi van Faraday gaat.
Dat klopt.
Wanneer je de psychofoon-electronica-printplaat in een geheel gesloten metalen kast plaatst, heb je welliswaar een prima kooi van Faraday, maar je kunt geen bandrecorder aansluiten. :? Ik denk ook niet dat je veel zult horen, wanneer je een luidspreker aan de binnenkant van een geheel gesloten metalen kast constreerd.
Terwijl dat natuurlijk de ideale manier is om er zeker van te zijn dat je geesten aan het waarnemen bent, nietwaar? In een volkomen geïsoleerde doos (mechanisch en elektromagnetisch, zwaartekracht kun je helaas niet uitsluiten) kan zich immers niets anders bevinden dan jouw psychofoon en de geest met wie je wilt spreken. Geesten zijn volgens goed bijgelovig gebruik immateriëel, dus voor hen maakt een doosje meer of minder niet uit. Of zijn er metalen waar zelfs geesten niet doorheen kunnen, zoals lood of kryptoniet?
Daarom probeer je een zo goed mogellijke afscherming + praktische wenselijkheden te combineren. Zo had ik b.v. de printplaat " dubbelgeisoleerd (afgeschermend) binnen het metalen kastje door de printplaat met componenten eerst in isolatiemateriaal in te pakken, wanwege kortsluitingen en vervolgengs geheel met aluminiumfolie omwikkeld , en in de metalen kast gedaan. De aansluitkoppelingsstekkers/bussen heb ik ook in aluminiumfolie verpakt. De in het artikel genoemde mogelijkheid voor een eventuele antenne, is een optie, misschien om te testen of radiozenders doorkomen ?, of om de versterking/werking van de transitoren te testen, of om naar zwevende radiozenders te luisteren, vermoed ik. Want met deze 'optie' is er geen sprake meer van een zo goed mogelijke Faradayische afscherming.
Die indruk krijg ik niet als ik de beschrijving lees; er wordt echt gesproken van opname via antennes. Dat duitse artikel maakt zelfs melding van opname van 'aardstralen' via de antenne.

De reden waarom je de psychofoon in een kooi van Faraday plaatst, met andere woorden 'inblikt', is omdat je wilt voorkomen dat het apparaat zélf als een slechte antenne fungeert terwijl jij er geen antenne of microfoon op hebt aangesloten. Of dat je feedback krijgt van de psychofoon op een aangesloten antenne. Precies volgens hetzelfde principe als een radio zonder antenne die soms ook flarden muziek en gesprekken opvangt, en zelfversterking van een microfoon die je bij een speaker houdt.

En dan wordt het hele verhaal erg vaag, want een psychofoon is niets anders dan een versterker van radio- en geluidsgolven. Net zoals er vele miljoenen van zijn gemaakt en voor hele normale doeleinden worden gebruikt---en gek genoeg hoor je daar nooit verhalen over 'bandstemmen'. Militaire apparatuur is bijvoorbeeld tig keer beter dan dit amateuristische gedoe, maar ik weet zeker dat als díe wat oppikt een soldaat eerder aan een vijandelijke indringers zal denken dan aan geesten. Bandstemmen horen gebeurt uitsluitend als mensen de intentie hebben om de opnameapparatuur te gebruiken om er bandstemmen mee op te nemen. Beetje een self-fulfilling prohecy, me dunkt.

Volgende keer dat je een 'experiment' doet, een goed protocol vastleggen: wáár ben je, hoe laat is het, wat zijn je opnamecondities, ben je er zeker van dat je alleen en goed afgeschermd bent (dat kun je vaststellen door een ander bewust te laten 'storen'), enzovoort. En niet de nobele apparatuur gebruiken om met rooie oortjes naar een kinky sexavontuurtje van de buren te luisteren natuurlijk.
Antiscience
Banned

@ cymric

Bericht door Antiscience »

cymric schreef: Je dacht aan het duitse abstürzen toen je dat schreef, maar in het nederlands gebruiken we daarvoor het anglicisme crashen, of, indien je een taalpurist bent, vastlopen . Grappig om te zien hoe talen zich gaan vermengen, net zoals die Vlaamse bediende die mij jaren geleden verontschuldigingen aanbood voor het feit dat ze 'zich had vertrompeerd'.
:) had mij ook al vergist met -> het in Duitsland gebruikte Engelse woord 'handy' ik bedoelde
' mobieltje ' .
cymric schreef: Die indruk krijg ik niet als ik de beschrijving lees; er wordt echt gesproken van opname via antennes. Dat duitse artikel maakt zelfs melding van opname van 'aardstralen' via de antenne.
dat is dan weer andere parahobby, wichelroedelopen en pendelgeouwehoer, wateraders,
......niet gedacht voor de serieuze E.V.P.- er.
Zeg nou zelf, ziet de werkplek van de heer Kennis er niet lekker wetenschappelijk uit ?
http://www.mivak.com/evpopnemers/Hans_K ... vphk01.htm
Natuurlijk bij lange niet zo indrukwekkend als kilometerslange deeltjesversnellers,
met enorme magneetspoelen en supersnelle stikstofgekoelde? computers.. maar toch..
4 of 5 bandrecorders, een TFT-schermpje voor frequentie?/spectrum?/toonanalyse,
er is tegenwoordig ook speciale software voor transcommunicatie te downloaden.
Niet alleen audio-, ook speciale video- en computer- internettranscommunicatie
apparatuur. :P
Bandstemmen horen gebeurt uitsluitend als mensen de intentie hebben om de opnameapparatuur te gebruiken om er bandstemmen mee op te nemen. Beetje een self-fulfilling prohecy, me dunkt.
ja, de psychofoon is wat dat betreft erg suggestief, en de
menselijke geest ( onderbewustzijn ) vatbaar voor suggesties,
zoals uit psychologische experimenten bekend is.
Vergelijk het maar eens met zgn. psychische ziekten en pillen.
Zgn. psychische ziekten waar al pillen voor zijn en mooie technische
hersenscans te bewonderen zijn, ongeacht dat zgn. schizofrenie
zgn. psychoses niet te zien zijn, er bestaan pillen, er bestaan plaatjes,
er bestaan dikke diagnose-boeken vol medische kretologie,
psychiaters verdienen er hun brood mee, dus zal het ook wel
echt een ziekte zijn, waarom zouden er anders pillen voor zijn
denkt men over het algemeen, niet kritisch/genuanceerd. :wink:
Het nieuw uitgevonden?, nieuw ontdekte? syndroom van Asperger
heeft het daarom zo moeilijk als "echte psychische ziekte" geloofd te
worden, omdat men er nog geen pillen voor heeft, kunnen zich
de Asperger-gediagnostiseerden nog gelukkig wanen, omdat ze
daardoor nog niet te lijden hebben onder echte bijwerkingen.....

Als apparaten bestaan voor transcommunicatie, dan zal ook wel
transcommunicatie bestaan, anders waren er immers geen technische
apparaten voor.......er bestaan wetenschappers, ingenieurs, technici
die zich met E.V.P. bezighouden, onlangs nog film " white noise " in de bioskoop...
denkt men dan over het algemeen niet kritisch/genuanceerd :wink:
En probeer dat maar eens de wereld uit te praten..
iemand uit z'n hoofd te praten, uit z'n onderbewustzijn te praten....

En niet de nobele apparatuur gebruiken om met rooie oortjes naar een kinky sexavontuurtje van de buren te luisteren natuurlijk.
" Take it off, take it off you bloody bitch. " :twisted:
Laatst gewijzigd door Antiscience op 30 mar 2006 15:59, 22 keer totaal gewijzigd.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

je zal maar net een satansworshopgroepje uit de ether oppikken, kun je tot erg vreemde conclusies komen :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Uhh......de geheime zender uit Allo Allo? Waar is de beddenknop?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Antiscience
Banned

satanische teksten + bandstemmen

collegavanerik schreef:je zal maar net een satansworshopgroepje uit de ether oppikken, kun je tot erg vreemde conclusies komen :D
over satanische teksten gesproken. Ik herinner me nog uit mijn Summit Lighthouse tijd,
hoe " stairway to heaven " van Led Zeppelin ( zanger Robert Plant ) zou in het huis
van Aleister Crowley wonen? of gewoond hebben? er achterstevoren uitzag.
De normale tekst kun je op internet lezen.... met een beetje geluk vind je nog
de omgedraaide?/gemanipuleerde?/ vervalste? Summit Lighthouse-versie.
Zoek eens in hun archief bij de " pearls of wisdom "
http://www.tsl.org/PearlsOfWisdom.asp
Ik had toendertijd mijn cassetterecorder ermee vernield. :cry:
Met manipulatie aan de electronica/mechanica
" stairway to heaven " achterste voren af te spelen.
led zeppelin+stairway to heaven+backwards masking
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

je zal maar net een satansworshopgroepje uit de ether oppikken, kun je tot erg vreemde conclusies komen
satansworshiphopgroepje :lol:
Antiscience
Banned

doctorwho schreef:
je zal maar net een satansworshopgroepje uit de ether oppikken, kun je tot erg vreemde conclusies komen
satansworshiphopgroepje :lol:
:twisted: :P
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het lijkt wel 'Het Zwarte Gat' van vroeger op Hilversum 5 op de zondagochtend.
Geweldig vond ik dat, en dan had je daarna Radio Romantica.

Of dat nou op 1008 of 1440 kHz was kan ik me niet meer herinneren.
Die 1440 kHz ligt dicht tegen de Jürgensonwelle aan, maar mij is nooit iets opgevallen.
De enige stem die ik dan altijd hoorde was die van Mutti, 'lig je nu nog in je nest?'
Wat ik wel ken is interferentie op de middengolf.
Overdag valt het mee maar 's avonds hebben middengolfzenders een veel groter bereik en dan ging er zo af en toe een andere zender doorheen.
Hoewel je dan, in mijn geval vlak bij een Limburgse zendmast woonde, hoorde je bv Radio Tirana meen ik daar af en toe dwars door heen komen.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Een vriend van mij is zendamateur, en het is soms ongelofelijk wat er allemaal gekeuteld wordt op de ether door sommige 'etherfiguren'.

Ik kan me dan ook levendig voorstellen dat als je dat dan hoort, je denkt dat je met een stel lijken aan het praten bent.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Antiscience
Banned

Fenomeen schreef:Het lijkt wel 'Het Zwarte Gat' van vroeger op Hilversum 5 op de zondagochtend.
Geweldig vond ik dat, en dan had je daarna Radio Romantica.

Of dat nou op 1008 of 1440 kHz was kan ik me niet meer herinneren.
Die 1440 kHz ligt dicht tegen de Jürgensonwelle aan, maar mij is nooit iets opgevallen.
De enige stem die ik dan altijd hoorde was die van Mutti, 'lig je nu nog in je nest?'
Wat ik wel ken is interferentie op de middengolf.
Overdag valt het mee maar 's avonds hebben middengolfzenders een veel groter bereik en dan ging er zo af en toe een andere zender doorheen.
Hoewel je dan, in mijn geval vlak bij een Limburgse zendmast woonde, hoorde je bv Radio Tirana meen ik daar af en toe dwars door heen komen.
Kruismodulatie is ook zo'n geil radio/zender technisch woord i.v.m. E.V.P. audio-
fenomenen. Bij kruismodulatie zitten zenders door elkaar te flikvlooien dacht ik. :P
Wacht eens misschien is 'interferentie' hetzelfde als 'kruismodulatie' ?
Laatst gewijzigd door Antiscience op 30 mar 2006 18:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Antiscience
Banned

chromis schreef:Een vriend van mij is zendamateur, en het is soms ongelofelijk wat er allemaal gekeuteld wordt op de ether door sommige 'etherfiguren'.

Ik kan me dan ook levendig voorstellen dat als je dat dan hoort, je denkt dat je met een stel lijken aan het praten bent.
:lol:
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

In dit geval is interferentie hetzelfde als kruismodulatie.
Maar ik lees dat de term kruismodulatie ook gebruikt wordt voor onderlinge storingen in een electrisch apparaat.

Wat 'bandstemmen' en middengolfinterferentie gemeen hebben is dat je iets hoort als er een stilte is, in het geval van interferentie hoor je vrijwel gelijk dat het ander zender is, en het is een golvend patroon, dat zich om de paar minuten voordoet.
Zo'n periode van storingen houdt dan ook enkele seconden tot een minuut of zo ongeveer aan.
Bij 'bandstemmen' hoor je ook in een stilte absoluut wel iets, maar dit is eerder een geluid dat vaag op de achtergrond te horen is, en het duurt erg kort, hooguit een seconde.
Je zou daar een stem in kunnen horen, maar als ik daar zelf naar luister dan lijkt het mijn eigen geest te zijn die het interpreteert.
Andere mensen horen weer iets totaal anders.
En als de een dan tegen de ander zegt, maar ik hoor dit, dan hoort de ander het ook.
Datzelfde heb ik met teksten in House muziek, je kan er vanalles van maken als het onduidelijk is.
Antiscience
Banned

doctorwho schreef:misschien bedoelde de stem :wink:

http://www.strike-the-root.com/3/russell/russell4.html
valt op het moment reuze mee wat betreft televisie-verslaving.
Ik heb hier oude kleuren-t.v. staan, waarvan de kleuren door
een defekt zijn weggevallen. Het is dus praktisch een zwart/wit-t.v.
Bovendien is de ontvangstelectronica zodanig 'versleten?' 'defect?'
dat het overgebleven zwart/wit beeld/geluid onscherp en vol ruis is. :(
Antiscience
Banned

Re: Bandstemmen

JanC schreef:
Antiscience schreef:Wanneer
je de psychofoon-electronica-printplaat in een geheel gesloten metalen kast plaatst, heb je welliswaar een prima kooi van Faraday, maar je kunt geen bandrecorder aansluiten.
:? Ik denk ook niet dat je veel zult horen, wanneer de een luidspreker aan de binnenkant van een geheel gesloten metalen kast is geconstrueerd.
Je moet het wel een beetje goed doen:
1) Maak dan een kooi van Faraday die groot genoeg is om een recorder te bevatten
2) Een kooi van Faraday kan ook gewoon van -fijn- kippengaas gemaakt worden, je kan dus perfekt beluisteren wat een luidspreker voortbrengt
3) Zorg dat je geen enkel extern kontakt mogelijk is, dus
a) alles dient aangedreven door batterijen, het elektriciteitsnet werkt immers als antenne
b) niets mag in aanraking komen met de kooi, anders werkt deze ook als antenne
c) uiteraard: géén antennes, géén microfoons, en verwijder voor alle zekerheid de aansluitingen ervoor.

Maar: you can keep your hat on!

Al moet je misschien wel een aantal tandvullingen en mondprotheses laten verwijderen, die kunnen nl. ook als antenne en zelfs als transistor functioneren.

Bedankt voor
de tips Jan,

goed idee, met dat fijn-kippegaas.
Geluiden kunnen zo ongehinderd vanuit de kooi naar buiten, alleen geloof ik niet dat radiogolven zich zo netjes gedragen als bliksemstralen, hoogspanning.... ik vermoed dat radiogolven door het fijne-kippegaas gaan.
Maar ik laat het natuurlijk niet bij geloof. Ik doe eerst een niet kostenintensief
proefje met minitransistorradio in klein fijn-mazig-kooitje. :wink:

P.S. Is het tegenwoordig 'kippengaas'. Ik had op school nog geleerd,
als het gaas voor een kip gedacht kan worden, dan kippegaas. :lol:
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

goed idee, met dat fijn-kippegaas.
Opgehokte zender :lol:
Plaats reactie