Surrendered schreef:Dus jij wilt zeggen, en in dit geval Gerard ook dat, alleen bidden helpt? Volgens de Profeet(vzmh) niet. Ik zoek ook in alle wirwar naar dat Hadith, maar heb nu geen tijd. Misschien dat ik het morgen post. Neem mij het niet kwalijk.
Groeten, Surrendered
Nee.
Natuurlijk niet! Iedereen weet dat het doen wat goeds gewoon "goed" is, dat Muhammad ons vertelt dat God hiermee blij is heeft ook geen toegevoegde waarde.

(Zie Gulden regel: Behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.)
Echter, en dit is waarop je niet op wilt ingaan, is volgens Islam:
1) De beste ongelovige zal naar de hel gaan, maar de slechtste Moslim zal uiteindelijk naar de hemel gaan.
2) Namaz/Salat/bidden (5x/dag wudu/abdest doen en een stel rituele bewegingen/verzen uitspreken) is VERPLICHT(=FARZ),- het is het BELANGRIJKSTE wat men dient te doen, maar eigenlijk is het constant uitvoeren van dezelfde bewegingen, dezelfde surahs(fatiha/gul huvallahu ehad etc) heel SAAI en EENTOONIG. Maar toch dient iedere Moslims vanaf een leeftijd van ong. 12 jaar dit te doen. Dat het saai en nutteloos overkomt komt (volgens Moslims) door de Shaytan..
@Jim:
"God's wegen zijn ondoorgrondelijk, we kunnen met onze simpele hersens niet alles snappen". Moslims weten zelf OOKWEL dat er massa onlogische/tegenstrijdige zaken in de quran/hadith staan..

The Quran is like a software license. Few Muslims actually read it. They just scroll to the bottom and click I agree.