Surrended en zijn twee vrouwen

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

petals
Ervaren pen

Re: Maakt de islam mensen vredelievend?

Bericht door petals »

Chronos schreef:
Surrendered schreef:

De 2de vrouw ging naar de Hemel. Ok? De vraag was; waarom?

Groeten, Surrendered
Wat ben jij toch een ziekelijk jochie. :lol:
Jij denkt dus dat je weet wat je meester zal doen?
Het riekt sterk naar blasfemie. :lol:
sterker nog ik weet nog een hadith die zegt dat je als mens nooit mag zeggen wie naar de hemel gaat.
Het verhaaltje ging als volgt: er zijn 2 mensen, een ongelofelijke zondaar (wel moslim uiteraard) en een vrome persoon. De vrome persoon zei iets als: die zondaar is zo'n zondaar, die gaat zeker naar de hel. En vervolgens ging de zondaar zelf naar de hel omdat hij god had gespeeld met zijn uitspraak en de zondaar werd vergeven. Allah is immers de vergevingsgezinde.
Blues-Bob
Bevlogen

Re: Surrended en zijn twee vrouwen

Bericht door Blues-Bob »

Ongeacht WAT het juiste antwoord is, heeft iemand een goede manier van toetsen of het gegeven antwoord juist is? Tamelijk dubieuze en slechte vraag dus.

Neen, die prutser daarboven schept een paar wereldreligies, geeft ons een brein wat erop vertrouwt dat wat onze opvoeders doen zinvol gedrag is, maakt ons dus zwak voor aardse autoriteitsfiguren, en geeft geen betrouwbaar toetsingsmechanisme om te kijken of dat wat wij als zinvol ervaren en leren mbt het hiernamaals wel daadwerkelijk zinvol is... En als we dan, bijvoorbeeld doordat we ongelukkig genoeg geboren worden in een land waarin de verkeerde religie heerst of in een gezin waarin "de verkeerde religie" aangehangen wordt, waardoor we zelf ook "de verkeerde religie" meekrijgen kunnen we het shaken...

Neen, dergelijke fouten zijn aan mensen voorbehouden. MAW, ik heb besloten dat het beter is antwoorden te toetsen met heldere middelen, dan aan het gedrag van authoriteitsfiguren. Hoewel authoriteitsfiguren natuurlijk wel ook belangrijk zijn voor die opvatting, maar dat is een andere discussie.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

petals schreef:
sterker nog ik weet nog een hadith die zegt dat je als mens nooit mag zeggen wie naar de hemel gaat.
Het verhaaltje ging als volgt: er zijn 2 mensen, een ongelofelijke zondaar (wel moslim uiteraard) en een vrome persoon. De vrome persoon zei iets als: die zondaar is zo'n zondaar, die gaat zeker naar de hel. En vervolgens ging de zondaar zelf naar de hel omdat hij god had gespeeld met zijn uitspraak en de zondaar werd vergeven. Allah is immers de vergevingsgezinde.
Zoiets komt me bekend voor, maar ik heb hem zelf niet. Heb je de bron nog?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Blues-Bob schreef:Neen, die prutser daarboven schept een paar wereldreligies, geeft ons een brein wat erop vertrouwt dat wat onze opvoeders doen zinvol gedrag is, maakt ons dus zwak voor aardse autoriteitsfiguren, en geeft geen betrouwbaar toetsingsmechanisme om te kijken of dat wat wij als zinvol ervaren en leren mbt het hiernamaals wel daadwerkelijk zinvol is... En als we dan, bijvoorbeeld doordat we ongelukkig genoeg geboren worden in een land waarin de verkeerde religie heerst of in een gezin waarin "de verkeerde religie" aangehangen wordt, waardoor we zelf ook "de verkeerde religie" meekrijgen kunnen we het shaken...
Vanuit de islam heeft de ' prutser ' maar één religie geschapen, namelijk de islam. De rest zijn menselijke vervalsingen. Iedereen die zich echt in de islam verdiept, wordt vanzelf door haar perfectie overtuigd.

Verder wordt iemand die de islam nooit gekend heeft, niet automatisch in de hel gekieperd.
Dit geldt alleen voor mensen die de islam hebben leren kennen en vervolgens geen moslim worden, zoals jij en ik. De stellingen over wie naar de hel gaan, zijn vanuit de islam gezien prima toetsbaar voor zover passend in uitspraken van Mohammed (bijvoorbeeld: alle niet-moslims gaan naar de hel). De profeet praat namens Allah en weet dus hoe het zit.

Deze argumenten gaan dus in rook op in gesprek met een moslim.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Khayyam

Bericht door Khayyam »

De kijk van Islam op pre-islamitische religies (zoals Hindoeisme, Jodendom, Azteken etc) is dat deze mensen OOIT de juiste geloof (aangeduid met "Islam") kregen (dus: monotheisme!), echter door de eeuwen heen hebben ze deze juiste religies(wat altijd monotheistic was) veranderd omdat dat hen beter uitkwam, en zo begonnen ze nieuwe goden te verzinnen.

Uiteraard is dit klinkklare onzin wat totaal ingaat van wat de wetenschap en geschiedenis ons vertelt, bovendien is het zeer respectloos tegenover alle andere relgies, maar goed zo is islam nou.. =D>
The Quran is like a software license. Few Muslims actually read it. They just scroll to the bottom and click I agree.
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

Fishhook schreef: Je bent het met mij eens, Sur? :?
Ik zie namelijk geen andere mogelijkheid met die meerderheid aan vrouwen in de hel die 'schijnbaar' ondankbaar zijn.
Fishhook, ik zie nergens in dat Hadith dat alle vrouwen naar Hel gaan. Er staat dat de meerderheid in Hel vrouwen zal zijn.

Terug op het verhaal. De 2de vrouw gaat naar de Hemel. Dit verhaaltje speelt rond de tijd van de Profeet(vzmh) af. Vandaar dat ik zeg dat de 2de vrouw naar de Hemel gaat. De 2de vrouw gaat naar de Hemel, omdat zij zich gedroeg als een mens. De boodschap dus die hier wordt gegeven is; ook al bidje 24/7, ook al hou je je aan elke regel van de Islam, als je je niet als een mens gedraagt(zowel als individu als in de samenleving) ga je niet naar de Hemel. Aangegeven door de Profeet(vzmh).

Dit was dus het antwoord op Maartje. Zij zei dat Jezus(vzmh) zei dat niet bidden, vasten etc. niet belangrijk is, maar wat je zegt. Geld ook precies voor de Islam. Eerst gedragen als een mens, en daarna bidden, vasten etc.

Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Surrendered
Ervaren pen

Samsa schreef:Surrendered,

1) Begrijp ik het nou goed dat jij weet wie er naar de hemel en wie naar de hel gaan?
De 2de vrouw gaat naar de Hemel vanwege haar gedrag.
2) Klopt het niet dat alle moslims uiteindelijk naar het paradijs gaan omdat de hel voor hen tijdelijk is?
Hangt ervan af. Allah vergeeft 2 dingen niet. Shirk, dat doet een moslim niet. Maar Rechten schenden kan een moslim wel doen. En als hij/zij dat doet, moet hij/zij vergiffenis vragen van diegene. Anders gaat hij/zij naar de Hel.

[quote[3) Los van het feit dat die eerste vrouw niet vriendelijk was, waarom moet ze in godsnaam haar hele leven branden en lijden voor zoiets onschuldigs als niet hartelijk zijn.. als dat werkelijk zo is (en dat claim je) is het echt walgelijk..[/quote]
Ik heb ook niet gezegd dat ze haar hele leven lang gaat branden. Ze gaat gewoon naar de Hel. Asociaal, gierig e.d. houdingen worden ondergeschikt in Schenden van Rechten.

Groeten, Surrendered
Surrendered
Ervaren pen

Cluny schreef:Het levert niets op. Een praatje met deze moslimjongen.
Is er ooit één zinnige reactie geweest bij die bijna duizend bijdragen van hem?
Cluny, noem jij is een zinnig reactie van jou?

Groeten, Surrendered
Jinny

Bericht door Jinny »

Dan nog Sur, je draait ruim om de hete soep heen.
Er blijken dus volgens jou, ik citeer 'de meerderheid in Hel vrouwen zal zijn'.
Dat houd in dat of, alle vrouwen die ik ken de hel ontlopen maar alle andere vrouwen er wel in komen.
Immers, de vrouwen die ik ken zijn stuk voor stuk schatten.

Zie je niet in dat dat alleen bedoeld is om de vrouwen door middel van angst aan de man te onderwerpen?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Sur,

Met alle respect voor je poging: je klets uit je nek.

Als een vrouw niet op tijd bidt, telt haar gebed niet. Dat weet je vast ook wel. Bidden is een plicht in de islam, één van de zuilen. Goede daden zijn dat niet.

Islam gaat over regels, niet over goede daden. Hooguit een beetje welzijnswerk voor je eigen clubbie. Zelfs je zakaat telt niet als het naar een niet-moslim gaat.

Waarom richten 1.000.000.000 moslims 5 X per dag hun hoofd richting een steen in Mekka als het alleen om je goede daden gaat?

Je onderbouwt je antwoorden opnieuw niet met een bron, maar zo te lezen gebruik je een ander(en beter) boek dan de koran.

Afbeelding
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Khayyam

Bericht door Khayyam »

Meerderheid van de helbewoners zijn vrouwen
Wat doen Moslims met zo een hadith?
1) Deze hadith is verzonnen. (kan leiden tot Qur'anisme, verwerping van alle (sahih) hadiths.)
2) Je moet het metaforisch opvatten. (Gaat moeizaam.)
3) Letterlijk snappen zoals het er staat, dus erkennen dat vrouwen slechtere mensen zijn dan mannen, doordat ze o.a. ongehoorzaam zijn.

Surrendered weigert te reageren op het feit dat een ongelovige, maar goede, persoon TOCH naar de hel verbannen zal worden. Ik neem het hem niet kwalijk: Hoe onlogisch het ook klinkt, hij is toch genoodzaakt erin te geloven.
"De wegen van God zijn ondoorgrondelijk." toch?

Voor alle duidelijkheid: Het is een welbekend FEIT in de Islam dat 5x/dag bidden richting Mekka BELANGRIJKER is dan goede werk wat je doet. Uiteraard heeft zo een zinloos en repetitief ritueel totaal geen zin en Moslims weten EIGENLIJK ook dat het vrij saai en eentonig is, MAAR God test hen alleen maar: God kijkt wie er aan zijn bevelen zullen houden, en wie niet. =D>
The Quran is like a software license. Few Muslims actually read it. They just scroll to the bottom and click I agree.
Surrendered
Ervaren pen

Khayyam schreef:Meerderheid van de helbewoners zijn vrouwen
Wat doen Moslims met zo een hadith?
1) Deze hadith is verzonnen. (kan leiden tot Qur'anisme, verwerping van alle (sahih) hadiths.)
2) Je moet het metaforisch opvatten. (Gaat moeizaam.)
3) Letterlijk snappen zoals het er staat, dus erkennen dat vrouwen slechtere mensen zijn dan mannen, doordat ze o.a. ongehoorzaam zijn.

Surrendered weigert te reageren op het feit dat een ongelovige, maar goede, persoon TOCH naar de hel verbannen zal worden. Ik neem het hem niet kwalijk: Hoe onlogisch het ook klinkt, hij is toch genoodzaakt erin te geloven.
"De wegen van God zijn ondoorgrondelijk." toch?

Voor alle duidelijkheid: Het is een welbekend FEIT in de Islam dat 5x/dag bidden richting Mekka BELANGRIJKER is dan goede werk wat je doet. Uiteraard heeft zo een zinloos en repetitief ritueel totaal geen zin en Moslims weten EIGENLIJK ook dat het vrij saai en eentonig is, MAAR God test hen alleen maar: God kijkt wie er aan zijn bevelen zullen houden, en wie niet. =D>
Dus jij wilt zeggen, en in dit geval Gerard ook dat, alleen bidden helpt? Volgens de Profeet(vzmh) niet. Ik zoek ook in alle wirwar naar dat Hadith, maar heb nu geen tijd. Misschien dat ik het morgen post. Neem mij het niet kwalijk.

Groeten, Surrendered
Jinny

Bericht door Jinny »

Sur, wat is er goed aan dat vrouwen naar de hel gaan en mannen niet?
En overigens, hoe komen ze aan 70 maagden per bomploffer als er al vrijwel geen vrouwen in de hemel komen?
Is alles niet een beetje tegenstrijdig?
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

Samsa schreef:
petals schreef:
Zoiets komt me bekend voor, maar ik heb hem zelf niet. Heb je de bron nog?
nee, ik ga kijken of ik het weer kan vinden...
Khayyam

Bericht door Khayyam »

Surrendered schreef:Dus jij wilt zeggen, en in dit geval Gerard ook dat, alleen bidden helpt? Volgens de Profeet(vzmh) niet. Ik zoek ook in alle wirwar naar dat Hadith, maar heb nu geen tijd. Misschien dat ik het morgen post. Neem mij het niet kwalijk.

Groeten, Surrendered
Nee.

Natuurlijk niet! Iedereen weet dat het doen wat goeds gewoon "goed" is, dat Muhammad ons vertelt dat God hiermee blij is heeft ook geen toegevoegde waarde. #-o (Zie Gulden regel: Behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.)
Echter, en dit is waarop je niet op wilt ingaan, is volgens Islam:
1) De beste ongelovige zal naar de hel gaan, maar de slechtste Moslim zal uiteindelijk naar de hemel gaan.
2) Namaz/Salat/bidden (5x/dag wudu/abdest doen en een stel rituele bewegingen/verzen uitspreken) is VERPLICHT(=FARZ),- het is het BELANGRIJKSTE wat men dient te doen, maar eigenlijk is het constant uitvoeren van dezelfde bewegingen, dezelfde surahs(fatiha/gul huvallahu ehad etc) heel SAAI en EENTOONIG. Maar toch dient iedere Moslims vanaf een leeftijd van ong. 12 jaar dit te doen. Dat het saai en nutteloos overkomt komt (volgens Moslims) door de Shaytan.. #-o

@Jim:
"God's wegen zijn ondoorgrondelijk, we kunnen met onze simpele hersens niet alles snappen". Moslims weten zelf OOKWEL dat er massa onlogische/tegenstrijdige zaken in de quran/hadith staan.. :!:
Plaats reactie