Briljante toespraak Sam Harris.

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Briljante toespraak Sam Harris.

Bericht door Jagang »

Ik wil dit meer meegeven aan de medeforummers, dan er een discussie over starten, maar het mag natuurlijk altijd.

Ik hoop dat de moderatie het, ondanks een gebrek aan stellingname, niet verwijdert of sluit.

Komt ie:

http://www.youtube.com/watch?v=Hj9oB4zpHww" onclick="window.open(this.href);return false;
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Bonjour
Moderator

Re: Briljante toespraak Sam Harris.

Bericht door Bonjour »

Deze moet je ook bekijken. Harris over Angelina Jolie:
http://www.youtube.com/watch?v=FO9If_23cfU
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Jagang schreef:Ik wil dit meer meegeven aan de medeforummers,
Is er ergens een transcript te vinden? Mijn internetverbinding is niet snel genoeg en ik heb niet genoeg geduld om filmpjes te downloaden. Bovendien houd ik van lezen.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Jinny

Bericht door Jinny »

Ook ik heb een hekel aan filmpjes kijken.
Ik sluit me aan bij MNb. (ondanks mijn rioolpijp van een internet verbinding)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Ik vind het juist altijd hardstikke leuk lezingen van goede sprekers te kunnen volgen via YouTube. Bedankt voor deze prachtige link.
Born OK the first time
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Een transcript van deze lezing zou imo wel wat afbreuk doen aan de lezing, aangezien het gesprokene vergezeld gaat van een aantal ondersteunende beelden. Ook de toon (emotie) die Sam Harris gebruikt is een belangrijk onderdeel van deze lezing.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

MNb schreef: Is er ergens een transcript te vinden? Mijn internetverbinding is niet snel genoeg en ik heb niet genoeg geduld om filmpjes te downloaden. Bovendien houd ik van lezen.
Als je naar het scherm kijkt zie je onderin CC staan in het rood. Als je daar op drukt komen wat meer mogelijkheden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Als je van Harris houdt, is dit een leuke beginner.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1450996691#" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens als je filmpjes via ted.com bekijkt, heb je vaak ondertiteling.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

http://www.youtube.com/watch?v=3KG5s_-K ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenstaande link vond ik ook zeer interessant. Hij pleit ervoor je als ongelovige niet atheïst te noemen omdat atheïsme geen beweging of ideologie is maar door gelovigen tot een bepaald hokje wordt gemaakt waar van alles vies toe behoort, en het dus averrechts werkt.
Op dezelfde manier als dat tegenstanders van rascisme zich nooit arascist hebben hoeven noemen om het rascisme de baas te worden.

Uiteraard moet men bedenken dat hij in een amerikaanse context leeft. In de nieuwste Time magazine stond net dat een recentelijke poll heeft uitgewezen dat 92% van de amerikanen zegt in God te geloven (4% minder dan in 1944...sigh).
Born OK the first time
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

MNb schreef:Is er ergens een transcript te vinden? Mijn internetverbinding is niet snel genoeg en ik heb niet genoeg geduld om filmpjes te downloaden. Bovendien houd ik van lezen.
PietV. schreef:Als je naar het scherm kijkt zie je onderin CC staan in het rood. Als je daar op drukt komen wat meer mogelijkheden.
Ik zal wel met mijn neus kijken, maar ik zie nergens CC staan in het rood.
Wel heb ik na 55 seconden al mijn eerste onderbreking door een te trage verbinding.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

MNb schreef:Ik zal wel met mijn neus kijken, maar ik zie nergens CC staan in het rood.
Nee, het is ook in het grijs, en pas als je er op klikt wordt het rood.
Het is de "cc" in het "bedieningspaneel" van je player.
Wel heb ik na 55 seconden al mijn eerste onderbreking door een te trage verbinding.
:(

Wel, misschien is het handig om 'm aan te klikken, dan lekker even te gaan forummen, en als je dan klaar bent, zal ie toch wel een keer geladen zijn?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Aha, gevonden. Als ik op de grijze CC klik gebeurt er niets. Jaja, het leven aan de rand van de Suriaamse leven is een beetje primitief.

Zoals ik al schreef: daar ben ik te ongeduldig voor. Bovendien vertraagt het laden van een filmpje de snelheid van mijn computer. Bovenal houd ik meer van lezen dan van luisteren.
Maar wellicht dat ik het nog eens doe als ik er flink de tijd voor heb, want die eerste 55 seconden waren wel erg verleidelijk. Dat kan wel even duren.

Johan Cruijff
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik denk dat datgene wat gezegd wordt, de moeite waard is.

Maar goed, do as you please.
Henry Ford
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Rereformed schreef:http://www.youtube.com/watch?v=3KG5s_-K ... re=related

Bovenstaande link vond ik ook zeer interessant. Hij pleit ervoor je als ongelovige niet atheïst te noemen omdat atheïsme geen beweging of ideologie is maar door gelovigen tot een bepaald hokje wordt gemaakt waar van alles vies toe behoort, en het dus averrechts werkt.
Op dezelfde manier als dat tegenstanders van rascisme zich nooit arascist hebben hoeven noemen om het rascisme de baas te worden.

Uiteraard moet men bedenken dat hij in een amerikaanse context leeft. In de nieuwste Time magazine stond net dat een recentelijke poll heeft uitgewezen dat 92% van de amerikanen zegt in God te geloven (4% minder dan in 1944...sigh).
Canvas zendt iedere maandag een TED toespraak uit!
http://programmas.canvas.be/category/tedcanvas/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Rereformed schreef: Hij pleit ervoor je als ongelovige niet atheïst te noemen omdat atheïsme geen beweging of ideologie is maar door gelovigen tot een bepaald hokje wordt gemaakt waar van alles vies toe behoort, en het dus averrechts werkt.
Sorry!
Ik ben even vergeten hoe jij jezelf noemt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie