Nederlands Dagblad: een gevoelige snaar geraakt?

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
podocnemis
Geregelde verschijning

Nederlands Dagblad: een gevoelige snaar geraakt?

Bericht door podocnemis »

Naar aanleiding van het artikel "Als de laatste bazuin klinkt" van Matthew Dickerson in het Nederlands Dagblad d.d. 9 juni 2011

link: http://www.nd.nl/artikelen/2011/juni/09 ... uin-klinkt" onclick="window.open(this.href);return false;

en een reactie hierop van Jeroen Lansink eveneens d.d. 9 juni 2011:

jeroenlansink (09 juni 2011 10:09 uur)

Wishfull thinking. De hele redenering van Dickerson staat of valt met het verhaal van de zondvloed, waarvan al lang is vastgesteld dat het nooit heeft plaatsgevonden. Althans niet als een genocide door een allesbedekkende vloed, enklele duizenden jaren geleden, waarna alle soorten opnieuw moesten beginnen met een enkel paar.

heb ik op vrijdag 10 juni 2011 om 13:00 ter ondersteuning van Jeroen's hierbovenaangehaalde visie en ter
completering de volgende bijdrage ingezonden beperkt tot 1000 tekens:

Jeroen Lansink heeft inderdaad gelijk! Een wereldwijde zondvloed zoals in de bijbel beschreven heeft NOOIT plaatsgevonden!
Nog maar eens de feiten op een rijtje:
ca. 2257vC. begin van de zondvloed (tijdlijn website Stichting De Oude Wereld)
ca. 2157vC. begin van de bouw van de toren van Babel, gevolgd door de verspreiding van Noah en nakomelingen (o.a. Weet-Magazine 8, april 2011)
Gedurende deze ca. 100 jaar leefden Noah en nakomelingen in de vlakte van Sinear en nergens anders op de wereld was er menselijk leven. Dus was er ook GEEN ENKEL menselijke activiteit!
Dat zou dus betekenen dat er in de wereldgeschiedenis minimaal een GAT van ca. 100 jaar zonder menselijke activiteiten zou moeten voorkomen! Dat is echter NIET het geval! Noch in Egypte, in Mesopotamie, in India, in China, in Japan, in Ancient Afrika, in Ancient Amerika, in Ancient Nabije Oosten (o.a. huidige Israel) is er minimaal een GAT van ca. 100 jaar in hun geschiedenis.
Simpele conclusie: Een wereldwijde zondvloed heeft NOOIT plaatsgevonden!

Het Nederlands Dagblad heeft geweigerd mijn bijdrage te publiceren! Op vrijdagmiddag omstreeks 13:00 uur waren er 18 reacties, daarna zijn er nog 7 reacties gepubliceerd.

Mijn inziens heb ik niets onfatsoenlijks geschreven of tegen de ND-voorwaarden "gezondigd"!

Heb ik door mijn bijdrage een (te) gevoelige snaar geraakt?
Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...
Jinny

Re: Nederlands Dagblad: een gevoelige snaar geraakt?

Bericht door Jinny »

Op zeker.
Je zou ook nog de grotten van Lascaux kunnen vermelden waarvan de ingang 35 meter onder water zit en op de waterlijn binnen grottekeningen zijn gevonden.
Gedateerd op iets van 25000 jaar oud oid. (kijk niet op een jaartje)
Deze grotten bewijzen twee zaken, het water heeft nog nooit hoger gestaan dan nu de afgelopen 25000 jaar, immers dan zouden de tekeningen door het water zijn gewist, en 25000 jaar terug waren er al mensen die tekenen konden, iets voor A&E dus.

Maar dat zou je ook wel niet mogen publiceren.

Jeroen Lansink, mijn oude vriend van usenet?
Knutselsmurf
Forum fan

Bericht door Knutselsmurf »

podocnemis schreef:waarna alle soorten opnieuw moesten beginnen met een enkel paar.
Met slechts 1 paar per soort krijg je inteelt.

En er is te weinig voedsel voor de roofdieren.
De 2 leeuwen hebben samen voor een paar weken genoeg aan 1 buffel.
Maar dan moeten ze wel eerst de stier te grazen nemen en pas nadat hij de koe heeft bezwangert.
Als het water weer is gedaald kunnen ze nog even eten van de kadavers van de verzopen dieren.
Maar daarna is die zwangere koe ook aan de beurt.
Want de draagtijd van runderen is aanzienlijk langer als de kadavers ongekoeld goed blijven.
Behalve buffels zijn er natuurlijk nog meer prooidieren.
Maar de olifanten en neushoorns zijn te groot voor 2 leeuwen,
en van de paarden, zwijnen en konijnen zijn de mannetjes al opgepeuzelt door andere roofdieren.
podocnemis schreef:Een wereldwijde zondvloed zoals in de bijbel beschreven heeft NOOIT plaatsgevonden!
Dat kan waar zijn als we het begrip "wereldwijd" zien in het perspectief van de kerk.
Vroeger vond de paus dat de Aarde plat was, dus de wereld reikte tot aan de horizon.
Een flinke overstoming was toen voldoende voor een "wereldwijde zondvloed".

Toen de kerk van mening was veranderd over de platte of ronde aarde vonden ze
dat er ten zuiden van de evenaar geen mensen zouden wonen.
De donker gekleurde zoogdieren in Afrika, die net als wij,
op hun achterpoten lopen hoefden dus ook niet als mensen behandeld te worden.
Maar verhandelen kan natuurlijk wel.
Het resultaat is dat "apartheid" het enigste Nederlandse woord is dat over de hele wereld bekend is.
Toen de kerk weer van mening was veranderd moesten die donker gekleurde zoogdieren
natuurlijk ook bekeerd worden, want hoe meer zieltjes, hoe beter.
podocnemis schreef:Mijn inziens heb ik niets onfatsoenlijks geschreven of tegen de ND-voorwaarden "gezondigd"!
Ze houden daar niet van veranderingen.
Dus veranderd er daar zo min mogelijk in hun mening.
Als hun mening dan toch is veranderd kan dit het best zo snel mogelijk vergeten worden
door te ontkennen dat er ooit veranderingen zijn geweest.
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.
Jinny

Bericht door Jinny »

Heb zelf nu ook een reactie geschreven, zal mij benieuwen of die geplaatst wordt.
Plaats reactie