Tsjok45 schreefSchelden en vloeken is een uiting van frustratie
Niet omdat je geen argumenten hebt , maar bijvoorbeeld ook omdat je zo nodig/ perse wilt blijven discusieren met een kat , een rund of een onbenul , een a-cephaal of een andere ongelukkige van mesnelijke afkomst
.... en ( vooral ) de gefrustreerde vloeker zo dom of koppig is , niet te willen aanvaarden of zich te kunnen voorstellen dat die fauna ook werkelijk bestaat ___ tegen beter weten in ...
....
Praten of discussieren met een voorgeprogrammeerd antwoordapparaat is ook niet mogelijk ( hoe goed het ook moge zijn voorzien van gedownloade procedures en voorgekauwde " oordeeltjes " )
Het siert je dat je mensen die een andere mening als jezelf zijn toegedaan vergelijkt met de fauna, en hen die volgens jou door frustaties gedreven vloekend en tierend hen de gave toebedeeld, het zich tegen beter weten in nog met die fauna te willen discuteren.
Nu Tjok 45. Hier ligt mijn inziens aan ten grondslag, de ander niet de vrijheid te geven nog te gunnen van het vrije woord of te wel vrijheid van meningsuiting die men voor zichzelf wel opeist.
Ben eerder de mening toegedaan dat frustraties worden opgeroepen bij hen die het nodig vinden wanneer zij zich niet begrepen en of te wel denken dat alleen hun mening de enige juiste en rationele allesbepalende tot de enige werkelijkheid behorende mening vertegenwoordigd niet worden aangenomen als zodanig.
Dat is voor mij een dogmatische stelling. En eer zou ik kunnen aannemen dat zij behoren tot hoe jij het noemt een a-cephaal of een andere ongelukkige van menselijke afkomst.
Wel
Vergrijzing is maar een woord ,maar het bestaat niettemin
Ik behoor ook tot die categorie...
Leer jij het ook maar eens tijdig je aankomende vergrijzing te aanvaarden ...
Het zal gewoon moeten
Je kan het immers ook niet weg-wens-denken ... net zoals de rest van de realiteit die overblijft wanneer je in niets meer "gelooft " ... Daar hoef je niet alle soorten fora rmee rond te gaan om dat uit te vinden ... toch ?
Er is hoop ; want voor je het weet ,begin je gewoon alles te vergeten .... en daarna
noch bloemen , noch kransen .....
Jij denkt uit mijn woorden te kunnen opmaken dat ik mijn ouder worden niet zou aanvaarden. Het schrijven “ net zoals de rest van de realiteit die overblijft wanneer je in niets meer "gelooft " gebezigd wordt om zich op een plaats te stellen waar men meent dat men als enige de “realiteit ” kent. Meegenomen van Skepp? waar jij toch ook vertoeft niet Tjok 45.
Betreffende de hoop die je uitspreekt hoop ik tot in de lengte van mijn nog komende jaren, dat mijn geheugen niet wordt aangetast, Anders het zij zo. Is niet iets waar ik mij druk om maak.
OK
Het is Lente .... en in mei leggen alle vogels een ei .....
Leuk voor jou dat je een "soulbrother" hebt gevonden .... zend hem eens een kaartje
Denk dat jij terug bent aan het keren naar je jeugdjaren, In mei leggen alle vogeltjes een ei, is nu niet iets wat ik zou gebruiken in mijn gesprekken met volwassenen. Eer met mijn kleinkinderen. Tot slot ik heb geen "soulbrother" nodig, daar de mens zijn eigen beste vriend en ook zijn ergste vijand is.
En je geste om een kaartje te sturen sla ik in de wind.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.