discussie met gelovigen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

SjaanTje
Forum fan

Bericht door SjaanTje »

rikus schreef:Nooit geen jehova getuigen aan je deur?
'Rot op, ik lig te n**ken' ?
Helpt volgens mij altijd. Niet alleen met jehova's.

Ik heb nooit jehova's aan de deur. En dat terwijl er een koninkrijkszaal pal achter ons huis ligt... Te dichtbij, denk ik.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

dubbel geplaatst
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Omdat je een irritant kapsoneslijertje bent, dat is misschien een goede reden......
Moet zeggen dat ik Frodo een van de beste forummers vind.
Vindt bovenstaande uitspraak dan ook niet op hem van toepassing, integendeel.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Jessy schreef:
Omdat je een irritant kapsoneslijertje bent, dat is misschien een goede reden......
Precies
Fenomeen
Superposter

Re: discussie met gelovigen

Bericht door Fenomeen »

afgestompt dier schreef:hoe zouden het forum bezoekers dit opgelost hebben
Dat hangt erg af van mijn humeur en of ze met een bus komen. :twisted:

Amerikanen zei je he?
Heel simpel.
'I love you too, go and feed the poor, have a nice day, wonderfull to have met you'

Ik moet erbij zeggen dat het overgrote merendeel van de gesprekken die ik op straat heb gehad met gelovigen, meest christenen, ik prettige gesprekken vond.
Het andere is ook voorgekomen, dat ik me niet meer in kon houden en de microfoon heb afgepakt.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Jessy schreef:
Hallo Jessy,

Bedankt voor je vriendelijke woorden.

Over het algemeen kun je stellen dat scheldwoorden nooit iets zeggen over de persoon tegen wie ze gericht zijn. Ze zeggen daarentegen vooral iets over degene die deze bewoordingen gebruikt.

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

an3sdej schreef:
Jessy schreef:
Precies
Hoi Andries,

Jij ook bedankt voor de vriendelijkheid!

doeidoei
Frodo
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Hallo Jessy,

Over het algemeen kun je stellen dat scheldwoorden nooit iets zeggen over de persoon tegen wie ze gericht zijn. Ze zeggen daarentegen vooral iets over degene die deze bewoordingen gebruikt.

doeidoei
Frodo
Frodo

Hoe waar hoe waar hoe waar.
Behoor tot de groep die men aanduid met de aankomende vergrijzing.
Wat een woord om de ouderdom aan te duiden.
Doch ben nooit vergeten, hetgeen mijn opvoeders in hun liefde voor het leven mij leerde. Schelden en vloeken zo leerde zij mij is een uiting aan gebrek van argumenten.

Ik lees je argumentatie altijd met veel plezier.
Geen dank Frodo het was oprecht bedoeld.

Jessy
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Schelden en vloeken zo leerde zij mij is een uiting aan gebrek van argumenten.

Schelden en vloeken is een uiting van frustratie
Niet omdat je geen argumenten hebt , maar bijvoorbeeld ook omdat je zo nodig/ perse wilt blijven discusieren met een kat , een rund of een onbenul , een a-cephaal of een andere ongelukkige van mesnelijke afkomst
.... en ( vooral ) de gefrustreerde vloeker zo dom of koppig is , niet te willen aanvaarden of zich te kunnen voorstellen dat die fauna ook werkelijk bestaat ___ tegen beter weten in ...
....
Praten of discussieren met een voorgeprogrammeerd antwoordapparaat is ook niet mogelijk ( hoe goed het ook moge zijn voorzien van gedownloade procedures en voorgekauwde " oordeeltjes " )
Behoor tot de groep die men aanduid met de aankomende vergrijzing.
Wel
Vergrijzing is maar een woord ,maar het bestaat niettemin
Ik behoor ook tot die categorie...

Leer jij het ook maar eens tijdig je aankomende vergrijzing te aanvaarden ...
Het zal gewoon moeten
Je kan het immers ook niet weg-wens-denken ... net zoals de rest van de realiteit die overblijft wanneer je in niets meer "gelooft " ... Daar hoef je niet alle soorten fora rmee rond te gaan om dat uit te vinden ... toch ?

Er is hoop ; want voor je het weet ,begin je gewoon alles te vergeten .... en daarna
noch bloemen , noch kransen .....

Geen dank Frodo het was oprecht bedoeld.
OK
Het is Lente .... en in mei leggen alle vogels een ei .....

Leuk voor jou dat je een "soulbrother" hebt gevonden .... zend hem eens een kaartje
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Frodo schreef:
Jessy schreef:
Hallo Jessy,

doeidoei
Frodo
o, en wat zeggen ze dan volgen jou.
ik vind je vreselijk irritant en dat krijg je dan ook van mij te horen, in geen van mijn geopende discussie onderwerpen heb je een nuttige bijdrage geleverd alleen maar gerageerd met een uit de hoogte toontje, onderwerpen voor de borrelpraat( iets mis mee dan?) stel dat jij dat nou vind dan zou je er ook voor kunnen kiezen om gewoon niet te reageren jij maakte een andere keus dan moet je natuurlijk geheel zelf weten maar dan moet je ook niet verbaasd zijn dat je ongenuanceerde reacties krijgt, ik ben er verder klaar mee.

met vriendelijk groet afgestompt dier (grappig doe mijn naam weer eer aan bedenk ik mij ineens :wink: )
Geloof verzet bergen onzin.
rikus
Banned

Bericht door rikus »

k denk dat het in de lucht zit vandaag :D
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Tsjok45 schreef
Schelden en vloeken is een uiting van frustratie
Niet omdat je geen argumenten hebt , maar bijvoorbeeld ook omdat je zo nodig/ perse wilt blijven discusieren met een kat , een rund of een onbenul , een a-cephaal of een andere ongelukkige van mesnelijke afkomst
.... en ( vooral ) de gefrustreerde vloeker zo dom of koppig is , niet te willen aanvaarden of zich te kunnen voorstellen dat die fauna ook werkelijk bestaat ___ tegen beter weten in ...
....
Praten of discussieren met een voorgeprogrammeerd antwoordapparaat is ook niet mogelijk ( hoe goed het ook moge zijn voorzien van gedownloade procedures en voorgekauwde " oordeeltjes " )
Het siert je dat je mensen die een andere mening als jezelf zijn toegedaan vergelijkt met de fauna, en hen die volgens jou door frustaties gedreven vloekend en tierend hen de gave toebedeeld, het zich tegen beter weten in nog met die fauna te willen discuteren.

Nu Tjok 45. Hier ligt mijn inziens aan ten grondslag, de ander niet de vrijheid te geven nog te gunnen van het vrije woord of te wel vrijheid van meningsuiting die men voor zichzelf wel opeist.

Ben eerder de mening toegedaan dat frustraties worden opgeroepen bij hen die het nodig vinden wanneer zij zich niet begrepen en of te wel denken dat alleen hun mening de enige juiste en rationele allesbepalende tot de enige werkelijkheid behorende mening vertegenwoordigd niet worden aangenomen als zodanig.
Dat is voor mij een dogmatische stelling. En eer zou ik kunnen aannemen dat zij behoren tot hoe jij het noemt een a-cephaal of een andere ongelukkige van menselijke afkomst.
Wel
Vergrijzing is maar een woord ,maar het bestaat niettemin
Ik behoor ook tot die categorie...

Leer jij het ook maar eens tijdig je aankomende vergrijzing te aanvaarden ...
Het zal gewoon moeten
Je kan het immers ook niet weg-wens-denken ... net zoals de rest van de realiteit die overblijft wanneer je in niets meer "gelooft " ... Daar hoef je niet alle soorten fora rmee rond te gaan om dat uit te vinden ... toch ?

Er is hoop ; want voor je het weet ,begin je gewoon alles te vergeten .... en daarna
noch bloemen , noch kransen .....
Jij denkt uit mijn woorden te kunnen opmaken dat ik mijn ouder worden niet zou aanvaarden. Het schrijven “ net zoals de rest van de realiteit die overblijft wanneer je in niets meer "gelooft " gebezigd wordt om zich op een plaats te stellen waar men meent dat men als enige de “realiteit ” kent. Meegenomen van Skepp? waar jij toch ook vertoeft niet Tjok 45.
Betreffende de hoop die je uitspreekt hoop ik tot in de lengte van mijn nog komende jaren, dat mijn geheugen niet wordt aangetast, Anders het zij zo. Is niet iets waar ik mij druk om maak.
OK
Het is Lente .... en in mei leggen alle vogels een ei .....

Leuk voor jou dat je een "soulbrother" hebt gevonden .... zend hem eens een kaartje
Denk dat jij terug bent aan het keren naar je jeugdjaren, In mei leggen alle vogeltjes een ei, is nu niet iets wat ik zou gebruiken in mijn gesprekken met volwassenen. Eer met mijn kleinkinderen. Tot slot ik heb geen "soulbrother" nodig, daar de mens zijn eigen beste vriend en ook zijn ergste vijand is.

En je geste om een kaartje te sturen sla ik in de wind.
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

hallo afgestompt dier,
afgestompt dier schreef:o, en wat zeggen ze dan volgen jou.
Dat is niet aan mij om te bepalen. Ik lees op dit forum al voldoende berichten waarin mensen denken uitspraken over anderen te doen. Dat laat ik juist zoveel mogelijk achterwege. JIJ bent de enige die er achter kan komen wat jouw eigen gedrag/uitspraken over jou zeggen.
afgestompt dier schreef:ik vind je vreselijk irritant en dat krijg je dan ook van mij te horen,
Je zou je dus eens kunnen afvragen waarom je geïrriteerd wordt. Waar raak ik aan bij jou? Dáár ligt wellicht een oplossing.
afgestompt dier schreef:in geen van mijn geopende discussie onderwerpen heb je een nuttige bijdrage geleverd alleen maar gerageerd met een uit de hoogte toontje, onderwerpen voor de borrelpraat( iets mis mee dan?)
Er is natuurlijk een groot verschil tussne feit en mening. Jij MEENT dit. Jessy gaf hierboven een heel andere mening. Lever ik nou geen nuttige bijdragen omdat jij dat vind? Of lever ik wel nuttige bijdragen omdat Jessy dat vind?
afgestompt dier schreef:stel dat jij dat nou vind dan zou je er ook voor kunnen kiezen om gewoon niet te reageren jij maakte een andere keus dan moet je natuurlijk geheel zelf weten maar dan moet je ook niet verbaasd zijn dat je ongenuanceerde reacties krijgt, ik ben er verder klaar mee.
Ik ben wel gewend dat waar mensen weinig inhoudelijks in te brengen hebben ze overgaan op ongenuanceerde en persoonlijke reacties. In die zin ben ik niet verbaasd. Maar aan de andere kant verbaast het me iedere keer weer wel dat er mensen zijn die zich zo laten kennen. Ik gun jou een plezierigere bezigheid dan schuimbekken. Fijne avond nog!

doeidoei
Frodo
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Je zou je dus eens kunnen afvragen waarom je geïrriteerd wordt. Waar raak ik aan bij jou? Dáár ligt wellicht een oplossing.
Hoe veel duidelijker moet ik zijn,lees mijn vorige post nog eens door.
Er is natuurlijk een groot verschil tussne feit en mening. Jij MEENT dit. Jessy gaf hierboven een heel andere mening. Lever ik nou geen nuttige bijdragen omdat jij dat vind? Of lever ik wel nuttige bijdragen omdat Jessy dat vind?
Dat jij het niet eens bent met mijn mening wil niet zeggen dat je hem niet kunt respecteren. Ik respecteer jouw mening tenslotte ook. Ik ga er alleen tegen in. Je kun natuurlijk met goeie argumenten altijd proberen me op een andere mening te brengen. Verder houdt ik wel van duidelijkheid en gewoon zeggen wat je bedoeld.
Ik ben wel gewend dat waar mensen weinig inhoudelijks in te brengen hebben ze overgaan op ongenuanceerde en persoonlijke reacties. In die zin ben ik niet verbaasd. Maar aan de andere kant verbaast het me iedere keer weer wel dat er mensen zijn die zich zo laten kennen. Ik gun jou een plezierigere bezigheid dan schuimbekken. Fijne avond nog!
Je bent hartstikke duidelijk. Dan zal ik het ook zijn. Vrienden zullen we nooit worden, al begrijp ik niet waarom. In mijn ogen heb ik je niets misdaan. Ik heb alleen mijn eigen mening verdedigt. Misschien is het maar het beste als wij elkaar met rust laten.
Geloof verzet bergen onzin.
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

hallo afgestompt dier,
afgestompt dier schreef:
Hoe veel duidelijker moet ik zijn,lees mijn vorige post nog eens door.
Kennelijk nog een stuk duidelijker, want afgezien dat je aangeeft geïrriteerd te zijn, kan ik totaal niet opmaken wat het is dat bij jou geraakt wordt (logisch ook, want ik ken je niet).
afgestompt dier schreef:Dat jij het niet eens bent met mijn mening wil niet zeggen dat je hem niet kunt respecteren. Ik respecteer jouw mening tenslotte ook. Ik ga er alleen tegen in. Je kun natuurlijk met goeie argumenten altijd proberen me op een andere mening te brengen. Verder houdt ik wel van duidelijkheid en gewoon zeggen wat je bedoeld.
Aha. Je voelt je niet door mij gerespecteerd. Wat dat betreft kan ik duidelijk zijn: ik respecteer je mening wel. Ik heb daar alleen een vraag over, en die stelde ik je ("waarom zou ik als doel hebben om andere mensen 'meteen over de zeik' te hebben?"). Daarop geef jij aan dat jij dat niet zo bedoeld hebt. Maar hoe kan ik dat ruiken? Ik kan op een forum als deze alleen afgaan op wat je schrijft. Vandaar dat ik je adviseerde om gewoon te schrijven wat je wél bedoelt. Heb ik je daarmee niet gerespecteerd? (als dat zo is wil je het me dan uitleggen, want daar begrijp ik niets van)

Vervolgens begin je over dat je me irritant vind, dat ik geen nuttige bijdragen lever, dat ik een uit-de-hoogte-toontje heb, dat ik borrelpraat bezig. Is dat wel het respecteren van mijn meningen? Zijn dat 'goeie argumenten'?
afgestompt dier schreef:Je bent hartstikke duidelijk. Dan zal ik het ook zijn. Vrienden zullen we nooit worden, al begrijp ik niet waarom. In mijn ogen heb ik je niets misdaan. Ik heb alleen mijn eigen mening verdedigt. Misschien is het maar het beste als wij elkaar met rust laten.
Ik heb -in mijn ogen- jou ook niets misdaan. Ik heb je een vraag gesteld en mijn mening gegeven. Ik begrijp daarom ook het waarom niet van woorden als "irritant", "geen nuttige bijdragen", "uit-de-hoogte-toontje" en "borrelpraat". Misschien kun je dat nog uitleggen? (tenzij je me liever met rust laat)

doeidoei
Frodo
Plaats reactie