21 mei vergaat de wereld
Moderator: Moderators
Re: 2011 AD
Kees Droog; er staat niet dat men dus weet wanneer de dief komt; men is er echter op bedacht, men ziet de voortekenen, en blijft dus wakker, zodat men niet in bed overvallen wordt wanneer de dief komt.Kees Droog schreef:Als wij doorlezen wat God schrijft in Thessalonicenzen 5:3-4 aan Zijn uitverkorenen: Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede, en zonder gevaar; dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood een bevruchte vrouw; en zij zullen het geenszins ontvlieden; Maar gij, broeders, gij zijt niet in duisternis, dat u die dag als een dief zou bevangen.Theoloog schreef:"Maar over de tijden en gelegenheden, broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt: immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zo komt, als een dief in de nacht." 1 Thessalonicenzen 5: 1 en 2.
Zijt wakende, ... indien gij dan niet waakt, zo zal Ik over u komen als een dief, en gij zult niet weten, op wat ure Ik over u komen zal. (Openbaring 3:2-3)
Mattheus 24:33 - Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat [het] nabij is, voor de deur.
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
37 En gelijk de dagen van Noach [waren], alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag
toe, in welken Noach in de ark ging;
39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des
mensen.
40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
41 Er zullen twee [vrouwen] malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
43 Maar weet dit, dat zo de heer des huizes geweten had, in welke nachtwake de dief komen zou, hij zou gewaakt hebben, en zou zijn huis niet hebben laten doorgraven.
44 Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
Lukas 12:37 - Zalig zijn die dienstknechten, welke de heer, als hij komt, zal wakende vinden. Voorwaar, Ik zeg u, dat hij zich zal omgorden, en zal hen doen aanzitten, en bijkomende, zal hij hen dienen.
38 En zo hij komt in de tweede [nacht] wake, en komt in de derde wake, en vindt hen alzo, zalig zijn dezelve dienstknechten.
39 Maar weet dit, dat, indien de heer des huizes geweten had, in welke ure de dief zou komen, hij zou gewaakt hebben, en zou zijn huis niet hebben laten doorgraven.
40 Gij dan, zijt ook bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
Hoe duidelijk moet Jezus het zeggen voordat Kees Droog het aanneemt als de waarheid?
-
@Kiwiwomen, dank je wel, heb het gevonden: Job: A Comedy of Justice http://www.fantasticfiction.co.uk/h/rob ... in/job.htmKiwiwoman schreef:@ Kees Droog
Ik raad je aan om eerst "JOB" van Robert E. Heinlein te lezen. Ja, ja, science fiction, maar het gaat over het geloof en de aanname van wat er in de Bijbel verteld wordt.
Je zou versteld kunnen staan.
-
Theoloog, wij lezen in Amos 3:7 "Gewisselijk, de Heere JAHWEH zal geen ding doen, tenzij Hij Zijn verborgenheid aan Zijn knechten, de profeten, geopenbaard hebbe."Theoloog schreef:Kees Droog; er staat niet dat men dus weet wanneer de dief komt; men is er echter op bedacht, men ziet de voortekenen, en blijft dus wakker, zodat men niet in bed overvallen wordt wanneer de dief komt.Kees Droog schreef:Als wij doorlezen wat God schrijft in Thessalonicenzen 5:3-4 aan Zijn uitverkorenen: Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede, en zonder gevaar; dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood een bevruchte vrouw; en zij zullen het geenszins ontvlieden; Maar gij, broeders, gij zijt niet in duisternis, dat u die dag als een dief zou bevangen.Theoloog schreef:"Maar over de tijden en gelegenheden, broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt: immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zo komt, als een dief in de nacht." 1 Thessalonicenzen 5: 1 en 2.
Zijt wakende, ... indien gij dan niet waakt, zo zal Ik over u komen als een dief, en gij zult niet weten, op wat ure Ik over u komen zal. (Openbaring 3:2-3)
Mattheus 24:33 - Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat [het] nabij is, voor de deur.
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
37 En gelijk de dagen van Noach [waren], alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag
toe, in welken Noach in de ark ging;
39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des
mensen.
40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
41 Er zullen twee [vrouwen] malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
43 Maar weet dit, dat zo de heer des huizes geweten had, in welke nachtwake de dief komen zou, hij zou gewaakt hebben, en zou zijn huis niet hebben laten doorgraven.
44 Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
Lukas 12:37 - Zalig zijn die dienstknechten, welke de heer, als hij komt, zal wakende vinden. Voorwaar, Ik zeg u, dat hij zich zal omgorden, en zal hen doen aanzitten, en bijkomende, zal hij hen dienen.
38 En zo hij komt in de tweede [nacht] wake, en komt in de derde wake, en vindt hen alzo, zalig zijn dezelve dienstknechten.
39 Maar weet dit, dat, indien de heer des huizes geweten had, in welke ure de dief zou komen, hij zou gewaakt hebben, en zou zijn huis niet hebben laten doorgraven.
40 Gij dan, zijt ook bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
Hoe duidelijk moet Jezus het zeggen voordat Kees Droog het aanneemt als de waarheid?
Wanneeer gaat Kees inzien dat zijn droge redeneringen hier niet geen voedingsbodem vidnen?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
De natte droom van Kees Droog is dat ie zal verzuipen in een zondvloed van de lucide droom van zijn droge geloof......
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom
- collegavanerik
- Superposter
mag ik er even op wijzen dat de voertaal op dit forum nederlands is?Kees Droog schreef:Theoloog, wij lezen in Amos 3:7 "Gewisselijk, de Heere JAHWEH zal geen ding doen, tenzij Hij Zijn verborgenheid aan Zijn knechten, de profeten, geopenbaard hebbe."Theoloog schreef:Kees Droog; er staat niet dat men dus weet wanneer de dief komt; men is er echter op bedacht, men ziet de voortekenen, en blijft dus wakker, zodat men niet in bed overvallen wordt wanneer de dief komt.Kees Droog schreef:

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Re: Kees Droog vindt 2012 ook het einde
Harold Camping voorspelt dat a.s. zaterdag 2% van de wereldbevolking geëvacueerd wordt naar de hemel. Vanaf die dag zou de apocalyps beginnen.
En dit noem ik dan humor:
http://www.hpdetijd.nl/2011-05-18/athei ... e-eindtijd
En dit noem ik dan humor:
http://www.hpdetijd.nl/2011-05-18/athei ... e-eindtijd
Beter goed gejat dan slecht bedacht, IK ga voor mijzelf beginnen! 

Ik dacht ook al: waarom bedenk ik nooit zoiets? 

Schrander om die voorspelling net op tijd terug op te diepen.
Stel nu dat zo'n onheilsprofeet maandagochtend terug bij de bakker in de rij staat, mogen we dan besluiten dat die niet meemocht omdat hij een vuige liederlijke zondaar is?
edit
Natuurlijk niet. Profeten zijn niet gek:
Stel nu dat zo'n onheilsprofeet maandagochtend terug bij de bakker in de rij staat, mogen we dan besluiten dat die niet meemocht omdat hij een vuige liederlijke zondaar is?
edit
Natuurlijk niet. Profeten zijn niet gek:
Zo kan ik het ook.If this world is still in existence after the end of 2011, we will know that
there is still much more we can learn from the Bible. Before that time, or at that
time, we surely will receive correction from the Bible concerning any conclusions
which prove to be in error.
- vegan-revolution
- Superposter
Maar zo wil je het hoogstwaarschijnlijk niet.siger schreef:Zo kan ik het ook.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
O, wat leuk, dat ik nog aangesloten ben aan dit forum! Ik wist dat niet eens meer..... hahahaha
(Misschien omdat ik hiermee nog de kans krijg om jullie allemaal gedag te zeggen, voordat we (2% maar hoor!) zaterdag ten hemel varen?
)
Doeoeoeoeoeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
(Misschien omdat ik hiermee nog de kans krijg om jullie allemaal gedag te zeggen, voordat we (2% maar hoor!) zaterdag ten hemel varen?

Doeoeoeoeoeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

- BadAssChick
- Ervaren pen
is het nu alweer zover..kunnen ze het nog ff uitstellen...k wil nog wel ff m,n verjaardag vieren
ik ben benieuwd met wat voor een datum ze daarna weer komen

ik ben benieuwd met wat voor een datum ze daarna weer komen

Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twee procent is wel ontgoochelend weinig. Maar je kan het ook optimistisch bekijken: twintig raptures en we zijn van alle christenen verlost. Wat me bij de vraag brengt: bestaat er niks van dien aard in de islam?