Antropisch principe bewijs voor Intelligente Ontwerper
Moderator: Moderators
- The Black Mathematician
- Ervaren pen
Re: Antropisch principe bewijs voor Intelligente Ontwerper
Cluny, wellicht is die post toch nuttig voor je als je je lijstje van gidswoorden weer wilt aanvullen.
Shut up Murdock, crazy fool!
- vegan-revolution
- Superposter
Zonder machtige bondgenoten van buiten (de VS, Europa) zou Israël allang van de kaart zijn geveegd.Eliyahu schreef:De jood zag ze allemaal, versloeg ze allemaal,
Alsof de status van de VS afhankelijk zou zijn van hun steun aan de joden. Hoe zit het dan met de rijzende macht van China en Zuidoost-Azië? Komt dat soms ook omdat ze de joden bij uitstek steunen?Eliyahu schreef:VS- steunt israel en de eigen joodse amerikanen; Economisch en militair een supermacht.
De hinder die joden ondervinden zal deels samenhangen met en afhangen van de mate waarin ze een seperatistische, arrogante, onverdraagzame en discriminerende houding aannemen, dat dan vervolgens als een boemerangeffect op hen terugkaatst.Eliyahu schreef:en geen volk in de wereld wat telkens weer zo gruwelijk vervolgd wordt als de joden.
Iets dergelijks zie je binnen de islam, waarin, geïnspireerd door hoe de joden dat deden, het seperatistische, arrogante, onverdraagzame en discriminerende sterk uitvergroot tevoorschijn komt, als ware het spiegel die bedoeld is om de eigen nare kortzichtigheid die joden uitstralen (sommige ruimdenkender joden uitgezonderd) in vergrote hevigheid te weerkaatsen.
Van atheïstische vrijdenkers hebben joden niets te vrezen. Die zullen hooguit schamper hun schouders ophalen over zoveel trieste en arrogante domheid. Met hier en daar uiteraard een kritische kanttekening.
Ja, behalve de al genoemde nare trekken ook een autistisch en maniakaal soort fanatisme (sommige ruimdenkenden uigezonderd), hetgeen wellicht mede bepaalde prestaties verklaart.Eliyahu schreef:De niet-joden weten dat er iets is met de joden.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Het heeft allemaal niet zoveel zin, trollen als Eli hebben kans gezien om sommige nieuwsgroepen op usenet totaal kapot te maken, ik had gehoopt hier verschoond te blijven.
Helaas blijkt de domme hangende grammofoonplaat ook buiten usenet het arrogante wannabee joodje te willen spelen.
Een ding heeft Eli voor elkaar gekregen, door zijn dom getrol ben ik nog eens kritisch naar de joodse zaak gaan kijken en heb geconcludeerd dat er een arrogant (de goede uiteraard te na gesproken), dom en zich in een slachtofferrol wentelend volkje woont op gestolen land.
M.a.w., Eli heeft er voor gezorgd dat ik toch meer pro Palestijns geworden ben.
En nu heb ik al weer meer dan voldoende letters aan hem besteed.
Helaas blijkt de domme hangende grammofoonplaat ook buiten usenet het arrogante wannabee joodje te willen spelen.
Een ding heeft Eli voor elkaar gekregen, door zijn dom getrol ben ik nog eens kritisch naar de joodse zaak gaan kijken en heb geconcludeerd dat er een arrogant (de goede uiteraard te na gesproken), dom en zich in een slachtofferrol wentelend volkje woont op gestolen land.
M.a.w., Eli heeft er voor gezorgd dat ik toch meer pro Palestijns geworden ben.
En nu heb ik al weer meer dan voldoende letters aan hem besteed.
- vegan-revolution
- Superposter
Wreedheid in de Torah
Intelligent? Er spreekt alleen maar uit: "Doe wat ik zeg, of anders .....". Dit doe "Doe wat ik zeg, of anders ....." is in de geschiedenis duidelijk terug te zien bij alle Abrahamistische godsdiensten, zowel bij Jodendom, Christendom als Islam. Maar de joden hadden de primeur. Zie wat er uit voort gekomen is. Miljoenen mensen die elkaar naar het leven stonden om een door joden verzonnen sprookje. Moet de mensheid dáár dankbaar voor zijn?
Intelligent? Er spreekt alleen maar uit: "Doe wat ik zeg, of anders .....". Dit doe "Doe wat ik zeg, of anders ....." is in de geschiedenis duidelijk terug te zien bij alle Abrahamistische godsdiensten, zowel bij Jodendom, Christendom als Islam. Maar de joden hadden de primeur. Zie wat er uit voort gekomen is. Miljoenen mensen die elkaar naar het leven stonden om een door joden verzonnen sprookje. Moet de mensheid dáár dankbaar voor zijn?
Ik had je gevraagd waarom er volgens jou slechts één heelal is.Ze verzinnen een bijna oneindig aantal universums waar niet het geringste bewijs voor is, om maar aan hun "toeval" te kunnen blijven vasthouden.
Ik hoef geen lappen teksten, die overigens niemand leest.
Helaas kan ik nu niet die teksten inkorten, maar dat gaat wel gebeuren. Ook toekomstige lappen teksten zullen zonder enige pardon worden verwijderd!
Admin Lanier
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Bs'dlanier schreef:Ik had je gevraagd waarom er volgens jou slechts één heelal is.Ze verzinnen een bijna oneindig aantal universums waar niet het geringste bewijs voor is, om maar aan hun "toeval" te kunnen blijven vasthouden.
Omdat er maar bewijs is voor één heelal.
Heb je je wel eens afgevraagd of anderen er misschien wel in geïnteresseerd zijn?Ik hoef geen lappen teksten, die overigens niemand leest.
Helaas kan ik nu niet die teksten inkorten, maar dat gaat wel gebeuren. Ook toekomstige lappen teksten zullen zonder enige pardon worden verwijderd! Admin Lanier
Geloof jij alleen in vrije meningsuiting als de inhoud met jouw ideeën overeenkomt?
Is vrijdenken alleen geoorloofd als je de partijlijn volgt?
Eliyahu
Bs'dvegan-revolution schreef:Wreedheid in de Torah
Het waren de atheïstische systemen onder leiding van atheïsten die in de 20e eeuw de grootste slachtingen aangericht hebben.
Denk aan Stalin die 60 miljoen van zijn eigen onderdanen afslachtte, Mao 35 miljoen van zijn eigen volk, de Rode Khmer die miljoenen van zijn eigen volk uitmoordde in de killingfields van Cambodja.
Daar is de religie echt helemaal niks bij.
Eliyahu
Helaas stel je voor jouw eigen zaak niet dezelfde bewijslast als voor alternatieven. Helaas, je bent door de mand gevallen. Je vindt overgeleverd religieus werk superieur aan formele logica, hoewel voor beide even weinig reductionistisch bewijs is. De reden daartoe blijft onbekend. Verder verwijs ik naar de post van BM om aan te geven waarom ook ik hier mijn bijdrage beeindig.Eliyahu schreef:Bs'd
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
- BadAssChick
- Ervaren pen
Eliyahu schreef:Bs'dvegan-revolution schreef:Wreedheid in de Torah
Het waren de atheïstische systemen onder leiding van atheïsten die in de 20e eeuw de grootste slachtingen aangericht hebben.
Denk aan Stalin die 60 miljoen van zijn eigen onderdanen afslachtte, Mao 35 miljoen van zijn eigen volk, de Rode Khmer die miljoenen van zijn eigen volk uitmoordde in de killingfields van Cambodja.
Daar is de religie echt helemaal niks bij.
Eliyahu
@Eli
Stalin en Mao waren communisten....en ja ze zullen misschien miljoenen mensen afgeslacht hebben ,maar dat deden ze niet uit naam van 1 of andere God
van Religie is het des te erger....uit naam van Religie/God of hoe ze het ook willen noemen zijn er miljarden afgeslacht ....en ze lopen maar met de bijbel/koran/thora te zwaaien en liefde te preken...zo hypocriet
als je liefde predikt is er geen enkel excuus om dan maar andere mensen te vermoorden
en wat is nou het nut van weten hoeveel heelal's er zijn...wij leven in ons melkweg stelsel op een planeet die we de aarde noemen...dus heeft het totaal geen enkele zin om in een nodeloze discusie te zitten over wat er buiten het melkweg stelsel zich bevind...laat dt nou maar aan de echte deskundigenover...wetenschappers met goede apparatuur die niet over geloof of religie loopt te wauwelen maar met keiharde bewijzen komen aanzetten
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- vegan-revolution
- Superposter
Dat waren misschien atheïsten, maar géén atheïstische vrijdenkers. Daarin zit 'm nou net het verschil. Ik heb al eens eerder opgemerkt dat, buiten religies, àndere obsessief en dogmatisch gevolgde ideologieën óók veel kwaad hebben aangericht. Met het feit dat met niet-religieuze ideologieën veel ellende wordt aangericht praat je de ellende die met religieuze ideologiëen wordt aangericht niet goed.Eliyahu schreef:Het waren de atheïstische systemen onder leiding van atheïsten die in de 20e eeuw de grootste slachtingen aangericht hebben.
Er zijn relatief nog nooit zoveel atheïsten geweest als in het huidige Europa en tegelijkertijd was het Europa nog nooit zo vredig. Dat is in Europa wel eens anders geweest, toen er relatief veel meer religieuzen in Europa waren.
Bs'dBlues-Bob schreef:Helaas stel je voor jouw eigen zaak niet dezelfde bewijslast als voor alternatieven.Eliyahu schreef:Bs'd
De kans dat het universum door toeval zo uitgekomen is dat het leven ondersteund is 1 op 10^173, en dat is menselijkerwijs gesproken een kans van 0%.
De kans dat het universum door een Intelligente Ontwerper het universum ontworpen heeft is daar (10^173)-1 op 10^173, en dat is menselijkerwijs gesproken 1 op 1.
Voor mij, en voor elk weldenkend mens, is dat keihard onweerlegbaar bewijs.
Jammer genoeg geef je ook geen bewijs voor je aanname dat ik "overgeleverd religieus werk superieur zou vinden aan formele logica".Helaas, je bent door de mand gevallen. Je vindt overgeleverd religieus werk superieur aan formele logica, hoewel voor beide even weinig reductionistisch bewijs is.
Ik ga er daarom maar van uit dat dat bewijs er niet is.
Eliyahu
Nee Eli, ik geloof best dat je formele logica minstens zo hoog acht als overgeleverd religieus werk. Je snapt alleen helemaal niet -of wilt niet weten- hoe het werkt.Eliyahu schreef:Jammer genoeg geef je ook geen bewijs voor je aanname dat ik "overgeleverd religieus werk superieur zou vinden aan formele logica".Helaas, je bent door de mand gevallen. Je vindt overgeleverd religieus werk superieur aan formele logica, hoewel voor beide even weinig reductionistisch bewijs is.
Ik ga er daarom maar van uit dat dat bewijs er niet is. Eliyahu
Als het leven geen zin heeft, dan máákt het maar zin!
Gertjan van Leeuwen
Gertjan van Leeuwen
Ik vind niet dat je jezelf op gelijke hoogte moet stellen met weldenkende mensen.Eliyahu schreef:Voor mij, en voor elk weldenkend mens, is dat keihard onweerlegbaar bewijs.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Kan iemand die grammofoonplaat een tik geven?
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Jouw onweldenkendheid is hiermee keihard aangetoond. Ik heb aardig wat statistiek en kansrekenen uitgelegd in het verleden, maar bij jou durf ik er niet eens aan te beginnen. Het dikgedrukte is nu NET de DOGREDEN die je eerder al uitgelegd is. Met dit materiaal kan ik niet pieken. Te dom om energie aan te verspillen. Misschien wil MNb, Samsa of BM het proberen. Ik laat het bij de opmerking dat het dikgedrukte niet voor elk weldenkend mens een bewijs van iets is, maar als een verkeerde conclusie (of onlogische conclusie zogezegd).Eliyahu schreef:Bs'd
De kans dat het universum door toeval zo uitgekomen is dat het leven ondersteund is 1 op 10^173, en dat is menselijkerwijs gesproken een kans van 0%.
De kans dat het universum door een Intelligente Ontwerper het universum ontworpen heeft is daar (10^173)-1 op 10^173, en dat is menselijkerwijs gesproken 1 op 1.
Voor mij, en voor elk weldenkend mens, is dat keihard onweerlegbaar bewijs.
Eenieder die het dikgedrukte logisch laat opvolgen op de kans 1 / 10^173 is zeker na eerdere uitleg gewoon achterlijk, en dat zeg ik slechts zeer zelden.
Omdat de aangedragen alternatieven superieur zijn op het gebied van formele logica. Echter jij VERKIEST een alternatief wat superieur is in religieuze argumentatie, ten opzichte van multiversum-hypotheses (welke dan weer ten opzichte van alle religieuze alternatieven superieur is op basis van formele logica).Jammer genoeg geef je ook geen bewijs voor je aanname dat ik "overgeleverd religieus werk superieur zou vinden aan formele logica".
Zet het voor jezelf maar in een tabel uit. Als jij voor religie kiest, dan kies je voor een hypothese die uitblinkt op iets anders dan formele logica. Derhalve zul je dat andere zwaarder vinden wegen dan de argumenten voortkomend uit formele logica. Anders zou je de andere hypothese verkiezen.
Zie hierboven. Voor iemand die over wiskunde begint, is het abstract denken slecht vertegenwoordigd in jouw brein, zo lijkt het.
Ik ga er daarom maar van uit dat dat bewijs er niet is.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House