ach! Wat waren ze toch zo tegen "achterkamertjes"!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

nihat
Forum fan

Re: ach! Wat waren ze toch zo tegen "achterkamertjes"!

Bericht door nihat »

Kitty schreef:
Fenomeen schreef:
Kitty schreef:Ik vind Rutte nog steeds behoorlijk recht door zee, maar ik zal wel bevooroordeeld zijn. :wink:
Waarschijnlijk wel. ;)

Volkomen 'airlocked', dat zinkt...
Niet dat ik daar an sich problemen mee heb, het gaat me meer om met wie het gebeurt.
En dan heb ik het niet over 'Het Kapsel'.
Hint; het heeft iets met zondagen te maken.
Gelukkig was gisteravond de Hema open op Amsterdam Centraal, nog wel...
Feno, iedere liberaal had heel graag wat meer liberalisme gezien bij dit kabinet, maar dat heb je wel meer met kabinetten dat je je partijstandpunten niet allemaal uitgevoerd kan krijgen, omdat je nu eenmaal samen moet werken met anderen die weer andere standpunten verdedigen, en dan is het een kwestie van uitruilen. Het CDA wilde de zondagsrust handhaven, de VVD zou het graag aan de gemeentes zelf over laten of ze hun winkels op zondag open of dicht willen doen. Helaas haalden we geen 76 zetels in ons eentje. Dan zou ieder voor zichzelf mogen bepalen of ze hun winkel open willen doen of dicht.

Daarnaast zijn er wel kleine winkeltjes waarvan de winkeliers het helemaal niet zo erg vinden dat de winkels niet elke zondag open mogen. En daar kan ik mij ook weer wat bij voorstellen.
Zou je ook nog wat dieper in kunnen gaan op mijn vragen aan jou beste Kitty? Ben oprecht nieuwsgierig naar je mening.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

GS schreef:VVD vuistdiep in reetd gristenfundi's SGP

Leestip voor deze ochtend: De column van Paul Jansen. Meneer de Televaag-journalist doet uit de doeken hoe diep Mark Rutte c.s. precies door de hurken moeten om hun gedoogkabinetje in stand te laten houden. U weet: de coalitie heeft in de Eerste Kamer een zetel extra nodig om een meerderheid te krijgen en dus regelt de VVD alles om maar aardig gevonden te worden door gristelijke haatfundies van de SGP. En dat gaat ver hoor. In normale landen proberen liberalen dergelijke theocratische engnekken zo ver mogelijk van de macht te houden. Maar in Nederland haalt Premier Rutte de vrouwenhatende middeleeuwers binnen alsof het sinterklaas is. Op zondag alle winkels op slot omdat Jezus het wil? Fiksen we gewoon. Abortus verscherpen omdat de kerk anders boos wordt? Consider it done. SGP aanpakken omdat ze nog altijd vrouwen discrimineren? Donner durft het niet uit angst voor represailles uit de bijbelriem. En het gaat maar verder: De VVD knijpt een oogje dicht als het gaat om de afschaffing van het verbod op godslastering. Al maanden mag hierover niet gepraat worden omdat de gristenen anders beginnen te steigeren. Leraren weigeren omdat het vuile vieze flikkers zijn? Het mag straks allemaal weer omdat de VVD zijn arm niet uit de endeldarm van Menno de Bruyne en trawanten durft te trekken. Fuck hell, nog even en Jeanine Hennis moet gesluierd over straat omdat het Verzetsleger van de Heer onder leiding van Kees van der Staaij anders een stijve piemel krijgt. Waarom zijn we zo bang voor orthodoxe moslims als we dit land laten runnen door een stel achterlijke pepermuntsabbelaars met net zo krankzinnige denkbeelden? Iemand? Ton Elias? Fred Teeven? Hallo?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef:
Leestip voor deze ochtend: De column van Paul Jansen.,,,,,,,, Ton Elias? Fred Teeven? Hallo?
Duidelijke taal die iedereen begrijpt. Het liberalisme is ingeruild voor conservatief christelijk denken. En dat in ruil voor twee SGP zetels. Is dit de ontmanteling van deze stroming om maar te kunnen regeren.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
nihat
Forum fan

Bericht door nihat »

PietV. schreef:
Fenomeen schreef:
Leestip voor deze ochtend: De column van Paul Jansen.,,,,,,,, Ton Elias? Fred Teeven? Hallo?
Duidelijke taal die iedereen begrijpt. Het liberalisme is ingeruild voor conservatief christelijk denken. En dat in ruil voor twee SGP zetels. Is dit de ontmanteling van deze stroming om maar te kunnen regeren.
In dat kader vind ik deze column van VDD wel weer sterk;

http://opinie.volkskrant.nl/artikel/sho ... van_de_VVD
Plaats reactie