Moslimmeisjes – egotrippen – liegen – familie-eer

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Moslimmeisjes – egotrippen – liegen – familie-eer

Bericht door PietV. »

Een zeldzame uitzondering dat ik een topic begin over de Islam. Zit ik gisteravond naar het journaal te kijken zie ik een moslima in beeld die het niet kan verkroppen dat een rechter haar in het ongelijk heeft gesteld. Geen hoofddoekjes op een katholieke middelbare school. En wat doe je dan om je eer te redden. Je procedeert verder en stapt naar het gerechtshof.

Enkele minuten later wordt er een moslima geïnterviewd. Die volgens klasgenoten van te voren heeft aangekondigd dat ze samen met een Marokkaanse vriendin van plan was om lekker te spijbelen. De mobieltjes gingen uit en ze konden het afspreekpunt “ De Mac” niet meer vinden :roll: Terwijl één van meiden behoorlijk Frans spreekt. Hierna lukte het niet om contact te zoeken in deze platgebombardeerde maatschappij waar je moeite moet doen om even los te komen van de ICT. En elke voorbijganger een mobieltje in zijn zak heeft. Zelf in de Mac Donalds kun je internetten of iemand vragen of hij een mailtje voor jou verstuurd. Maar helaas er werd een leuke jas gekocht en de meiden losten dagenlang op. En tot grote vreugde kwamen ze na enkele dagen weer tevoorschijn. Echter met het verhaal dat de school schuldig is. Waarbij er een slimme journalist toevoegt dat ze dit doen om de familie-eer te redden.

Zijn deze meiden allemaal van de pot gerukt. Wat bezielt ze?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Samsa
Bevlogen

Re: Moslimmeisjes – egotrippen – liegen – familie-eer

Bericht door Samsa »

Gewoon pubers... en die eerste vind ik juist wel goed, juist omdat ik seculier ben. Artikel 23 is uitgegroeid tot het gedrocht dat het nu is en de enige manier om het weg te krijgen is misschien wel zo.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Samsa schreef:Gewoon pubers... en die eerste vind ik juist wel goed, juist omdat ik seculier ben. Artikel 23 is uitgegroeid tot het gedrocht dat het nu is en de enige manier om het weg te krijgen is misschien wel zo.
Dan moet je de grondwet veranderen. Of dat lukt met een uitspraak over religieuze symbolen. Want stel dat de rechter stelt dat het geloof van deze dame dusdanig bijzonder is, dat er een uitzondering op de regel moet zijn. Dan zal er verder niets veranderen aan de aard van het bijzonder onderwijs. Want dat is onderwijs op religieuze gronden; er staat niet met name in dat er kruizen aan de muur moeten hangen. Of dat er gezongen dient te worden op de gang. Over hoofdbedekking zegt dit ook niets. Want tot een tiental jaren geleden liepen er veel nonnen rond in zorg en onderwijs. En wat hadden deze op het hoofd. En niemand kwam hiertegen in opstand. Maar ik ben het wel met je eens dat scholen godsdienstneutraal zouden moeten zijn. Geen verlengstuk van de religieuze opvattingen van de ouders.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

De vergelijking met de nonnen gaat mank, omdat zij met de hoofddoek iets totaal anders uitdroegen dan de moslima's. De boodschap van de islamitische hoofddoek is strijdig met het katholieke geloof (en met ieder ander geloof).

Ik ben trouwens ook voor godsdienstneutrale scholen maar de grondwet zal niet snel worden aangepast.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik meen me te herinneren, dat van leraressen op islamitische basisscholen geëist werd, dat ze een hoofddoek droegen, ook als ze geen moslima waren.

Ik weet niet of dat nog steeds zo is?

Misschien is een compromis op de katholieke school mogelijk: Wel een hoofddoek maar dan ook een ketting met een kruis, om de hals of om het middel, net als de gehoofddoekte nonnen vroeger.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

gerard_m schreef:De vergelijking met de nonnen gaat mank, omdat zij met de hoofddoek iets totaal anders uitdroegen dan de moslima's. De boodschap van de islamitische hoofddoek is strijdig met het katholieke geloof (en met ieder ander geloof).
Ik ben geen ex-katholiek, maar wat is het verschil in boodschap tussen de twee partijen?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Vilaine schreef:Ik meen me te herinneren, dat van leraressen op islamitische basisscholen geëist werd, dat ze een hoofddoek droegen, ook als ze geen moslima waren.

Ik weet niet of dat nog steeds zo is?
In de onderstaande link staan regels die gelden voor het islamitisch basisonderwijs. Je kunt het een stap terug in de tijd noemen. In hetzelfde artikel komt één specifieke basisschool ter sprake. Hier liep een docente rond die geen hoofddoek wenste te dragen. Uiteindelijk kwam er een operatiemuts uit de koker gerold.

http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1998/12/05/Vp/z.html
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

gerard_m schreef:De vergelijking met de nonnen gaat mank, omdat zij met de hoofddoek iets totaal anders uitdroegen dan de moslima's.
Wat dragen nonnen precies uit dan, kan je dat uitleggen?
"Word geen Christen, want dat is een inferieure levensbeschouwing."?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jagang schreef:
gerard_m schreef:De vergelijking met de nonnen gaat mank, omdat zij met de hoofddoek iets totaal anders uitdroegen dan de moslima's.
Wat dragen nonnen precies uit dan, kan je dat uitleggen?
"Word geen Christen, want dat is een inferieure levensbeschouwing."?
Dit mag wel.
Word geen katholieke non, want dat is een inferieure levensbeschouwing.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

PietV. schreef:
Samsa schreef:[...] Want tot een tiental jaren geleden liepen er veel nonnen rond in zorg en onderwijs. En wat hadden deze op het hoofd. En niemand kwam hiertegen in opstand. Maar ik ben het wel met je eens dat scholen godsdienstneutraal zouden moeten zijn. Geen verlengstuk van de religieuze opvattingen van de ouders.
Het nonnen-argument is ook voorgelegd aan de directeur van de school:
Droegen de nonnen vroeger op het Don Bosco niet ook een soort hoofddoek?
"Ja, dat klopt. Maar dan moet je wel ver terug in de tijd. Groot verschil met de islamitische hoofddoek zit hem erin dat nergens in de bijbel staat dat een hoofddoek verplicht is. Mocht er nu een 15-jarige 'non' zich willen aanmelden op onze school, dan mag zij ook geen hoofddoek dragen.
http://www.hpdetijd.nl/2011-04-05/volen ... -op-school
Ik ben nonnen vroeger alleen tegen gekomen bij Katholieke dingen. (ziekenhuizen, scholen, kerken,pastoriën)
Dat was in de tijd dat de ambulance broeders je vroegen naar je geloof om je naar het juiste ziekenhuis te brengen.

Over die twee meisjes in Parijs: zo te zien aan de kleding behoren zij tot en sekte van het Mohammedanisme waar de vrouwen uitgehuwelijkt worden, bij voorkeur aan neven net zoals hun ouders is overkomen.
Ze bereiken nu de uithuwbare leeftijd. Misschien hebben ze in Parijs wel een maagdenvlies herstel operatie ondergaan, wie zal het zeggen. In Parijs is een zeer goedkope kliniek die als het ware lopende band werk doet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

PietV. schreef: In de onderstaande link staan regels die gelden voor het islamitisch basisonderwijs. Je kunt het een stap terug in de tijd noemen. In hetzelfde artikel komt één specifieke basisschool ter sprake. Hier liep een docente rond die geen hoofddoek wenste te dragen. Uiteindelijk kwam er een operatiemuts uit de koker gerold.

http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1998/12/05/Vp/z.html
As Siddieq is een niet normaal school! "geen verjaardagen vieren" wat een onzin! En je hebt er ook nog veel meer! Ik ken ook een Islamitische School, waar mijn zusje naar toe gaat. Alles wat hier niet mag, mag daar wel. Waarom dan?

Ibs de roos: http://www.ibsderoos.nl/

Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Mahalingam schreef:
Over die twee meisjes in Parijs: zo te zien aan de kleding behoren zij tot en sekte van het Mohammedanisme waar de vrouwen uitgehuwelijkt worden, bij voorkeur aan neven net zoals hun ouders is overkomen.
Ze bereiken nu de uithuwbare leeftijd. Misschien hebben ze in Parijs wel een maagdenvlies herstel operatie ondergaan, wie zal het zeggen. In Parijs is een zeer goedkope kliniek die als het ware lopende band werk doet.
Laten we niets uitsluiten. Ook een snelle opleiding tot terrorist in de banlieue. Straks zijn ze nog zwanger. Heeft een neef dit allemaal geregeld. Het zijn allemaal mogelijkheden. Maar eerst maar even kijken naar de uitgaansmogelijkheden. Waar hangen pubermeisjes uit. Behalve in de Mc Donalds. De Islamitische knoet een paar dagen ontwijken en lekker de beest uithangen. Want straks zitten ze weer op een bank mierzoete thee te drinken en naar aflevering 1241 van zang en dans in Rabat te kijken.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Surrendered schreef: As Siddieq is een niet normaal school! "geen verjaardagen vieren" wat een onzin! En je hebt er ook nog veel meer! Ik ken ook een Islamitische School, waar mijn zusje naar toe gaat. Alles wat hier niet mag, mag daar wel. Waarom dan?

Ibs de roos: http://www.ibsderoos.nl/

Groeten, Surrendered
Fijn een ervaringsdeskundige. Is een hoofddoekje verplicht op deze school?
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

PietV. schreef: Fijn een ervaringsdeskundige. Is een hoofddoekje verplicht op deze school?
nee.

Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Surrendered schreef: nee.

Groeten, Surrendered
Zijn er vrouwelijke islamitische personeelsleden die dus voor de klas staan zonder hoofddoek. Dus niet de gastdocenten.
Plaats reactie