Cluny schreef:
Wow, indrukwekkend!!!!
@Gayah,
Het probleem met dergelijke demonstraties, ben ik met Cluny eens, dat het vaak vrij inhoudsloze demonstranten zijn die er rondlopen.
Zo staat op de indrukwekkende foto van Cluny op een spandoek "art. 1 in de grondwet behouden". Waar is gezegd dat deze eruit verdwijnt? De interpretatie van artikel 1 is meermalen veranderd, maar artikel 1 is altijd behouden gebleven.
Verder lees ik in jouw post het citaat:
"Wij willen een solidaire samenleving waar we vreedzaam naast elkaar kunnen leven ongeacht afkomst, religie en geaardheid."
Ik vermoed dat niemand in het huidige politieke wereldje, en maar een zeer klein clubje mensen een niet-solidaire samenleving willen, waar men in oorlog en geweld naast elkaar moet leven, met duidelijk onderscheid tussen afkomst, religie, en geaardheid". Volstrekt onzinnig argument dus. De vraag is of dit kabinet en het huidige politieke klimaat voor meer racisme en ongelijkwaardigheid zorgt. Het huidige politieke klimaat, is echter ook weer zo'n lege term. Immers het huidige politieke klimaat is onderdeel ban een cultuur. Als ik de woorden van Dr. Who aan mag halen: "deze slang bijt zichzelf in de staart". Zolang wij een gedegen trias politica hebben, dus Geert en Geert (Corstens en wilders, en vice versa) elkaar een beetje met rust laten, is de kans dat onze rechtstaat valt niet zo groot.
Mocht het tegen mijn verwachting in toch gebeuren, zit tegen die tijd Kadaffi waarschijnlijk zonder werk. Misschien goed om hem in het visier te houden, om het land door te besturen na de val van onze democratie...
Groet,
Bob