Allah test mensen. Waarom?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Samsa
Bevlogen

Re: Allah test mensen. Waarom?

Bericht door Samsa »

Ik vind dat we een film moeten maken waarin we allerlei mensen die niet geloven kort volgen in hun leven, dat je een beetje een beeld krijgt van wat ze doen, aan het eind van de film maken we dan (met special effects natuurlijk) een 15 minuten durend einde waarin deze mensen allemaal levend verbranden terwijl ze keihard gillen, hun nagels worden uitgetrokken, ze moeten kokend water drinken etc. En dan op het laatste moment staat er de tekst 'god is barmhartig'.

[-o<
Jabba de Hut
Forum fan

Bericht door Jabba de Hut »

Vilaine schreef:Ik ken de Veda's nauwelijks, maar toch schijn je in de Koran zaken terug te kunnen vinden, die ook al in de Veda's stonden. Veel van de Islamitische wetenschap is, naast op Griekse bronnen, ook op Indische bronnen gebaseerd.
Weliswaar is de Koran voor een groot deel gebaseerd op verhalen van Joden en Christenen, maar ook op verhalen van de vele goden in het Midden-Oosten en India.

Nee, waren trailers.

Dat kan 2 dingen betekenen. De Koran is een vorm van plagiaat of er waren al door Allah geopenbaarde trailers in omloop.
Doe maar die met de trailers voor mij.
Jabba de Hut
Forum fan

Hoe het ook zij, voor moslims is Allah en het hiernamaals net zo reëel of zelf reëler dan de wereld waarin we nu leven.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Jabba de Hut schreef:Hoe het ook zij, voor moslims is Allah en het hiernamaals net zo reëel of zelf reëler dan de wereld waarin we nu leven.
Dan kunnen de moslims toch geen bezwaar hebben als zij een handje worden geholpen? :D
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Mensen met waanvoorstellingen behandel je. Nou snap ik dat de psychiatrie zo'n instroom niet aankan dus vooruit...
Khayyam

Bericht door Khayyam »

Voor allen die moeite hadden om door te krijgen dat mijn vorige post alles behalve serieus(Maar WEL! representatief voor een Moslim!) was, lees even rustig mijn signature even door:
The Quran is like a software license. Few Muslims actually read it. They just scroll to the bottom and click I agree.
Dit is zeker waar, en ik als niet-gelovige Islamiet(Ja ja, dit kan ook!) ervaar dit fenomeen op dagelijkse basis waarin mijn(Turkse) familie, kenissen massaal de Kor'an lezen, en de Kor'an lezen bij allerlei soorten zaken(huwelijk, ceremonie, doden, zieken, wensen etc) maar enkel in het ARABISCH, en dit is m.i. een belangrijk factor waarom men niet massaal de Islam de rug toekeert.
De enkeling die wel de vertaling leest, leest ook de tefsir(=exagese/uitleg). De vertaling van Kor'an zelf is een zeer magere stuk literatuur waarin we een Allah zien die Hitler, Stalin, Mao,Saddam Kaffadi en Kim Sung Il zou doen laten blozen.
The Quran is like a software license. Few Muslims actually read it. They just scroll to the bottom and click I agree.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Khayyam schreef:Voor allen die moeite hadden om door te krijgen dat mijn vorige post alles behalve serieus(Maar WEL! representatief voor een Moslim!) was, lees even rustig mijn signature even door:
Zo serieus als een moslim. :lol:
Dacht je dat het niet opgevallen was?

Dit geldt voor de meeste gelovigen in de geloven, wat is daar zo uitzonderlijk aan?
en ik als niet-gelovige Islamiet(Ja ja, dit kan ook!)
M.a.w. je bent een huichelaar. :lol:
Khayyam

Bericht door Khayyam »

Ach ja, liever een huichelaar en levend toch? :roll:
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Khayyam schreef:
Ach ja, liever een huichelaar en levend toch? :roll:
Ik verwijt je ook niets, het is alleen maar slechts om wat duidelijkheid te scheppen. :wink:
Best wel triest eigenlijk daarom heb ik zo een pesthekel aan godsdiensten en hun voorschriften dat onderdrukt nl. de menselijke waardigheden.
Khayyam

Bericht door Khayyam »

Hoewel ik niet denk dat ze me zouden vermoorden, heb ik TOTAAL geen idee wat er zou kunen gebeuren mocht ik mijn afvalligheid openbaar maken in mijn streng Islamitische omgeving: Enkele suggesties:
-Mijn vader krijgt een hartaanval.
- Ze denken dat ik ben gebrainwashd door de zionisten/joden/<insert-generic-enemy-of-islam>
- Ze denken dat ik door een moeilijke periode ga en dat indien ik genoeg bid het over gaat.
- Ze zullen een mega bid-partij voor me op touw zetten zodat Allah(swt :mrgreen: ) mijn geloof teruggeeft.
In het ergere geval kunnen ze me verstoten en/of radicaal anders tegenover me gedragen.
Hoe dan ook: Afvalligheid komt ZEER zelden voor(in het openbaar!) en waarschijnlijk zouden ze geeneens kunnen weten wat ze moeten doen VOORAL omdat ik (in mijn familie) het meeste kennis heb over Islam.

Dogmatische, onderdrukkende, totalitaire godsdiensten, waarvan Islam een zeer goed voorbeeld is, tonen exact dezelfde karakteristieken als totalitaire regimes.

- Je hebt een Leider die heel veel van je houdt, die een zeer goed persoon is(temmiste, propaganda doet je dat geloven) etc etc., maar toch heeft hij concentratiekampen(=hel) waar hij velen martelt.
(Dit leider is Allah/Mo bij islam.)

- Andersdenkenden worden meteen de mond gesnoerd,- ze hebben een pesthekel aan (pers)vrijheid. Kritiek wordt totaal niet geduld.

- Ze zijn paranoia, en denken dat de hele wereld een kwaad plannetje gesmeden heeft om hen uit te roeien/te onderdrukken. (Zeer van toepassing op islam, die denkt dat de wereld zowat alles(Alle wetenschap(!!) te danken heeft aan de Islamitische wetenschappers, maar dat het westen zowat alle wetenschap heeft ge-copypaste.) Of neem de enorme paranoia en de vele conspiracy theories die zeer populair zijn bij moslims( trefwoorden: joden, zionisme, illuminatie, 911 inside job, nwo, iraq, iran, israel)

- Hun zielige achterstand verwijten ze altijd aan USA/zionisten/kuffaar/etc, in plaats van hun eigen ideologie grondig onder de loep te nemen.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Ben je een vrouw dan word je gedood.
Ben je een man dan word je ook gedood.
Zo staat het geschreven.
Je kan beter van een afstandje bekend maken en sayonara zeggen.
Neem een nieuwe naam en identiteit zoals Jason Bounrne dat zal doen. :wink:
Of zo blijven doorgaan want er zijn er veel meer dan men zal denken.
Samante

Bericht door Samante »

Khayyam schreef:Voor allen die moeite hadden om door te krijgen dat mijn vorige post alles behalve serieus(Maar WEL! representatief voor een Moslim!) was, lees even rustig mijn signature even door:
Ik was inderdaad op het verkeerde been gezet. Ik had een reactie geplaatst die ik als de sodemieter weer heb verwijderd, omdat ik jouw reacties niet goed gelezen had. Excuses.

Ik heb 2 moslims in mijn vriendenkring en ik vermoed dat ze ook op jouw golflengte zitten met het geloof.
Afvallig zijn in het openbaar doen ze niet, maar intussen zijn ze het wel.
Zo heb ik de hoop dat er vele moslims zijn die niet blindelings geloven.
Jabba de Hut
Forum fan

Khayyam schreef:Hoewel ik niet denk dat ze me zouden vermoorden, heb ik TOTAAL geen idee wat er zou kunen gebeuren mocht ik mijn afvalligheid openbaar maken in mijn streng Islamitische omgeving: Enkele suggesties:
-Mijn vader krijgt een hartaanval.
- Ze denken dat ik ben gebrainwashd door de zionisten/joden/<insert-generic-enemy-of-islam>
- Ze denken dat ik door een moeilijke periode ga en dat indien ik genoeg bid het over gaat.
- Ze zullen een mega bid-partij voor me op touw zetten zodat Allah(swt :mrgreen: ) mijn geloof teruggeeft.
In het ergere geval kunnen ze me verstoten en/of radicaal anders tegenover me gedragen.
Hoe dan ook: Afvalligheid komt ZEER zelden voor(in het openbaar!) en waarschijnlijk zouden ze geeneens kunnen weten wat ze moeten doen VOORAL omdat ik (in mijn familie) het meeste kennis heb over Islam.

Dogmatische, onderdrukkende, totalitaire godsdiensten, waarvan Islam een zeer goed voorbeeld is, tonen exact dezelfde karakteristieken als totalitaire regimes.

- Je hebt een Leider die heel veel van je houdt, die een zeer goed persoon is(temmiste, propaganda doet je dat geloven) etc etc., maar toch heeft hij concentratiekampen(=hel) waar hij velen martelt.
(Dit leider is Allah/Mo bij islam.)

- Andersdenkenden worden meteen de mond gesnoerd,- ze hebben een pesthekel aan (pers)vrijheid. Kritiek wordt totaal niet geduld.

- Ze zijn paranoia, en denken dat de hele wereld een kwaad plannetje gesmeden heeft om hen uit te roeien/te onderdrukken. (Zeer van toepassing op islam, die denkt dat de wereld zowat alles(Alle wetenschap(!!) te danken heeft aan de Islamitische wetenschappers, maar dat het westen zowat alle wetenschap heeft ge-copypaste.) Of neem de enorme paranoia en de vele conspiracy theories die zeer populair zijn bij moslims( trefwoorden: joden, zionisme, illuminatie, 911 inside job, nwo, iraq, iran, israel)

- Hun zielige achterstand verwijten ze altijd aan USA/zionisten/kuffaar/etc, in plaats van hun eigen ideologie grondig onder de loep te nemen.
Ik heb totaal andere praktijkervaringen.
Khayyam

Bericht door Khayyam »

^Vertel.

Overigens, een meerderheid van de Moslims hier en elders zijn lang niet zo fanatiek, en zoals eerder al is opgemerkt kunnen er velen zijn die eigenlijk al deze lariekoek genaamd georganizeerde religie niet gelooft maar het niet openlijk willen zeggen.
Jinny

Bericht door Jinny »

Vraag ik me af waarom ze dat dan niet willen zeggen.........

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, of zit daar angst achter?
Plaats reactie