Londonse imam bedreigd na oproep evolutieleer te accepteren.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Hanky

Re: Londonse imam bedreigd na oproep evolutieleer te accepteren.

Bericht door Hanky »

vegan-revolution schreef:
Hanky schreef:zich op de kernzaken concentreren : vrijheid van denken in het algemeen,
En niet te vergeten het (opkomen voor het) openlijk in woord en geschrift mogen uiten van die gedachten. Zoals Salman Rushdie in zijn boek De Duivelsverzen deed, bijvoorbeeld.
Nou ja, dat had ik als impliciet verondersteld bij zijn 'vrijheid van denken in het algemeen'. Anders is het een wassen neus. Maar misschien inderdaad correcter om dat er nog wel expliciet bij te zeggen. (Zie dat je onderwijl nog een opmerking over Rushdie toevoegde, maar dat maakt het niet anders.)
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

siger schreef:Tip: refereren ....
Begrijp je nu nog steeds niet waarom ik dat zo post ? / Met jouw huidige aanpak heb ik liever geen communicatie met jou. Ik houd het dus op : Zie 12 maart 2011.

.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
siger

Bericht door siger »

sarnian schreef:
siger schreef:Tip: refereren ....
Begrijp je nu nog steeds niet waarom ik dat zo post ? / Met jouw huidige aanpak heb ik liever geen communicatie met jou.
Prima, daar houd ik je dan aan. Geen sneren meer als ik iets schrijf.
siger

Bericht door siger »

Nog eens samenvatten, omdat de zaak te belangrijk is voor de toekomst van de vrijheid van meningsuiting in Europa om verzopen te worden in off topic discussies (zie http://www.bbc.co.uk/news/uk-12661477:)

Een imam trok zijn woorden over evolutie en over het recht van vrouwen geen hoofddoek te dragen in, nadat hij met de dood bedreigd werd.

Dr Usama Hasan, een wetenschappelijk docent, heeft zijn aandeel in het vrijdaggebed in de Leyton Moskee in Londen vrijwillig opgeschort.

Hij zei dat hij te ver was gegaan in de wijze waarop hij de evolutietheorie had verdedigd.

Hij erkende dat veel Britse moslims geloven in creationisme, en voegde er aan toe dat hij enkel een debat op gang wilde brengen.

Dr. Hasan is een senior docent aan Middlesex University, heeft in 2008 een stuk geschreven op de website van de krant The Guardian, waarin hij suggereerde dan de evolutietheorie van Darwin niet in conflikt was met de leerstellingen van de islam.

Hij schreef dat er talrijke moslimbiologen waren die niet twijfelden aan de essentiele juistheid van de evolutietheorie en voegde er aan toe: "veel gelovigen hebben geen probleem met een vanzelfsprekende oplossing: dat God de mens schiep langs de weg van evolutie".
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Meer open communicatie is de snelste weg naar verbetering van de situatie.

Verbetering van de "situatie" door communicatie met allerlei kerels die communicatie afwijzen op grond van het harim-karakter van alle communicaties en verworven kennis die niet in hun kraam passen , is een gevaarlijke illusie ... toch ?
en of dat nu woestijn-knullen of rednecks of dolle creationisten uit de midwest of uit alaska zijn veranderd daar niets aan

en
Hoe ver moeten we wel gaan " openen " en " open staan " ?
Misschien tot het nieuwe paardje van troje helemaal ongestoord binnen kan in het decadente Rome dat niet is gebouwd op een dag , en we rustig kunnen blijven zitten wachten op wat voor middeleeuws lekkers vervolgens gaat worden uitgedeeld ?

Oh ja , glad vergeten ....
De gematigde moslim bestaan ? ...
OK .... misschien durven ze nog maar nauwelijks te fluisteren en horen we ze daardoor erg slecht ?
de zaak te belangrijk is voor de toekomst van de vrijheid van meningsuiting in Europa om verzopen te worden in off topic discussies
Ja zeker .... zonder meer ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 14 mar 2011 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Tsjok45 schreef:Oh ja , glad vergeten ....
De gematigde moslim bestaan ? ...
OK .... misschien durven ze nog maar nauwelijks te fluisteren en horen we ze daardoor erg slecht ?
Tsjok, we hebben er een op het forum!

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 88#p266020

Hij ziet de evolutietheorie zelfs als een feit.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Tsjok, we hebben er een op het forum!
viewtopic.php?f=30&t=8729&p=265988#p266020
Hij ziet de evolutietheorie zelfs als een feit.
Juist
(maar Tsjok gaat zich NIET te lang bemoeien met een evangeliseerder genaamd Iok ? OK ?
in de grond vertelt hij hetzelfde als de theististische evolutionisten en de "fine tuner "-creationisten
Ik zie dat hij ook zijn interpretatie variant van " het big bang idee " ( het " kalaam "principe )vermoedelijk gaat propageren ; net zoals de voormelde theistische kosmologen dat doen
zie hierover :
http://www.infidels.org/library/modern/ ... ology.html )

Echter
Liegen mag ....als het maar tegen "ongelovigen" is , meen ik te hebben begrepen ... of is dat niet zo ?
De man is aan het "evangeliseren " ten voordele van zijn oorlogsgodsdienst ,vergeet dat niet ....
_____Trouwens in de liefde en in een oorlog(s-religie) is alles toegelaten ... :D

Ik denk echter dat de man wel degelijk oprecht is , ik wens hem dus niet van leugens te betichten ... eens kijken of hij ook bevriend kan worden met ongelovigen ...

Bovendien
als evangeliseerder is het zeer moeilijk de heilige teksten uit te leggen aan mensen die geen arabisch kennen en dat is natuurlijk een vereiste ; het is namelijk de tale gods zelve
Die godheid zend wel boodschappers naar alle landen en volkeren , maar die spreken allemaal een ander taaltje en bedoelen ook allemaal iets anders ...

Een voorbeeldje van de onzorgvuldigheden ( of zijn het toch verlakkerijen en/of onwetenheid ? ) door deze meneer en te vinden na vluchtige lezing van diens gelinkte postje :is ruim voldoende wat miju betreft
Het gaat om
De bewering dat de ( de sanskriete )Braham = (de semitische) abraham /Ibrahim ? ( Wat is dat eigenlijk voor een soort van fantasie-etymologisch uitstapje ...het lijkt de morosoof dichter Hietbrink wel )

Laat me niet lachen ...
Braham is voor hindu's de eerste van de drie belangrijkste Schepper goden ( de maker van het al ) = atman is de tweede ( atman = adem = de ziel = de geest = het levende ) Vishnu of krshna de derde( = de mensenmaker ) ...
Wat de serieusere Hindu filosofen /theologen zeggen is Braham = Atman en ze hangen meteen een soort drievuldigheid aan waarbij dezelfde godheid kan "verschijnen " of zich kenbaar maken onder drie verschillende(voormelde ) avatars ( bij de boedhisten noemt zulk een incarnatie = een Bodhisvata ) ...

Van waar ik dat allemaal haal ?
Lees maar het eerste deel van het standaard werk van Hans Joachim Störing over de geschiedenis van de filosofie : en wel het hoofdstuk dat handelt over vedisch india en het Brahamanisme ( = neen niet de belletjes winkeltjes en de toeristen valletjes , noch de Hare Krishna groepies )

Toegegeven de moslim-(volks)religie heeft misschien ook een gedeelte van de indische ritussen geleend ...
Het hoogachten van meterorieten (hemelstenen ) als vruchtbaarheidssymbool ( = de kosmiscvhe lingam ) is daarvan alleszins een onderdeel en een aanwijzing

- Dat is allemaal verre van de stamvader van de arabieren die bovendien nog eens een schepsel en de favoriet was van een maangod uit de sinaai (= de maanbergen ) en begraven zou hebben gelegen liggen in de kaa'aba onder andere de hoede van een heilige meteoor ...

De vroeg -aramese afschrijfsels van allerlei bijbelboeken gemengd met vroeg -kristelijke varianten en plaatselijke folklore vormen de basis van de heilige dictaten van een maangod uit de woestijn die bovendien toch nog , na de cannonisering van de standaard koran ( dus na "Het sluiten van de poorten" ) en diens vertaling in het arabisch , kunnen genieten van allerlei abrogatieve -interpretaties (= daar waar(vermeende ?) tegenspraak is tellen de laatste verzen over dat onderwerp, en natuurlijk zijn er ook nog de Hadith en zo als aanvullende bronnen )

Overigens zitten de sjiieten ook allemaal te wachten op de messias( = de laatste iman )
Sommige indiers beweren zelfs dat Jezus een Indische filosoof was = de "Massiah" zelfs , die ligt te wachten in zijn indische graf ...

Laat ik er maar mee ophouden ...
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 14 mar 2011 23:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ja, zijn laatste schrijfsels beginnen op evangeliseren te lijken.

Weten jullie wel... bla bla bla.. [-X
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie