Zo,dat gezegd te hebben zal ik mijn persoonlijke visie op schizofrenie geven.(om te beginnen zou ik een lezing van Terence mckenna aanraden die goed uitlegt wat de misvattingen zijn mbt schizofrenie in onze maaschappij,al zijn lezingen zijn trouwens geweldig als je van psychedelische fenomen houdt)Als je geen moeite met de engelse taal hebt is het een goed begin tot het verhaal wat ik hier ga beginnen: http://www.youtube.com/watch?v=ZEglHjd_gUQ
Schzizofrenie betekent gespleten geest.Veel word gedacht dat het betekent dat je meerdere ikken hebt ofzo,ik denk dat het betekent dat je meer in contact staat met andere ikken
In de moderne wetenschap is het gebruikelijk om het brein tot op de neuronen te onderzoeken en daardoor zijn er allerlei theorieen wat de orzaken kunnen zijn,erfelijkheid word als grootste oorzaak genoemd,maar ook dit is ,net als de andere,redenen,niet bewezen.Mensen worden vaak gelijk in een hoek gedrukt als zijnde voor de rest van je leven ziek,en met medicijnen is er misschien wel goed mee te leven.In de westerse haastige maatschappij kun je inderdaad een plek verwerven met veel medicijnen,maar die middelen zijn er op toegespitst juist dat je kunt functioneren in deze maatschappij.Dus het word omgedraaid,het gaat niet om de patient zijn gestelijke gezondheid,het gaat erom dat hij een bijdrage kan leveren aan ons systeem van een product zijn
Ook ik ben in de beginfase van mijn schizofrenie naar de GGZ gestapt omdat ik het enorm verwarrend vond wat er met me gebeurde.Ik hoorde mensen hun gedachten,de natuur begon tegen me te praten,vogels brachten me levenswijsheden die ik toen totaal niet kon plaatsen,ik begon de tijd anders te waarnemen,bijvoorbeeld net voordat iemand begon iets te zeggen wist ik wat ze zeiden.Maar dit gebeurde zo snel dat het alleen maar verwarrend was,ik kon de logica er toen nog niet van snappen.Ook omdat het ineenkeer allemaal gelijk tot me kwam.
Ik ben toen naar de GGZ gestapt en in mijn gesprek met de psychiater zij hij dat ik me het beste kon laten opnemen omdat ik volgens hem in een ernstige psychose terechtgekomen was.Ik ben daar mee akkoord gegaan en ben aan de medicatie gezet.Ik heb zo'n 5 verschillende soorten anti-psychotica gebruikt en geen enkele hielp tegen de andere werkelijkheid die ik ervaarde,het versufte me alleen in zoverre dat ik er minder erg in had.Toen ik uit de kliniek kwam heb ik besloten te stoppen met de medicatie en zelf op onderzoek te gaan wat er met me gebeurde.
Ik ben op een camping gaan wonen om me in stilte en kennis te verdiepen in wat ik nou allemaal ervaarde.Ik kwam al snel uit bij sjamanisme en de mystiek en dat strookte precies met wat ik ervaarde.Ik miste de eeuwenoude kennis van andere sjamanen,maar daar vond de natuur mij en ik wist dat ik deze kennis uit de natuur kon halen.Ik moest alleen enorm voorzichtig zijn met in welke regionen van de natuur ik me begaf,het onbedoeld opzoeken van natuurgeesten is iets wat ik aan der lijve heb ondervonden en dat is nog niet iets waar ik mee bezig moet houden.De ervaring kun je niet vermijden als je dit soort dingen meemaakt en zonder begeleiding van iemand die hier goed in is getraind is het zelfs gevaarlijk.Dus ik wende mij ook veel tot het internet om verschillende aspecten te onderzoeken.
De stilte en de prachtige natuur hier in groningen is de perfecte harmonie om uit te zoeken wat bijvoorbeeld de vogels in het geheel doen.Zij brengen me wijsheid op over vragen die ik heb,over hoe de natuur zijn werk doet en hoe ik de natuur moet interpreteren.
De gedachten die van andere mensen binnenkomen,komen soms bij mij binnen,eerst was het in seconden,maar sinds ik het mezelf opleg op gedisciplineerd om te gaan met de dingen die hoor en met een heldere geest door het leven te gaan is het mogelijk om zelfs minuten in de toekomst te kijken zonder hulp van middelen of meditatie,en dit niet als bedreigend te ervaren.Ik wil het gebruiken om de emoties van mensen te voelen en ze te helpen als ze nare of verwarrende dingen ervaren.En ik moet nu leren om op m'n intuitie te vertrouwen want ik weet dat dat de sleutel is tot het perfectioneren van deze gave.Ook als het compleet irrelevant lijkt voor mijn verstand is het toch belangrijk om te bekijken waarom ik het ervaar.En veelal heeft het toch betekenis.
Zo is een vriend van mij echt een totale skepticus wat betreft dit soort dingen en ik vind er plezier in hem op zijn tijd te verbazen,met gedachtenlezen.Ik zoek dat niet bewust op,dat werkt niet,maar als het soms binnenkomt bij mij en het voelt goed dan kan ik hem nu wel overtuigen dat ik niet een eind in de ronde lal
Zo liepen we eens door een bos en mijn hond(ik heb nogal een grote hond
Het tijdreizen en het reizen naar andere dimensies link ik ook aan de pijnappelklier in onze hersenen,oftewel het derde oog.In vele culturen en spirituele bewegingen word dit gezien als het oog wat god ziet.Ik denk dat dit geopend is bij mij omdat ik een bepaalde taak heb te vervullen in dit leven en wat dat precies is weet ik nog niet,maar laat ik het zo zeggen,toeval geloof ik niet in dat is God incognito
Wel,ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb kunnen maken waarom ik niet geloof in de schizofrenie als in onze cultuur beschreven.Ik heb vast een paar dingen niet goed uitgelegd maar dat hoor ik dan graag
Groet Hilbert.